30 fot, dubbla V16, 1800hp 

http://www.mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=FL0112-121272
Till salu. Lägg ett bud...

http://www.mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=FL0112-121272
Till salu. Lägg ett bud...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Inte i vattnet men med motorer igång.
kan det bli vackrare? Det gick en dokumentär på DC för en tid sedan som handlade om dessa galna tävlingsbåtar! 

kan det bli vackrare?
kan det bli vackrare? Det gick en dokumentär på DC för en tid sedan som handlade om dessa galna tävlingsbåtar!
Det var väl oxå någon svensk som egenteligen skulle vara med o tävla, men som aldrig hade råd att bygga båten!? Om jag inte kommer ihåg helt fel så skulle den heta "Sverige" o det byggs en kopia av båten nu för tillfället!![]()
Nu är ju inte jag någon träbåtsexpert, men jag tycker den var oerhört ful, kantig och jävlig.
Det ser ut lite som att dom har bultat fast två motorer på en SJ pall, hissat upp den lite i luften och sagt "nu klär vi in den i trä"
Samma känsla som man hade när man var 5 år gammal och man fick en leksaksbil med en motor som var dubbelt så hög som taket! ..vacker.. kanske lite fel ordval av mig, jag ändrar mig till "brutalt vacker"Samma känsla som man hade när man var 5 år gammal och man fick en leksaksbil med en motor som var dubbelt så hög som taket!
Visst finns det en hel del klassiska träbåtar som är snyggare, men det är en helt annan sak! Allt hänger på vad man jämför med!
Kolla på det svagt svepande däcket, det rena linjerna, de 32 raka (vrålande) rören, ser nog inget som påminner om en europall i bygget...
The comparatively lightweight Millers were putting out an estimated 1,800-hp each.
Om inte min engelska är helt kass så har båten 3600 hk![]()

|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026