Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Ja, dom som köper ska vara pro-Israel om jag inte läst fel.
Netanyahu har sagt att nästa "krig" är det i sociala medier.
Israel har redan börjat pumpa in pengar för att påverka "influencers" i USA för att förbättra sitt rykte, som framförallt hos unga, är riktigt under isen.
Det finns väl inget större land som inte gör det? Sedan är de väl lite olika bra på det. Israel har väl sedan länge haft tummen på vågen i amerikansk media, om nu ägandet spelar roll.
Sedan borde ju TikTok brännas till grunden som den cancersvulst det är.

Under tiden i USA...

..så hasplar Tiny Nosferatu Miller ur sig på CNN att gubb-sur har "plenary authority" och fryser sedan helt så sändningen går till reklam när han förstår vad han sagt. :rofl

"Plenary authority" kan ungefär likställas med total och oinskränkt makt att göra vad som helst.
Joråsåatte, det står nog precis så i USAs konstitution. ;)

Nåväl...🤷‍♀️

Har de kvar nån olja? Då har han ju två ursäkter
Det ska de väl ha, men de har så grundligt kommunistat sin ekonomi att alla pumpar och behandlingsinstallationer förfallit totalt eftersom att det kostade mer att pumpa upp oljan än de fick i betalt pga planekonomiska priser, och den typiska kommunistiska stölden av allt av värde. Så varför de vill invadera ett grannland för att sno deras olja vet jag inte riktigt, de kan fortfarande inte pumpa upp den.

Det ska de väl ha, men de har så grundligt kommunistat sin ekonomi att alla pumpar och behandlingsinstallationer förfallit totalt eftersom att det kostade mer att pumpa upp oljan än de fick i betalt pga planekonomiska priser, och den typiska kommunistiska stölden av allt av värde. Så varför de vill invadera ett grannland för att sno deras olja vet jag inte riktigt, de kan fortfarande inte pumpa upp den.
Venezuela är faktiskt ett av de få länderna som skulle kunna gå vinnande av en amerikansk invasion, men det därmed inte sagt att det är rätt att göra det utan andra skäl.
Startar de krig mot grannar är det ju lite fritt fram enligt spelreglerna.

Venezuela är faktiskt ett av de få länderna som skulle kunna gå vinnande av en amerikansk invasion, men det därmed inte sagt att det är rätt att göra det utan andra skäl.
Startar de krig mot grannar är det ju lite fritt fram enligt spelreglerna.
Venezuela var ju dessutom det enda landet i Sydamerika som var USAvänligt när CIA härjade som mest i Sydamerika.

Så vad säger Sporthoj nu när fredspriset inte gick till Trump... Hur många dagar tar det innan Trump startar krig mot Venezuela?
Nu var det väl oppositionsledaren som fick priset, dvs vill han ge igen borde han slå ihop sig med Venezuelas nuvarande kommunistiska ledning. Men ja, jag fattar också att han inte förstår skillnaden.

0f80fe5b1f0f9b260a163e9b60770290.jpg

Sparka alla yrkesmänniskor och ersätt med ”tyckare” - ett säkert recept på framgång! #diktatur

Med vänlig hälsning,

Det har ju varit modus operandi för Trump så länge jag kunnat följa honom. Sparka alla som tycker annorlunda på samtliga områden.

Jag tror dock att de största problemen skapar han nu när han byter ut FEDs ledning till räntesänkare. Det kommer skapa ordentliga problem som svallar över på samtliga områden om han lyckas skapa hyperinflation.

Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back