Korvis är en gammal avdankad downhill-/slalomsmurf alltså?
Kunde man ju gett sig fan på att han var en Long board nerd.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korvis är en gammal avdankad downhill-/slalomsmurf alltså?
Min gode far byggde to.m en miniminiramp i gillestugan.
Kunde man ju gett sig fan på att han var en Long board nerd.![]()
[YOUTUBE-ID]1U-cgn3cEGA[/YOUTUBE-ID]
Old school.
![]()
Old school.
![]()
Håller med om att Rodney var sjukt duktig, men freestyle var väl ändå lite särskolevarning..
Åkte stor ramp i måsberget och miniramp i gamla "Sipporexfabriken" (Gävle). Den lokala hjälten var Tony Jansson som var över till Usa och åkte med spons ifrån G&S. Göthberg från hufvudstaden var grym han me´.
Feck...i morgon slår jag sönder porslingrisen och handlar en ny bräda...Alva lr Santa Cruz ?
Alva, lätt. Med genomskinlig grip!
Stod faktiskt och fingrade på en Alva-bräda igår. Well... i´m off to Sea Fun (Gävle) imorgon. Någon lär ju höja snittåldern bland kidsen !
Visst fanns det nån skate film som heter "The search for animal chin" eller något sånt ??
Tydligen så kommer Mark Gonzales till Gbg nästa fredag och kör uppvisning i nya skateparken! Någon som hänger på dit?
Jag har den filmen på hårddisken någonstans iaf.Slängde upp en blajfilm på SH för något år sedan, tror dock ej den finns kvar på den servern nu.
Gröna kryppar räknas nu mera som longboardhjul. T.ex. http://longboard.eu/ har haft såna förut har jag för mig. Men verkar inte ha nu. Men de har andra stora och mjuka hjul istället.När man började åka, under "andra vågen", på 80-talet då kom ju de gröna "kryptonit"-hjulen och de greppade ju som as. Sedan vart det bara hårdare/halare hjul som kom år efter år.Kontrasten mellan storleken på dem och på de pyttesmå hjul (som åtminstone gällde 2003) är milsvid. Själv försökte jag hitta "normalstora" till senaste brädan.
Jag har den filmen på hårddisken någonstans iaf.
Gröna kryppar räknas nu mera som longboardhjul. T.ex. http://longboard.eu/ har haft såna förut har jag för mig. Men verkar inte ha nu. Men de har andra stora och mjuka hjul istället.![]()
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |