Skaffa båt...

Thundercat skrev:
"Personligen skulle jag kunna leva med en riktigt snabb motorbåt men det jag tror "vi" vill ha är en långsam motorbåt med plats för två vuxna och två barn som man kan vara ute med några dagar eller en vecka eller så. Tips någon?"

Läs om läs rätt. :7peta

en motorbåt skall gå fort, varför har man annars motorn? då kan man ju lika gärna segla?? nää, en motorbåt skall göra minst 25-30knop, men man behöver ju inte köra så fort jämt. :)

Fluxir skrev:
då kan man segla. :)

billigare oxå, för mig veterligen kostar inte vinden något. :va

För ett par nya segel och tampar är nästan gratis :rolleyes:

Bottenfärg,i/uppläggning,vinterplats/båtplats/bensin till utombordaren osv så billigt är det inte med tanke på hur lite man kan använda den,dessutom är det meckigt att ta sig ut.

Hojen är enklare,på med stället i hallen...gå till garaget...kör.

Långa farbron skrev:
För ett par nya segel och tampar är nästan gratis :rolleyes:

Hojen är enklare,på med stället i hallen...gå till garaget...kör.

det håller jag med om, men har man inte mer bråttom än att man åker fram i 5-10knop så kan man lika gärna segla, lika bra det, å roligare är det oxå.

Dieselmotorer är driftsäkrare än bensinare.

Båtar med dieselmotorer är också lite dyrare i inköp än med bensinare. Men dieseln har lite fler fördelar. Så satsa på det.
Volvo motorer finns det gott om resärvdelar till. Det är bra att gå till villken marina/varv som helst.

Fluxir skrev:
det håller jag med om, men har man inte mer bråttom än att man åker fram i 5-10knop så kan man lika gärna segla, lika bra det, å roligare är det oxå.

Man kommer inte fram överallt, man måste trassla med segel, tampar och skit, förbannat mycket jobbigare.
Med segelbåt är det inte bara "ääh, fan vad jag har trist, jag glider ut en sväng på sjön"
Sedan vågar du inte köra lika nära stränderna för att kolla på alla snygga solande brudar!

-PLM- skrev:
Man kommer inte fram överallt, man måste trassla med segel, tampar och skit, förbannat mycket jobbigare.
Med segelbåt är det inte bara "ääh, fan vad jag har trist, jag glider ut en sväng på sjön"
Sedan vågar du inte köra lika nära stränderna för att kolla på alla snygga solande brudar!

men det är roligare att segla i 8knop än att åka för motor i 8knop. :fakta

sen om man vill åka när stranden får man väl ha en liten båt efter segelbåten. :tuttar

Fluxir skrev:
men det är roligare att segla i 8knop än att åka för motor i 8knop. :fakta

Tveksamt, fick låna en liten båt med 5hästarsmotor för ett tag sen. Tror inte jag haft så mycket roligare på sjön nån gång.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT