Skateboard - Old school?

Provade longboard för nån helg sen. Tyckte det var äckligt behagligt faktiskt. Youtubade lite longboard förra veckan också. Verkar gå att göra rätt roliga grejer med dom faktiskt.

Synd bara att man är fattig student och inte har råd med sånt.

Don't do it, det finns ingen värre fjantstämpel än long board. :fakta

Lakai: Fully flared tycker jag är en skön skaterulle. Sjukt snyggt filmad rakt genom.
[YOUTUBE-ID]_VGbAOOEego[/YOUTUBE-ID]
Flip sorry är också en gammal favorit, framförallt Boulalas del vid 5:45
[YOUTUBE-ID]1o_NmNCoqRg[/YOUTUBE-ID]

Coolt clip ifrån Lakai. Kom på en sak som gjorde mig bedrövad igår. Passerade genom Siam discovery igår. Då såg jag att Vision Street wear hade rea. Muma tänkte jag. När jag sen kollade på deras skor så var det bara rosa/blommiga/söta tjejskor som inte hade nåt med skating att göra. De verkar att ändrat inriktning... :(

Ville bli skejtare när jag var liten men började aldrig med själva skejtandet. Köpte mig för några månader sedan en Riviera Vegas Baby 41" med Paris Trucks Co truckar och Riviera 73mm 83a hjul. Rullar på som fan och man kan svänga rejält! Nu längtar jag efter svensk asfalt så man verkligen kan njuta.

I helgen så testade jag åka miniramp. Det gick sådär...
Vågade bara testa rock n roll to fakie samt ställa sig på truckarna o droppa ner igen, vettefan va de heter? vända?

Ramlade för övrigt 2 ggr gånger...

dock var det kul även fast man kände sig som bambi på hal is.

I helgen så testade jag åka miniramp. Det gick sådär...
Vågade bara testa rock n roll to fakie samt ställa sig på truckarna o droppa ner igen, vettefan va de heter? vända?

Ramlade för övrigt 2 ggr gånger...

dock var det kul även fast man kände sig som bambi på hal is.

om man inte bor i en stad med bra street ytor så är mini ramp skiten :tummenupp ställa sig på truckarna och sen ner igen är axel stall.

om du sätter rock to fakie bra nu så är det dags att lägga till blunt to rock, efter det kommer en äkta blunt och då börjar det bli snyggt.

Nu när jag blivit 100% säker på att jag ska plocka fram plankan igen under sommaren så dök en fråga upp:

Vad har man på skallen?
Lite skrubbsår kan jag leva med, men på min nivå bör man nog skydda skallen iaf :hihi

Är det ok med cykkelhjälm eller är det bara snällt beställa en kruka från "over-there" om man inte vill bli utskrattad bland alla balla grabbar? :va

Nu när jag blivit 100% säker på att jag ska plocka fram plankan igen under sommaren så dök en fråga upp:

Vad har man på skallen?
Lite skrubbsår kan jag leva med, men på min nivå bör man nog skydda skallen iaf :hihi

Är det ok med cykkelhjälm eller är det bara snällt beställa en kruka från "over-there" om man inte vill bli utskrattad bland alla balla grabbar? :va

Protec hjälmarna är det enda som gäller. :tummenupp

om man inte bor i en stad med bra street ytor så är mini ramp skiten :tummenupp ställa sig på truckarna och sen ner igen är axel stall.

om du sätter rock to fakie bra nu så är det dags att lägga till blunt to rock, efter det kommer en äkta blunt och då börjar det bli snyggt.

Det var 2 andra "skejtare" där och de körde blunt to rock och äkta blunt, även blunt och 180 ner...

Jag vågade inte ens försöka och tror knappast jag kommer göra det inom rimlig tid...

Satte rock to fakie några ggr dvs inte helt säkert att jag sätter det nästa gång jag provar :fegis (hoppar av)

Det var 2 andra "skejtare" där och de körde blunt to rock och äkta blunt, även blunt och 180 ner...

Jag vågade inte ens försöka och tror knappast jag kommer göra det inom rimlig tid...

Satte rock to fakie några ggr dvs inte helt säkert att jag sätter det nästa gång jag provar :fegis (hoppar av)

hehe det är bara att träna på så ska det nog gå :tummenupp

blunt 180 har jag faktiskt aldrig testat själv, låter som det är lätt att ställa till det :näsblod

Aye, street och miniramp, klart roligast. :)

(Aka, jag är för feg för stora airs i fullsize-ramp...) :rolleyes:

Aye, street och miniramp, klart roligast. :)

(Aka, jag är för feg för stora airs i fullsize-ramp...) :rolleyes:

När jag gick i högstadiet åkte vi till fryshuset i sthlm för "skateboard-åkning en heldag" som var ett bra alternativ istället för t ex tipsrunda eller dylikt på en så kallad friluftsdag.
Det var en kille som gav sig fan på att droppa i vertrampen... Tog på sig skydd o allt möjligt och stod där banemej minst en timme.
Blev ingen dropp - Besviken var man.

Finns det någonstans man kan köra lite flat skimboarding?

Jag har prövat på skimboarding i samband med att jag varit iväg och försökt vågsurfa men då har det alltid varit på vattnet efter vågorna vid strandkanten...
Eftersom vi inte har några vågor värda namnet i Sverige är jag mer nyfiken på om det finns något ställe där man skulle kunna köra lite flat skimboarding?!

Skimboarding är ju en förbannat rolig plasklek när man ledsnat på att spela strandtennis, fickpingis eller glo på cheyor i små bikinis...

...eller glo på cheyor i små bikinis ledsnar man iofs aldrig på men om det inte är några cheyor där så kanske man vill roa sig med något....

Så, finns det något bra ställe för skimboarding?
Någon som vet någon riktigt djävla långgrund strand? Ska helst vara under en decimeter vatten iaf 5 meter ut....

[YOUTUBE-ID]xCDh5FzZd0M[/YOUTUBE-ID]

Som en go´ gammal skejtare man är (sent 80-tal), så sprang jag på denna gamla filmen för en stund sen.

[YOUTUBE-ID]sYSr-Sft4Zk[/YOUTUBE-ID]

Jag vet att vissa har sett denna innan gatan asfalterades som snubben åker på, men njut en gång till och inse att killen måste vara trummis med den rytmen.

hehe, Roligt med gamla skateboards.
Köpte min från USA -79. Kryptonic hjul, Pegasus trax och fick sedan tag i en Elan slalom bräda. Bytte nyligen hjul på den, vilken skillnad. Sedan bilden har det blivit nya trax oxå. Så nästa år, då....

Bifogat

• Pegasus_79.jpg
    Pegasus_79.jpg
    34.7 KB · Visningar: 62
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025