Nu går det lite fort här, du blandar friskt men undviker frågan att museer i väst sedan länge drivit radikala vänsterfrågor. På detta finns många exempel, ta gärna del av dem eller var åtminstone öppen för att det förekommer och argumentera gärna utifrån om du tycker det är bra eller dåligt.
Eftersom jag går ofta och gärna på museum så tycker jag att jag har en bra insikt i dessa frågor.
Här får du ett litet axplock över till olika grad märkliga påståenden som alla rimmar 100% med vänsterns världsåskådning. En del av det kan säkert stämma, precis som om man tittar i en vänsteranstruken tidning som etc eller DN, men sammantaget så är det extremt uppenbart att vissa typer av åskådningar har helt fritt spelutrymme medan andra inte har det. Vad man inte lyfter fram är också intressant, så även ordval förstås.
View attachment 512571
View attachment 512572
View attachment 512574
View attachment 512575
View attachment 512577
View attachment 512578
View attachment 512579
View attachment 512580
View attachment 512581
Detta är bilder från Naturhistoriska riksmuseet, Sjöfartsmuseet (saknar tyvärr mina bilder från deras extra satsning om flyktingar på Medelhavet), Historiska museet, Polismuseet, det finns mycket mer att ta av från min gamla kamerarulle

.
Saknar tyvärr (?) foton från Nationalmuseum som tydligen skall vara så extremt woke att till och med moderathögern vågade ha någon åsikt.
View attachment 512582
Ser man inte dessa strukturer är man sannolikt bara helt fine med narrativet eller helt enkelt oärlig. Inget av det fungerar för mig tyvärr.