Ska stället sitta som en tvångströja?

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Tjena!

Köpte nytt ställ idag, hela konkarongen med stövlar, handskar och hela skiten.

Stället är ett Arlen Ness skinn.

Sitter här och lökar i skinnstället nu och det känns fan som en tvångströja..
Kan ju säga att jag knappt får av mig det själv, och paniken är INTE långt borta när man fastnar och blir fastlåst i stället :gnissla

Men om jag lutar mig framåt här i stolen lite racinginspirerat så känns det hyfsat! Kan tillochmed andas normalt då :tummenupp

Men ni proffs, hur mycket ska man kunna röra sig i ett ställ?
Töjer dom sig mycket?

Om jag ställer mig upp nu så pekar armarna snett framåt i avslappnat läge och jag kan inte räta på kroppen helt och ta ett stort andetag utan att det knakar oroväckande i sömmarna..

Men vafan lixom, stället är XL, jag är 180cm lång och väger 82kg, vältränad, jag ska väl fan inte behöva XXL??
Hur gör ni andra gymnarkomaner?

Allvädersställ? :arsele

Tips på hur man lättast tar sig ur ett ställ tar gärna emot då tjejen kommer hem om en timme och jag börjar bli svettig...

Du får nog sova i stället minst en vecka så ska du se att det kommer o töja sig:D

Är det ett helställ eller tvådelat?
Jag tycker att det är lättast om man delar stället när man ska ta av och på sig det.
Får säkert en 10cm glipa då som det kan komma in lite luft i också :D.
Jag brukar öppna upp ärmarna på stället och sen dra i dessa och försöka få ut axlarna lite, sen när ena armen glidit av en bit tar jag tag i den bakom ryggen och drar av mig "ena sidan". Skönt att kunna ta på sig en del i taget också, når knappt ner till stövlarna annars, och det blir överjävligt svettigt... brukar ta på mig jackan precis innan jag hoppar på hojen ;).

Lycka till!

ps. köpte du damstrl eller nånting förresten? Jag är 181 och väger 80 kg, har bara strl 48 på mitt dainese, tror det är typ litet medium ställ... eller är arlen ness otroligt små i storlekarna? ds.

Last edited:
Jodå, enl alla proffs ska du nästan ändra tonläge till en början när det är nytt :D, själv fick jag åla,krypa,stöna innan jag kom i mitt när det var nytt, fick åka ca en vecka innan jag fick börja om denna nya proceduren för att även kunna anv mitt ryggskydd innanför. Men nu funkar det bra, bara lite stön :).

/ A.B

Haha sporthojare lär ju vara det mest idiotiska folkslaget på denna jord.

Men jaja, jag får väl sitta här och pipa då tills att skiten har töjt sig.
Satan vad cool jag kommer att vara i sommar med mitt REA-ställ :tummenupp

Stället är tvådelat..
Försökte ta av mig det nu men det går inte, jag är fast.

Har ju svettats lite så själva meshet har klibbat fast så in i helvete.

Vad fan ska jag göra?

Knacka på hos grannkärringen iförd ett alldeles för tajt skinnställ och fråga försynt om hon kan klä av mig? :D

Stället är tvådelat..

Vad fan ska jag göra?

Knacka på hos grannkärringen iförd ett alldeles för tajt skinnställ och fråga försynt om hon kan klä av mig? :D
He he he, jag fick ringa mitt ex, som bor rakt över gatan för att komma ur mitt :D, dock är det inte delbart.
Ställen är defenitivt inte gjorda för vältränade pojkar, väger själv runt 72kg och är 165cm kort, och inte det minsta fet utan åt det mer vältränade hållet.
Fick tokpanik när jag satt fast :tungan.

Stället är tvådelat..

Vad fan ska jag göra?

Låter som om det sitter som det ska :tummenupp

När det ska av så är det som Calle skrev, lättast att dela på stället och sen åla som en jävla orm i några minuter och prova att "lyfta" jackan över ryggskyddet så är det nog av sen:tummenupp

Brukar ha underställ under, då slipper man fastna... jobbigt de gånger man glömmer det, känns som att hela insidan av stället ska följa med ut när man sliter av sig det, alternativt att huden stannar kvar... :gnissla

Tror tjejen får hjälpa till när hon dyker upp, försök få det till nåt romantiskt. :)

Är inget proffs, men låter som att du skulle kunna gå upp en storlek fö.

Vad fan ska jag göra?

Hon blir nog glad :hihi

Hahaha låter underbart!

Jag kom precis ur mitt iallafall, lyckades kravla ur halva en armen och sedan sätta mig på den så jag kunde riva ur armen, hel och fin!

Saknar nästan stället lite nu när jag sitter här halvnaken med röda ränder över hela kroppen :tungan

Jaja nu vet alla första-skinnställs-köpare hur ett nytt ställ ska sitta iallafall :tummenupp

Är 190, väger 118 kilo och har stl 60 och det sitter tight som fan över axlarna. Rätar jag ryggen får jag veckans cameltoe. Stället är ett Swift.

Jag fick också höra att stället skulle töja sig. Det är en myt som flygande holländaren. Ett ställ som töjer sig är trickfilmat.

Hjälper det om man duschar med det?:va

har ingen vana av tvångströja,men eftersom det är storleksangivet i xl så antar jag att det motsvarar 52-54 i helställ.verkar helt puckat och märka ett skinnställ så.
på 183 cm 75 kg har jag 50 och skinnställ töjer sig,det märks bara man kört en halvtimme i det.
tänk på att ryggskena,magskydd och lite annat ska få plats så det är bättre att satsa på en storlek större eller ett annat märke om du känner dig så osäker på stället.

har ingen vana av tvångströja,men eftersom det är storleksangivet i xl så antar jag att det motsvarar 52-54 i helställ.verkar helt puckat och märka ett skinnställ så.
på 183 cm 75 kg har jag 50 och skinnställ töjer sig,det märks bara man kört en halvtimme i det.
tänk på att ryggskena,magskydd och lite annat ska få plats så det är bättre att satsa på en storlek större eller ett annat märke om du känner dig så osäker på stället.

Håller med om att det är en idiotisk storleksangivning..
Skulle tro att det motsvara 54 då jag provade ett 54 igår och detta var ungefär lika trångt (fast hälften så billigt) :D

Håller med om att det är en idiotisk storleksangivning..
Skulle tro att det motsvara 54 då jag provade ett 54 igår och detta var ungefär lika trångt (fast hälften så billigt) :D
Du har säkert köpt ett damställ i storlek XL.... :D
I övrigt låter det som om det sitter som det ska. Helt meningslöst att ha ett skinnställ som "man får plats i". Vad händer då när man använder stället till det det ska användas till, jo det vrider sig naturligtvis och skydden hamnar där dom inte gör nån nytta. Skinnstället skall sitta som en andra hud och den drar man som bekant inte av sig hur lätt som helst, och jodå, det töjer sig men det kan ta lite tid.

Bästa sättet är att köra ett ERF i 32 graders värme och veta att man inte kan ta av sig stället efter det man dragit på sig det innan kvalet, tro mig, jag vet. :näsblod

Vänta bara till du är svettig efter lite åkning i solen.
När du sedan stannar för en glass så står ett gäng brudar å spanar in coola killen med frän hoj...
Då är det rent OMÖJLIGT att komma loss... :D :hihi::tungan

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back