Skaffa orm!?

• Thread starter Thread starter Linkan_85
  • Start date Start date
Jag har haft en kungsboa (redtailed boa, ja en helt vanlig boa :) ) och en rävsnok. 2 kuliga ormar som funkar bra ihop dessutom. Det man ska tänka på är att kungsboan blir lite grinig av sig när den når könsmogen ålder.

Nåväl...det rör sig om Kungspyton/Bollpyton nu. En fin orm som är lättskött för förstagångsägare. Finns inget som säger att man inte får mata med levande föda! Däremot kan det vara läge att vänja den vid död föda då en del djuraffärer helt sonika vägrar att sälja levande möss/råttor som ormföda.

Ormar e najs som fan, haft runt 20st genom åren och är påväg att ordna ett par st nu efter några års uppehåll.

Riktigt fascinerande djur som kan bli riktigt "kelig" om man får dom handtama :tummenupp

Till dig som ville ha en snygg orm, finns busksnokar som är ilgröna som äter syrsor och liknande, inte dyra, riktigt snygga. Och annars kan jag rekommendera asiatisk råttsnok som jag tycker är ruggigt snygga.

www.repti.net är din vän i reptilvärlden.

Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven? :va

Detta var ju inte bra....fick ju slita fram mina gamla ormböcker. Nu dregglar man igen....:drool

:gnissla blir dyrt detta......

Last edited:
Har själv fött upp ormar, dock mestadels giftormar.

Mycket vackra djur, perfekt för dem som inte vill ha ett husdjur man måste passa varje dag

som någon redan tipsat om... repti.net :tummenupp

J
Asiatisk Råttsnok hade jag oxo på span när jag sysslade med ormar. Var det inte Elaphefamiljen som har lite av giftighet i saliven? Inga huggisar i käken utan bara aningens tendens i saliven? :va

Fick min asiatiska råttsnok av en djuraffär i stan då ingen ville köpa en fullvuxen orm, finaste ormen med det bästa temperamentet jag någonsin haft.

Fick min asiatiska råttsnok av en djuraffär i stan då ingen ville köpa en fullvuxen orm, finaste ormen med det bästa temperamentet jag någonsin haft.

Snabba jävlar :fakta! :yoparty
Men fasligt fina. Tycker det är mäktigt när de ringlar upp sig i stående huggställning.

Snabba jävlar :fakta! :yoparty
Men fasligt fina. Tycker det är mäktigt när de ringlar upp sig i stående huggställning.

Min gjorde inte det så ofta men han var nog kuvad lite av dom andra ormarna i terrariet, hade den med en boa constriktor och ett par majsormar.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!