Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Uppdaterar med senaste från Sjöhistoriska 😅🏳️‍🌈

View attachment 517388
Aha, seamens!
I brist på en bra könsfördelning på båtarna så uppstod väl samtycke.....
Iofs så bryr jag mig inte om det, hellre att kompisen är lycklig med nån han tycker om än att han har en gnällig partner av motsatt kön.

Aha, seamens!
I brist på en bra könsfördelning på båtarna så uppstod väl samtycke.....
Iofs så bryr jag mig inte om det, hellre att kompisen är lycklig med nån han tycker om än att han har en gnällig partner av motsatt kön.
Jag är helt för gay rights, vilket vi också har i Sverige.

Jag är helt emot att hela tiden lyfta underlivsfrågor. Vad folk gör på sin fritid berör inte mig och går jag på Sjöhistoriska museet så är jag intresserad av sjöfart och inte gay rights, precis som jag inte vill veta hur det var att vara schackspelare eller nynazist om man var sjöman 1933.

Nu har surgubben lackat ur för att amerikanska företag, som typ Uber, AirBnB, osv. som har verksamhet i Kanada skall skatta i Kanada.

"USA avbryter handelssamtal med Kanada"

Nu har surgubben lackat ur för att amerikanska företag, som typ Uber, AirBnB, osv. som har verksamhet i Kanada skall skatta i Kanada.

1751050220351.png

Tror du det blir nåt avtal med EU då? :rofl
Kommissionsordförande Ursula von der Leyen föreslår ett nytt tungt handelssamarbete mellan EU och de tolv länderna bakom frihandelsavtalet CPTPP – men utan USA.

Det har ryktats om hemliga förhandlingar mellan gubb-sur och Putler.
Och nu pausar USA vapenleveranser till Ukraina.

Men det är nog ett sammanträffande...🤔

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...