Åkte med en polare upp till stad X för att få service gjord på En Yamaha Warrior. Han skulle byta olja plus att montera ditt fotpinnar bak, alltså ett MKT enkelt jobb. Jag erbjöd mig att ordna detta till honom, men han ville ha en stämpel i boken o det kan jag iofs förstå.
Vi kommer upp och går in i butiken och säger att det skall lämnas in en hoj för oljebyte samt montering av fotpinnar bak ( Två skruvar som skall dit ) det som slår mig först är att dom får oss att känna att VI skall vara tacksamma för att vi för lämna in hojen, helt otroligt igentligen!!..
Dom tar imot hojen och vi sätter oss för att vänta. 2-timmar senare kommer dom ut med nyklen och säger varsågod. Min tanke är självklart vad i helvete har dom gjort i två timmar
...
Summa jobb blev 1,500:- för byte av OLJA/FOTPINNAR , helt brutalt alltså. Detta hade tagit mig MAX 30-minuter att fixa ( o då tar jag i )!!!!.... Jag frågar då vad dom har gjort under denna tid o får svaret att dom också kollade så skruvar osv satt på plats
Då min polare inte är berest i området hojar så får jag känslan av att firmorna mjölkar dom som har mindre kunskap o bara är glada för att ngn tar hand om deras skönheter, så här får det bara inte gå till enligt min mening!. Jag personligen hade kört ner arbetsordern i halsen på verkstadschefen!.
Alla firmor gör givetvis inte så, men fan dom försöker nog när dom får chansen! Har ni såkat ut för samma sak eller är det bara min polare som har blivit "fintad" ????
Vi kommer upp och går in i butiken och säger att det skall lämnas in en hoj för oljebyte samt montering av fotpinnar bak ( Två skruvar som skall dit ) det som slår mig först är att dom får oss att känna att VI skall vara tacksamma för att vi för lämna in hojen, helt otroligt igentligen!!..
Dom tar imot hojen och vi sätter oss för att vänta. 2-timmar senare kommer dom ut med nyklen och säger varsågod. Min tanke är självklart vad i helvete har dom gjort i två timmar


Summa jobb blev 1,500:- för byte av OLJA/FOTPINNAR , helt brutalt alltså. Detta hade tagit mig MAX 30-minuter att fixa ( o då tar jag i )!!!!.... Jag frågar då vad dom har gjort under denna tid o får svaret att dom också kollade så skruvar osv satt på plats



Då min polare inte är berest i området hojar så får jag känslan av att firmorna mjölkar dom som har mindre kunskap o bara är glada för att ngn tar hand om deras skönheter, så här får det bara inte gå till enligt min mening!. Jag personligen hade kört ner arbetsordern i halsen på verkstadschefen!.
Alla firmor gör givetvis inte så, men fan dom försöker nog när dom får chansen! Har ni såkat ut för samma sak eller är det bara min polare som har blivit "fintad" ????