Skaplig träbåt...

Styrningen verkade spännande :hihi

Om man köper en sån där, får man hörselkåpor på köpet eller måste man vara döv för att ens starta den? :crash

:kär kan det bli vackrare? Det gick en dokumentär på DC för en tid sedan som handlade om dessa galna tävlingsbåtar!
Det var väl oxå någon svensk som egenteligen skulle vara med o tävla, men som aldrig hade råd att bygga båten!? Om jag inte kommer ihåg helt fel så skulle den heta "Sverige" o det byggs en kopia av båten nu för tillfället!:banana:arsele

:kär kan det bli vackrare?

Nu är ju inte jag någon träbåtsexpert, men jag tycker den var oerhört ful, kantig och jävlig.

Det ser ut lite som att dom har bultat fast två motorer på en SJ pall, hissat upp den lite i luften och sagt "nu klär vi in den i trä"

Nu är ju inte jag någon träbåtsexpert, men jag tycker den var oerhört ful, kantig och jävlig.

Det ser ut lite som att dom har bultat fast två motorer på en SJ pall, hissat upp den lite i luften och sagt "nu klär vi in den i trä"

..vacker.. kanske lite fel ordval av mig, jag ändrar mig till "brutalt vacker" :lol Samma känsla som man hade när man var 5 år gammal och man fick en leksaksbil med en motor som var dubbelt så hög som taket!
Visst finns det en hel del klassiska träbåtar som är snyggare, men det är en helt annan sak! Allt hänger på vad man jämför med!

Kolla på det svagt svepande däcket, det rena linjerna, de 32 raka (vrålande) rören, ser nog inget som påminner om en europall i bygget...

..vacker.. kanske lite fel ordval av mig, jag ändrar mig till "brutalt vacker" :lol Samma känsla som man hade när man var 5 år gammal och man fick en leksaksbil med en motor som var dubbelt så hög som taket!
Visst finns det en hel del klassiska träbåtar som är snyggare, men det är en helt annan sak! Allt hänger på vad man jämför med!

Kolla på det svagt svepande däcket, det rena linjerna, de 32 raka (vrålande) rören, ser nog inget som påminner om en europall i bygget...

Jag jämförde med båten dom bygger i Holmsund eller andra båtar från tiden.

(jag växte upp granne med det båtbyggeriet och var ofta där och fiskade/lekte som barn)

Fan nu blev det en tur till båtmässan. Den dära måste jag kolla in!

The comparatively lightweight Millers were putting out an estimated 1,800-hp each.

Om inte min engelska är helt kass så har båten 3600 hk :kär

Kan inte någon bygga en motorcykel runt en av motorerna?! Jag skulle köra den!

Turbo-busa? Vad är det för skit, jag kör 1.800 hp Miller V-16.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park