Skaffa @ Sporthoj.com Email här!

Länken till beställ-sidan fungerar inte. :confused:

Last edited:
Sporthoj-mailen har fungerat i stort sett oklanderligt, men den här helgen har den gått väldigt knackigt. Idag söndag kl 13:45 t.ex. kan jag inte ens komma in på mail.sporthoj.com. :va Samma sak igår.
Har leverantören av tjänsten nån sida där man kan läsa om driftsstörningar, eller vet nån kanske till och med vad som är fel?

PacMan skrev:
Sporthoj-mailen har fungerat i stort sett oklanderligt, men den här helgen har den gått väldigt knackigt. Idag söndag kl 13:45 t.ex. kan jag inte ens komma in på mail.sporthoj.com. :va Samma sak igår.
Har leverantören av tjänsten nån sida där man kan läsa om driftsstörningar, eller vet nån kanske till och med vad som är fel?
En router gick sönder i fredags tror jag och nu i helgen dock mailservern (som ny bytts ut).

PacMan skrev:

Mailservern som sköter denna mail har haft en del problem med den antispammjukvara som körs, detta har orsakat intermittenta hängningar vilket givetvis inte alls är bra.
Felet analyseras och det arbetas på en lösning. Ev är det redan löst helt och hållet men annars kommer det att bli inom närmaste tiden.

Driftstatus kan utläsas här, http://www.dataphone.net/noc/ss.asp
Tjänsten som berörs kallas "Intermail"

Mvh
Nitrous

OK, gött att det fanns en förklaring. Nu vräker det dock in SPAM som jag inte alls har fått mycket av förut. :( Har det nåt med saken att göra tro?

PacMan skrev:
OK, gött att det fanns en förklaring. Nu vräker det dock in SPAM som jag inte alls har fått mycket av förut. :( Har det nåt med saken att göra tro?

Mycket möjligt. Kan vara så att dom blivit tvugna att stänga boven i dramat och hitta en ny mjukvara som fungerar stabilare.

Ska kolla på jobbet imorn.

/Nitrous

Viktigt !

Sporthoj.com mailen kommer att stängas ner en stund ikväll 16/9 för underhåll och flytt till en ny server.

Alltså så är allt i sin ordning om någon inte kommer åt sin @sporthoj.com email.

/Nitrous

PacMan skrev:
Schysst, ny layout på webmailen! :tummenupp

Fan jag måste vara blind, ser ingen skillnad :confused:
Vet att doc säger om någon ny funktion eller kryssruta som tillkomit men i övrigt ser jag ingen layout skillnad.

Förklara för mig som är Senil :)

/Nitrous

Freppa skrev:
Glöm inte att uppdatera http://www.dataphone.net/noc/ss.asp med planerade avbrott ;)

Det står faktiskt där :tummenupp

Avbrottet handlade alltså inte om SH som webbsajt utan endast en mailtjänst för dom som har blabla@sporthoj.com som mailadress!

2004-09-15 kl. 19:00 -- 2004-09-16 kl. 00:55
MAIL: INTERMAIL: Tjänsten tagen ur drift för uppgradering av hårdvara.

Stod även innan att arbetet var planerat, check !

Nu är det nåt knas med webmailen här :gnissla .
Alla frames utom den till vänster är tomma, och jag kan inte se mina mappar.
Funkade ju alldeles nyss! Vad händer?

Aja, hoppas det fixar sig snart iaf. :)

EDIT:
Kanske hade att göra med att jag körde RedHat. Har Unix med lite olika skal här i skolan, och när jag bytte till Window Maker funkade det så det var nog inget då.

Last edited:
PacMan skrev:
Nu är det nåt knas med webmailen här :gnissla .
Alla frames utom den till vänster är tomma, och jag kan inte se mina mappar.
Funkade ju alldeles nyss! Vad händer?

Aja, hoppas det fixar sig snart iaf. :)

Funkar alldeles utmärkt här :tummenupp
Gör om gör Rätt!

knas med datorn?

EDIT:
Linux är BÄST, men ibland är det lättare att surfa med explorer på Ms PC.

/Nitrous

Beställ-sidan fugerar inte... jag vill ha!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8