Skaffa barn som singel?

Jag har alltid velat ha barn men lixom inte hittat den rätta än, inte så himla lätt.. :gnissla

Tror inte att ensamma killar får adoptera, tyvärr. Även om de garanterat skulle kunna vara lika bra som singeltjejer på att vara förälder.

Jag ska undersöka den saken :va vore ju jäkla skevt om så vore fallet.
Om man vill bli suger-daddy, så kan man ju få bli det. :)

Måste ju vara något fel på kvinnor som inte kan träffa en man att få barn med, så frågan är om de ens klarar av att ta hand om det. :näsblod

Jag tycker att barn borde få skaffa föräldrar...

Jag tycker att barn borde få skaffa föräldrar...

Barn är alltid ärliga och följer sin instinkt. Jag tycker att alla nyfödda barn skall samlas in av en central myndighet och samlas på en och samma plats.

Därefter får alla som vill vara föräldrar få åka dit.

På plats gör man någon variant där man "exponerar barnet" inför åsynen av alla potentiella föräldrar. De föräldrar som barnet väljer får barnet!

Då får alla barn de bästa föräldrarna och de som bara kläckt ur sig en unge trots att de är odugliga blir utan! :tummenupp

:D Vad ordvitsig du var då! :D
Tja, det var nog mer menat att menas..

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_daddy :tungan

Var ju så lagom smickrande liknelse, typ michael Jacksson snubbe. :gnissla

Kikade runt på lite och det som bromsar verkar inte vara reglerna i Sverige utan att det är de olika "export"länderna som sätter gränserna.

Har tidigare läst i "kvällstidningar" o sånt att även om det är tillåtet så är det i praktiken rätt svårt för män i Sverige. Men ska det vara jämställt så gäller det åt båda hållen. :mattias

Last edited:
Jag har alltid velat ha barn men lixom inte hittat den rätta än, inte så himla lätt.. :gnissla

Samma problem här. Sedan är singelmammor kanske inte så intressant när man inte har barn själv sedan tidigare. Har man inte barn vill åtminstone jag starta upp den där familjen tillsammans med den där rätta, som förvisso är omöjlig att hitta. (Sedan ska jag inte vara så kategorisk, för vem vet ifall jag ändå inte träffar på en singelmamma i slutänden? :hihi)

Är man inte duglig som partner i naturen så får man inte ens komma till.Bara att gilla läget.Singel föräldrarskap skapar ofta problem både för föräldern och barnet.Trist men fakta.

Samma problem här. Sedan är singelmammor kanske inte så intressant när man inte har barn själv sedan tidigare. Har man inte barn vill åtminstone jag starta upp den där familjen tillsammans med den där rätta, som förvisso är omöjlig att hitta. (Sedan ska jag inte vara så kategorisk, för vem vet ifall jag ändå inte träffar på en singelmamma i slutänden? :hihi)

Du har väl sett "hundtricket"? Funkar ännu bättre med en bebis. :tummenupp :rolleyes:

...skattebetalarna får stå för det "medicinska knullet" och det är inte billigt.

Om man som skattebetalare får knulla så är det ju bara en bonus.
Men jag trodde faktiskt det handlade om singeladoptioner. Det är rätt rubbat det med om än det inte är någon stor kostnad för samhället, vilket jag i och för sig inte tror inseminationer är heller.

Jag skulle ju föredra att singlar adopterar istället för att skaffa egna barn i alla fall.

Det kommer att kosta DIG en massa surt förvärvade stålar...när kvinnor inte orkar gå ut och ragga sig ett engångligg helt gratis istället för att göra det den medicinska vägen. Fast sen blir det förstås en massa extra kostnader ändå.

Så nu ser du till att bli förbannad på riktigt. :mad:

Sånt här gör mig fan rädd att läsa, sjukt egoistiskt tänkt :mad:

Dock en jäkla väckarklocka till att jag måste bli bättre på att använda kådis...

Sånt här gör mig fan rädd att läsa, sjukt egoistiskt tänkt :mad:

Dock en jäkla väckarklocka till att jag måste bli bättre på att använda kådis...

Du glömde den röda raden längst ner...!! :)

Rättigheter och ansvar är dock 2 ord som många bara ser det ena av. Och är det nåt som är egoistiskt...så är det väl att vilja bli ensamförälder. Eller.!!

För om det var tänkt att vi människor skulle yngla av oss på egen hand så hade vi väl konstruerats så.

Men det är säkert jag som tänker fel!! :va

Du glömde den röda raden längst ner...!! :)

Rättigheter och ansvar är dock 2 ord som många bara ser det ena av. Och är det nåt som är egoistiskt...så är det väl att vilja bli ensamförälder. Eller.!!

För om det var tänkt att vi människor skulle yngla av oss på egen hand så hade vi väl konstruerats så.

Men det är säkert jag som tänker fel!! :va

Snart är vi nog fan där.

Hemafroditer bildar väl snart ett parti och kräver feta forskningsbidrag för att inte bara som idag bygga om en man till kvinna och vise versa.

Dom kräver att delar av båda paketen ska fungera efter operation.

Dock har dom inte klurat ut hur dom ska sno åt sig bidrag för barn, bostad mm.
Dom är ju bägge föräldrarna !

Om detta förslag kommer att inträffa, då kommer aldrig "Ensam mamma söker" att ta slut! :huvet

Min farsa dog i cancer när jag var 3 år gammal och jag har vuxit upp utan nån som helst manlig förebild. Jag kan säga att jag har tagit ganska stor skada av det. Jag anser mig vara långt ifrån en normal 29 åring. Singeltjejer som bestämmer sig för att skaffa barn tänker bara på sig själva och inte barnet. Skulle jag haft 2 läbbmorsor, ja då vette fan om jag skulle levt idag.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!