Skabbig framsida!!

Tycker det blev über! :tummenupp

Han gör ett kanonjobb för oss hojälskare och att det är gratis gör ju inte det sämre.:tummenupp

Jag tar mer än gärna emot detaljerade förslag på hur framsidan kan göras mer "gästvänlig" för förstagångsbesökaren. Men det nya vad gäller att få ut kampanjer STANNAR... dock allting inom ramarna är möjligt att ändra på. Huvudsakligen vill jag att nyhetsupplägget ska snyggas till både textmässigt och ramar / layout. Högerannonser skall sållas bort vartefter, då jag vill nyttja ytan själv på något sätt som gynnar sajten och besökarna istället för mig. (Ja, jag har faktiskt inte som huvudsyfte att tjäna pengar på sidan, det är bara ett gott plus)

Jag tycker det är snyggt, mysiga bilder. Det enda jag skulle vilja ändra på är att de följer med när man scrollar ner och kanske tonar ut i det grå som finns i kanterna på övriga sajten. Annars, snyggt! :tummenupp

ReDan skrev:
2643225 Äh, den laddar ju faktiskt hem annonserna så de laddas ju iaf! (bara döljer dem)
(om man inte har nyaste versionen förståts)
Men som annonsör är jag inte intresserad av antalet visningar, utan av antalet klick och det är svårt att klicka på något som inte syns.

Swedie skrev:
2643774 Jag tar mer än gärna emot detaljerade förslag på hur framsidan kan göras mer "gästvänlig" för förstagångsbesökaren.

Men om du blaffar på med en fet banner, varför är den inte klickbar?
Och när jag tillslut hittar var man ska klicka står det:
Vi uppgraderar servrarna för att klara av den stora trafikökningen i samband med kampanjen. Vänligen kom åter Tisdag den 5:e december.

Men det kanske inte är så konstigt:
http://www.svmc.se was running Microsoft-IIS on Windows Server 2003

Dessutom är det stavfel i bannern, det heter "vår" och inte "våran".

:)

/Fredde

sandstream skrev:
2643787 Men som annonsör är jag inte intresserad av antalet visningar, utan av antalet klick och det är svårt att klicka på något som inte syns.

Men om man ändå aldrig klickar på dem så spelar det ju ingen roll om man ser dem eller inte.

imaster skrev:
2643807 Men om man ändå aldrig klickar på dem så spelar det ju ingen roll om man ser dem eller inte.
är man inte intresserad så är man ju inte det...

freddexwing skrev:
2643802 Men om du blaffar på med en fet banner, varför är den inte klickbar?
Och när jag tillslut hittar var man ska klicka står det:
Vi uppgraderar servrarna för att klara av den stora trafikökningen i samband med kampanjen. Vänligen kom åter Tisdag den 5:e december.

Men det kanske inte är så konstigt:
http://www.svmc.se was running Microsoft-IIS on Windows Server 2003

Dessutom är det stavfel i bannern, det heter "vår" och inte "våran".

/Fredde
Det där är ju inte på min sida egentligen (att SMC-servern är kock). Dock ska den vara uppe nu men förstasidans meddelande är kvar. Jag har länkat om så man nu tas in på rätt sida.

Du kan klicka här oxå:
http://www.svmc.se/default.aspx?id=128

Felstavningen korrigerad.

Last edited:
Tycker inte heller det är nåt större fel på nya sidan, man blev snabbt van med den.:tummenupp
Däremot när det gäller brevikonerna på PM-sidan blir jag inte riktigt klok på.:confused:
Vore det inte bättre om ett läst PM var den öppnade gula ikonen med brevet som tittar fram och det olästa som det blåa kuvertet:va
Sen att pilar till höger och vänster fortfarande finns kvar när man svarar eller vidarebefordrar vore ju bra...kanske något mindre pilar.

Brandstr skrev:
2643134 Nää nu blir det bara sämre.. skabbig o ful startsida nu Swedie, blir ju plottrigare och plottrigare, minde o mindre. Ser snart ut som en betalsida från USA med en miljard popups.

bara min fundering.

Alex

är det du som är jay cutler? :D

Jag tycker att det är en bra sida som ger många timmars nöje varje vecka.

Vilket gnällande från en del..
Bra gjort Swedie, jag tycker att det lyfter upp hela sidan :tummenupp

Jag tycker att det blev helt ok med bilderna, dock under förutsättning att dom matchar varandra i kvalite/upplösning, blir lite konstigt annars. Skulle inte störa mig om dom följer med på alla sidor heller, tycker bara det blir gladare och trevligare :tummenupp

Bannern på första sidan tycker jag inte stör något speciellt. Bra dock kanske om den bara finns på just första sidan vid dom tillfällen det dyker upp en, annars hamnar allt annat så långt ner när man är inne i forumen :tummenupp

Göra sidan gästvänlig? Det kan du jobba med länge du :7peta

Skämt åsido, man har ju vant sig och tycker att den funkar bra så det är kanske svårt att vara konstruktiv, men här är några förslag, genomförbara eller ej:

Menyvalen skulle du kunna göra som flikar eller en mer tydlig meny kanske, så att den lättare hålls isär från det som kommer under då...

De delarna av menyn som rör ens egen del i på sidan, dvs "MittProfilnamn", "Visa Svar", "Visa Nya Inlägg", "Mina Anteckningar", "Mitt Garage", "PM & Gästboksikonen" samt "Logga ut" kan kanske grupperas tydligare i någon form av kontrollpanel i högra hörnet?

Likadant så skulle de översta trådarna i forumet behöva särskiljas på ett tydligare sätt (tre just nu).

Kan inte säga att reklamen stör mig på något sätt, men visst är det bra om den bara finns på vänster sida inne i dom olika forumdelarna...

På första sidan har du en reklam spalt till vänster (helt ok), en huvudspalt och två mindre spalter till höger, vilket jag tror gör att det ser rörigare ut än vad det egentligen är. Det går kanske att "banta bort" den mindre av dom högra spalterna genom att gruppera om den så att den hamnar i den bredare högra spalten? Typ "Undersökningar", "Sök i annonserna" och "Tips & Annat" överst i den högra spalten, medans "Artiklarna" flyttar ut i huvudspalten.

Annars tycker jag som sagt att layouten funkar bra, rörig eller inte, och en viss röra får man nog leva med.

Keep up the good work Swedie :tummenupp

Det blev jo perfekt. Vad snackar ni om?!?!?!

Jag tycker att swedie har lyckats bra med framsidan! Ser riktigt snyggt ut, jag har länge saknat lite blåa nyanser på framsidan som kontrast mot allt det orangea! :tummenupp

Annonserna ser inte bra ut med fetstil. Som Neurtal sa så blir det en massa radbyten och ser tresigt ut.
Sen skulle jag personligen vilja ha lite mindre marginaler på sidorna, kanske bara i forumet och låta startsidan vara som den är?

Ni som gnäller kan ju plocka bort allt i bnr-mappen, gör det eller lär er leva med banners. Sålänge Swedie inte lägger en massa flashpopuper och simmande banners över hela sidan ska vi vara nöjda.

ehy..stirrade först i ca 10 sek sen kändes de normalt.. :tummenupp

men sist när den stora ändringen skedde hade jag problem o anpassa mig. nu tycker jag om det..
allt är bara en vanesak :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...