Skall byta till S-motard, lite tips och råd?

Fråga kolon. Varför är det alltid a'la "Har gått si och så många timmar sedan kolvringsbyte, ventiljustering, kolvbyte, helrenovering motor m.m."

Alla verkar ju mecka satan, eller behöva mecka satan med sina traktorer. Jag hade lätt köpt en Honda (XR:en verkar ju odödlig) om jag skulle köpa Mustard idag. Knappast Husa. Men, det är ju jag det.

Fråga kolon. Varför är det alltid a'la "Har gått si och så många timmar sedan kolvringsbyte, ventiljustering, kolvbyte, helrenovering motor m.m."

Alla verkar ju mecka satan, eller behöva mecka satan med sina traktorer. Jag hade lätt köpt en Honda (XR:en verkar ju odödlig) om jag skulle köpa Mustard idag. Knappast Husa. Men, det är ju jag det.

Jag sket i hojen. Att totalrenovera motorn med jämna mellarum, byta olja vart 5e mil och oljefilter var 10e. Icke. En sån hoj får man ha en depå och chefsmekaniker till.

Jag sket i hojen. Att totalrenovera motorn med jämna mellarum, byta olja vart 5e mil och oljefilter var 10e. Icke. En sån hoj får man ha en depå och chefsmekaniker till.

Kolla på en KTM Duke eller 625/660 så får du 250/500 mils serviceintervall

XR ligger tom på 750 eller 1000 mil... kolla med Bauen

Mmmm är väll några husor som annars står och dammar igen:D

.....mycket lågt

Jag tar fan nöstan åt mig.... men har fan vart slö på att köra på sistone...

men inte lika lågt som glocalnet :tungan

Klart du ska prova lite olika.,.. jag är rätt glad att jag köpte husan för faaaaaan va den går :yoparty finns inget alternativ enligt mig

du vill inte kicka jag lovar... köp med elstart på...

Det är inte så farligt.. låter värre och svårare än det är...

Last edited:
Vet en å annan KTM som stått med å haft strul så... ;)
mögels har väl stått så länge nu så den är väl med på antikrundan snart :cool:

:felämne sorry....

:D Nee så länge har den inte stått... Men nu har vi förhoppningsvis hittat felet. Och delar är på G. :tuttar

Ni kan komma hem till mig allihop... Lägga er i min säng i en böghög medans jag testar alla... vinnaren får gråtandes gå hem. :D
:D :va :gnissla :tummenupp

Som tidigare sagts i tråden så verkar XR650R passa dina behov.

Har själv en sådan och enligt mej rockar de. :yoparty Öppna luftburken, bestycka om och annan ljuddämpare på så är det bra sjuss i dem. Håller inte med dem som upplever den som slö eller klumpig, snarare så att det är den perfekta vägmotarden:tummenupp

ringde till honda center o frågade specifikt om xr650R ...dom sa att om garanti skall gälla så e det oljebyte var 100:e mil på den....

ja eller om du våga gå mot strömmen så köp min ccm med 710cc kit o dynojetnålar...BÄNKAD till 49,6hk på bakhjulet och 64Nm..

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back