Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Har en Hornet 600.
Har kört rätt mkt under våren/sommaren.. en hel del kurvig landsväg ("bulten" i sthlm bl a)..
I början så gick hojen så mjukt å fint genom kurvorna, även med lite mer nerlägg och fart...
Men på senare tid har jag börjat känna att när jag kör fort i kurvor.. (eventuellt när jag kommer över en viss lutning) så börjar cykeln känns instabil.. nästan som att det pumpar i fjädringen eller som att vägen helt plötsligt blir ojämn.. pg a obehaget så slår jag av gasen och hojen rätar upp sig och vips så blir den stabil igen.
Jag VET att det är dags att byta däcken snart. Dock så ser de inte helt slut ut rent mönstermässigt riktigt än.. Kan ev. ha en tendens till lite platthet på mitten pg a all pendling till/från jobbet.. någon som vet hur platta däck "känns" när man kör? Kan det vara det? eller borde jag börja gå igenom alla lager och liknande i detalj?
tacksam för tips.
Har kört rätt mkt under våren/sommaren.. en hel del kurvig landsväg ("bulten" i sthlm bl a)..
I början så gick hojen så mjukt å fint genom kurvorna, även med lite mer nerlägg och fart...
Men på senare tid har jag börjat känna att när jag kör fort i kurvor.. (eventuellt när jag kommer över en viss lutning) så börjar cykeln känns instabil.. nästan som att det pumpar i fjädringen eller som att vägen helt plötsligt blir ojämn.. pg a obehaget så slår jag av gasen och hojen rätar upp sig och vips så blir den stabil igen.
Jag VET att det är dags att byta däcken snart. Dock så ser de inte helt slut ut rent mönstermässigt riktigt än.. Kan ev. ha en tendens till lite platthet på mitten pg a all pendling till/från jobbet.. någon som vet hur platta däck "känns" när man kör? Kan det vara det? eller borde jag börja gå igenom alla lager och liknande i detalj?
tacksam för tips.