Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Nu måste väl ändå alla hans anhängare inse att han är retarded?
Nej, har man investerat så mycket i att han är lösningen och frälsaren så tar det enormt övervädligande bevis att ändra den uppfattningen. Om det ens är möjligt. Många tror ju snudd på att han är hitsänd av gud för att rädda oss .

Varje gång han har gjort något nytt som är något mer korkat än föregående rekord har ju dessa människor hittat sätt att inbilla sig att det faktiskt var något helt genialt. Om de nu inser att han är tokig innebär det att de måste inse att de själva också har varit det hela tiden och det sitter väldigt långt inne.

Och han har sagt konstigare saker en massa gånger, redan under sin första period vid makten. Tror inte att anhängarna sätter något större vikt vid det, de är vana att han rabblar ut sig saker de inte förstår vad han menar.

Alla som inte är MAGA är fienden....

View attachment 521801
Det är alltid andra sidan som är fienden. Oavsett vilken sida personen står på. Tyvärr gäller det även i Sverige. Och dessa är folkvalda. De borde skämmas!
Att de utrycker sig i så starka ord...triggar tyvärr galningar att attackera den andra sidans politiker. Och i värsta fall ballar någon ur som har vapen tillgängligt...

Det är alltid andra sidan som är fienden. Oavsett vilken sida personen står på. Tyvärr gäller det även i Sverige. Och dessa är folkvalda. De borde skämmas!
Att de utrycker sig i så starka ord...triggar tyvärr galningar att attackera den andra sidans politiker. Och i värsta fall ballar någon ur som har vapen tillgängligt...
Det är svårt att få upp pulsen bland väljarna med ett resonligt överväg mellanting.

Dockusåpe-generationen har kommit ut i arbetslivet, och i valbåsen....

En domare som gått emot Trump och som Trump och diverse andra hetsat emot bara för några dagar sen råkar ut för ett litet missöde. Hennes hem exploderar och brinner ned, samt 3 personer skadas.
Säkert inget samband... 🙄

Goebbels... förlåt jag menar Trump verkar snart få kontroll över den amerikanska delen av tiktok.
Ja, dom som köper ska vara pro-Israel om jag inte läst fel.
Netanyahu har sagt att nästa "krig" är det i sociala medier.
Israel har redan börjat pumpa in pengar för att påverka "influencers" i USA för att förbättra sitt rykte, som framförallt hos unga, är riktigt under isen.

Ja, dom som köper ska vara pro-Israel om jag inte läst fel.
Netanyahu har sagt att nästa "krig" är det i sociala medier.
Israel har redan börjat pumpa in pengar för att påverka "influencers" i USA för att förbättra sitt rykte, som framförallt hos unga, är riktigt under isen.

Den som kontrollerar historien kontrollerar framtiden.

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026