Skaffa orm!?

• Thread starter Thread starter Linkan_85
  • Start date Start date
Nej då jag är allergisk o inte har tid. Sen så kommer den va en del av inredningen i min lya:tummenupp

Nja, om du vill avstå från att klappa en äcklig tant så är det ok... Men seriöst, finns det inga roligare husdjur att ha?

Nej då jag är allergisk o inte har tid. Sen så kommer den va en del av inredningen i min lya:tummenupp

Har en systerdotter som hade snöat in sig på ormar ett tag. Naturligtvis dög det inte med vilka som helst utan ju giftigare desto bättre. Men nu har hon hittat en vettig pojkvän så intresset gick över.

Kan iofs förstå att det kan vara kul att ha lite annorlunda djur som man kan ha när man är allergisk, men en stor orm tillhör inte mina tips.

Har haft både En Pyton och två Boaormar.

Byggde en vattendel i min burk som dom kunde bada i.
Det gillar dom som fan.
Va bara uppmärksam så den inte badar hela jävla tiden, risk för svampinfektion då.

Beroende på ormens kondition så kan du nog nöja dig med att mata den var tredje vecka.
Blir precis som en sosse annars, ligger bara och väntar på att du ska mata den.
Ormen är mycket roligare och finare om den behöver vara lite aktiv i sitt letande.

Dom gillar också kroppsvärme.
Min boa låg ett varv runt halsen hela kvällarna när jag var hemma.

SEN blir dom ganska fort större, har du tänkt så långt.
Finns nästan inga som vill köpa stora ormar.
Det är därför man ofta hittar stora ormar i naturen som något jävla svin bara släppt ut .
NaCkSkÅtT DiReCkT !:mad:

180 cm är extremt ovanligt. Blir dom över 120 är även det ovanligt.
Får man inte mata med levande föda? Är du säker på det. Det gjorde jag ofta när jag hade min mjölksnok samt mina båda tigerpyton. Blev biten en gång av min ena tigerpyton under matning. Det var allt annat än behagligt.

Kommer inte ihåg vart det var jag läste detta men de fanns "riktlinjer" på att man inte skulle mata med levande föda, undrar om det var naturvårdsverket eller nått? Jaja skit i samma, jag har också matat med levande, det blir ju bra mycket mer verkligt åt ormen, lättare att få en orm som matvägrar att äta om den faktiskt måste jaga bytet.
Min sambo blev biten ett par gånger, en gång i ansiktet bl.a. Hon blev dock sur på mig när hon skrek: Jag har blivit biten! och springer ut blödandes när jag svarade: Stå still!!! Jag ska hämta kameran.

Helst ska man väl undvika mata med levande då råttor har ganska stora tänder som kan skada ormarna rätt så bra..
Fryst mat är så mycket skönare att ha hemma, inga äckliga djur som springer runt på nätterna och låter och vill ha mat..
Kungspyton har en tendens att matvägra rätt så bra om man har fel klimat i terrariumet, det finns hur många artiklar som helst på nätet om det så det är bara googla för att hitta info om det.
Skulle den vara kinkig med maten kan det hjälpa att skära upp huvudet på mus/råtta/gris eller va fan man matar med och klämma ut lite hjärnsubstans.. det brukar trigga ormen att äta..

Skulle den vara kinkig med maten kan det hjälpa att skära upp huvudet på mus/råtta/gris eller va fan man matar med och klämma ut lite hjärnsubstans.. det brukar trigga ormen att äta..

Det där känner jag igen att jag har läst i något skötselråd. Låter ju inte så himla trevligt men men...

Det där känner jag igen att jag har läst i något skötselråd. Låter ju inte så himla trevligt men men...

Nää, lite grisigt är det men det funkar. Har själv bara gjort det på möss/råttor men kan tänka mig att det skulle vara lite äckligare om man gör det på grisar eller kaniner.

Tack alla för svaren!!! :tumenupp

Var iväg nu o slog till på kungspytonen... Skit go, så det blir o hämta den på lörda:D

Ormar e najs som fan, haft runt 20st genom åren och är påväg att ordna ett par st nu efter några års uppehåll.

Riktigt fascinerande djur som kan bli riktigt "kelig" om man får dom handtama :tummenupp

Till dig som ville ha en snygg orm, finns busksnokar som är ilgröna som äter syrsor och liknande, inte dyra, riktigt snygga. Och annars kan jag rekommendera asiatisk råttsnok som jag tycker är ruggigt snygga.

www.repti.net är din vän i reptilvärlden.

Jag hade en orm för länge sen. Helt värdelöst. Man kan inte ha dom till nånting, och dessutom stinker det statan i terrariet trots att man städar.

Kul att titta på när de ska äta, annars ligger de mest bara och slöar.

Jag har på äldre dagar börjat hata ormar näst intill en fobi.

Kräk :mad:

I höstas när jag plockade svamp så höll jag på att trampa på en, hade foten i luften ca 30cm över den när jag fick syn på den. Konstigt att han/hon inte högg, var väll slö av kylan antar jag, jag vart LIVRÄDD :skrämd

Konstigt fenomen :va då jag aldrig ogillat ormar förut, lekte med dom som barn fångade snokar kopparormar och huggormar.

alla tycker olika..
Själv hatar jag katter, de är "djävulens avkomma"..
dom går runt och viftar på svansen och ser allmänt glada ut tills man kommer nära, då jääävlar flyger dom på en och biter och klöser en.. :mad:
Nä, en orm vet man iaf vart man har den, oftast.

Tack alla för svaren!!! :tumenupp

Var iväg nu o slog till på kungspytonen... Skit go, så det blir o hämta den på lörda:D

Grattis till införskaffning av en skönhet!!

Jag har haft sjuk kräldjursfobi, men jag tänker fortfarande inte acceptera det. Jag testar mina gränser hela tiden. Kunde inte ens se orm digitalt och steget efter ens gå nära ett terarie, men nu harj ag kommit så pass långt att jag gärna sätter handen mot glaset på terariet och låter ormen komma till mig.

Jag vill bara påminna om att du förbereder personer som har fobi för orm, att du faktiskt innehaver ett kräldjur i ditt hem. Jag kan säga att jag fick lätt panik vid vissa hembesök.

All lycka till!

alla tycker olika..
dom går runt och viftar på svansen och ser allmänt glada ut tills man kommer nära, då jääävlar flyger dom på en och biter och klöser en.. :mad:

:fakta
Katter är luriga jävlar :mad: :Hata

Du ska inte göra oväntade besök hos gubbar:arsele

Grattis till införskaffning av en skönhet!!

Jag har haft sjuk kräldjursfobi, men jag tänker fortfarande inte acceptera det. Jag testar mina gränser hela tiden. Kunde inte ens se orm digitalt och steget efter ens gå nära ett terarie, men nu harj ag kommit så pass långt att jag gärna sätter handen mot glaset på terariet och låter ormen komma till mig.

Jag vill bara påminna om att du förbereder personer som har fobi för orm, att du faktiskt innehaver ett kräldjur i ditt hem. Jag kan säga att jag fick lätt panik vid vissa hembesök.

All lycka till!

alla tycker olika..

Japp..de vill ju bara :krama :s

alternativt

sätta tänderna i dig...

(gillar ormar men de är svårbegripliga, de bara slingrar sig.)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back