Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Vad ska vi tro att den orange-mannen gör åt att hans polare puttler pissade honom i ansiktet igår? (IOFS ryktas det ju om att han gillar sånt)

Blir det en arg tweet igen "Vladimir STOP"

Det är spännande det där med att beskatta Kanadaimport på grund av Kinas gråa krigföring mot USA.
    • Mindre volym: Mindre än 1 % av all fentanyl som beslagtas i USA kommer från Kanada.
    • Fentanylproduktion i Kanada: Det finns viss inhemsk produktion, särskilt i British Columbia, men det mesta konsumeras inom landet eller exporteras till andra marknader som Australien.
    • Symbolisk oro: Trots den relativt lilla mängden har USA:s regering uttryckt oro över flödet från Kanada och infört tullar som ett sätt att pressa fram åtgärder.
    🔄 Slutsats: Vem smugglar mest till vem?
    RiktningVolymTypiska drogerKommentar
    USA → KanadaHögMetamfetamin, kokain, vapenStörre hot enligt CBSA
    Kanada → USALågFentanyl (i liten mängd)Politisk fokus, men liten faktisk volym

• Mindre volym: Mindre än 1 % av all fentanyl som beslagtas i USA kommer från Kanada.
    • Fentanylproduktion i Kanada: Det finns viss inhemsk produktion, särskilt i British Columbia, men det mesta konsumeras inom landet eller exporteras till andra marknader som Australien.
    • Symbolisk oro: Trots den relativt lilla mängden har USA:s regering uttryckt oro över flödet från Kanada och infört tullar som ett sätt att pressa fram åtgärder.
    🔄 Slutsats: Vem smugglar mest till vem?
    RiktningVolymTypiska drogerKommentar
    USA → KanadaHögMetamfetamin, kokain, vapenStörre hot enligt CBSA
    Kanada → USALågFentanyl (i liten mängd)Politisk fokus, men liten faktisk volym

Vad ska vi tro att den orange-mannen gör åt att hans polare puttler pissade honom i ansiktet igår? (IOFS ryktas det ju om att han gillar sånt)

Blir det en arg tweet igen "Vladimir STOP"
Undrar vilken hållhake Putler har då gubb-sur kontinuerligt sitter på knä framför? 🤔
Vore ju fräck om det kom fram nån gång.

Inte för att det skulle spela roll för MAGA-kulten.
-"Golden showers are good now!" 😅

Undrar vilken hållhake Putler har då gubb-sur kontinuerligt sitter på knä framför? 🤔
Vore ju fräck om det kom fram nån gång.

Inte för att det skulle spela roll för MAGA-kulten.
-"Golden showers are good now!" 😅

Tja, vad det än är så funkar det.
Förklaringen att dom håller på leveranserna till Ukraina för att dom behöver grejorna själv är lövtunn.
Men han håller inne med sanktioner mot puttler också, behöver han sanktionerna själv också?

bafkreiei4wtezj7dbst7rpmkz32eptdjwjnyuavdxijjbjca4rt77dbhrm@jpeg

Tja, vad det än är så funkar det.
Förklaringen att dom håller på leveranserna till Ukraina för att dom behöver grejorna själv är lövtunn.
Men han håller inne med sanktioner mot puttler också, behöver han sanktionerna själv också?

bafkreiei4wtezj7dbst7rpmkz32eptdjwjnyuavdxijjbjca4rt77dbhrm@jpeg
Ja, Herregud! 😵
Lägga sig platt för Putler och trycka till Kanada?!?
Ingen, utom möjligen diktatorer, kommer lita på gubb-sur och övriga clowner så länge han sitter.

Zelensky borde sätta in några hundra miljoner $ på gubb-surs privata mutcryptokonto så kanske han får lite vapen?
Eller iaf en middag i vita huset.
Som för övrigt skall börja användas som cirkus på riktigt.
Först ut är en UFC-match.

Can't make this shit up! 😵‍💫

Nej, jag har aldrig varit där, men jag har också hört mycket gott om staden från en som har bott där, han sa att "SF är kanske den mest Europeiska staden i USA när det kommer till café, restaurang och nattliv, staden är förhållandevis ren och trevlig, med fungerande kollektivtrafik och är cyklingsbar" (han är cykelfanatiker)

Men det omdömet är väl ungefär 10-15år gammalt nu, saker har ändrats, det kan ju fortfarande vara en av USA's bästa städer.

Och dom är nu tydligen bara näst bögigast sedan Atlanta har gått om (jag frågade AI)
Du verkar ha en hang up på var det är mycket bögar.
Fundera vad det beror på, oavsett svaret har du en del jobb med dig själv att göra.

Du verkar ha en hang up på var det är mycket bögar.
Fundera vad det beror på, oavsett svaret har du en del jobb med dig själv att göra.

Nejdå inte alls, men jag vet att just det är ett av dina specialintressen, så det glädjer mig något enormt att hjälpa dig att hitta information.

Själv bryr jag mig inte det minsta om folks sexuella läggning om inte jag tänker ha sex med dom, och det är ett ganska lättsamt förhållningssätt.

Däremot att gå omkring och oroa sig för att baristan kanske är gey, eller snubben på macken, eller kollegan, grannen mittemot som aldrig har någon av motsatt kön på besök?

Det verkar extremt jobbigt och faktiskt rätt perverst.

Det är inte undra på att det går dåligt för demokraterna. Det är svårt att se sånt här utspelas framför ögonen på en och samtidigt känna att det är någon form av succé.

Känner mig personligen mer konservativ än någonsin efter sista resan till SF.

Det är inte undra på att det går dåligt för demokraterna. Det är svårt att se sånt här utspelas framför ögonen på en och samtidigt känna att det är någon form av succé.

Känner mig personligen mer konservativ än någonsin efter sista resan till SF.

Tja, tror du dom kommer att få ordning på det genom att färre får tillgång till medic-aid och food-aid eller vad det heter?
Eller kommer dom att sopa skiten under mattan på billigaste sätt och samtidigt sko sig själva rejält på köpet?
Donalds kompisar öppnar privata fängelser så fort dom kan nu

Jag håller med om att man inte ska befinna sig i ett land illegalt, men det går att lösa på andra sätt än att öppna koncentrationsläger i träsken...

Tja, tror du dom kommer att få ordning på det genom att färre får tillgång till medic-aid och food-aid eller vad det heter?
Eller kommer dom att sopa skiten under mattan på billigaste sätt och samtidigt sko sig själva rejält på köpet?

Jag håller med om att man inte ska befinna sig i ett land illegalt, men det går att lösa på andra sätt än att öppna koncentrationsläger i träsken...
Tja, att dra ner budgeten för ordningsmakten är definitivt inte rätt metod att få ordning, vilekt D gjort i flera omgångar i de städer som går hårdast på dekis i USA. R må vara en hög med idioter de med, men de brukar inte driva den politiken iaf.

Sedan behöver ju både medicaid och snap rivas upp och ett omtag göras från grunden, inte hattandet utan varesig vilja eller riktning som USA haft för sig i årtionden nu.

De flesta hemlösa är troligen inte illegala invandrare, så vet inte riktigt varför det skulle vara relevant.

De flesta hemlösa är troligen inte illegala invandrare, så vet inte riktigt varför det skulle vara relevant.
Nej jag ser det också som två separata frågor som jag tog upp i samma inlägg, visst finns det överlapp, men jag upplever dom flesta illegala som arbetsvilliga och bara småfulla dagtid.

Dom hemlösa jag pratade med på mina morgonpromenader var nog alla födda i USA

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...