Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Under tiden i USA...

Nu börjar gubb-surs vendetta mot gamla "fiender".
Efter att ha öppet skrivit och bett om åtal från "legally blond"-Pam mot flera av gubb-surs fiender så åtalas nu Comey i helgen.
Efter att ha avsatt Siebert (som inte hittade skäl för åtal) och ersatt honom med sin tidigare försvarsadvokat Halligan så är det fritt fram att åklaga.
Halligan, som nu efter hela tre dagar på jobbet för första ggn väckt ett åtal, har helt oberoende och utan påtryckningar insett att just Comey är USA's stora fiende..

...nåväl. 🤷‍♀️

Jag har en känsla av att den här förlikningen skedde nog inte på juridiska grunder utan mer troligt har väl Trump hotat med att stänga ner. En slags muta till maffiabossen.

Ja det blir väl någon slags extraskatt för diverse medieföretag att då och då punga ut med lite pengar till honom för att få fortsätta verksamheten. Beskyddarpengar skulle man kunna kalla det.

Alternativet är att helt sälja sin själ och ansluta till alla som okritiskt hyllar honom vad han än gör, även när han motsäger det han sa förra veckan.

Och nu verkar statsapparaten stänga ner igen.
REP har ju senaten, huset och presidenten och ändå sägs det att det behövs sju demokrater för att rösta igenom förslaget.
Jag trodde det var enkel majoritet för att få igenom budgeten? :va

Speaker Mike Johnsson vägrar att svära in den senast valda demokraten Grijalva.
Detta för att han annars måste låta huset rösta om Epstein-filerna.
Detta har fått en homosexuell tik-tokare att hota med att släppa Mikes grindr-profil med ip-nummer om han inte svär in demokraten. 😅
Skulle fan inte förvånad mig om Mike är garderobs-homo.

Vad väljer knähunden?
Gå emot gubb-sur eller bli outad som gay? 🤔😁

Tik-tokaren som hotat att outa Mike har själv blivit mordhotad.
Han har flyttat till ett säkert ställe, tagit kontakt med sina advokater samt kopierat informationen och sänt till andra om han skulle "försvinna".

Men det är nog bara rök. Eller hur Mike? 🙃

Under tiden i USA...

..så har Pete "jag dricker bara lite" Hegseth kallat till sig alla generaler från världens alla hörn.
Detta för att tala om för dem att de ska klippa sig, raka skägget och inte vara feta.
Efter Pete (the head of deparment of war :rock ) så kom gubb-sur, the commander in chief, in på scen och visade upp hur en vältränad kropp ser ut!

You can't make this shit up! 😅

Det var ju lite tondövt av dom, eftersom den typen av propaganda i åratals förlöjligades, för att sedan när den var helt död ironiskt användes inom LGBT kretsar för att göra reklam för gay-klubbar, på tishor med roliga slogans och till och med nytillverkades.
(tänk Rosie the riveteer, med en klatschig slogan om fisting på en regnbågsbakgrund)

Den ryska affisch-serien med den kinesiske och den ryske industriarbetaren har ju omvandlats till både spaltkilometer av fan-fiction och en tecknad serie om ett "Interracial gay-couple who moved to a cottage and became farmers and adopted a little girl"

Så dom kommer säkert att ha kul med den nya kampanjen också

Det är väl bara Polen som har lyckats befria sig självt från Ryzzland, DDR kapitulerade bara till BRD.
1759417525531.png
Ungern och de Checka Slovakerna vill ju tillbaks till "kommunist"blocket.
Romania velar väl fortfarande.

Under tiden i Usa...

... Säger Ted Cruz att vi ska stoppa mord, stoppa våldtäkter och sluta attackera pedofiler(!).

...rätt på två av tre iaf vilket är mer än Cruz brukar ha. 👍

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...