Vad skulle hända i Sverige om detta skedde i en enskild kommun? Om jag bodde i en kommun som fick radikalt vänsterstyre och gav upp lag och ordning, så skulle jag hoppas att staten klev in och ställde saker till rätta.
Jag ska köra genom LA med släp och hästar på fredag och igen på söndag. Igår var det aktivister som försökte stoppa en hästtransport - de blev överkörda. Vet inte hur jag skulle agera i en sådan situation, men tyvärr är det något man måste tänka igenom när man planerar en resa nuförtiden. Jag åker iaf inte obeväpnad genom områden där lokala ordningsmakten givit upp.
Jag har skrivit att jag har lika lite förståelse för dom som bränner eller plundrar oavsett om det är för BLM, J6 eller detta.
Tror du att Kristersson, i TV, skulle hota med att arrestera kommun-toppen bara för att han/hon ställt upp i valet?
Nä, tänkte väl det. Det skulle vara helt otänktbart men för Trump är det OK och tom försvaras (kanske inte av dig) men av andra.
Jag har inte varit i CA men dom filmer, gällande brott,hemlöshet och droger, jag sett därifrån gör mig ganska uppskakad.
Ben Shapiro hade en kort klipp igår om att låt CA klara sig själva så får vi se vad som händer.
Ja, kanske?
Det är väl fortfarande en av världens största ekonomier som ger ganska mycket i bidrag till REP-stater?
Har gubb-sur ett mandat att skicka ut illegala invandrare? Absolut!
Är det på den nivån att han kan åsidosätta konstitutionen för det? Nej, enligt mig och HD.
Har han tagit i extra för att det är just CA? Absoult!
Kunde ICE gjort det annorlunda? Kanske, antagligen, jag vet inte?
Jag är tillräckligt mycket liberal för att tycka att det är OK för folk att rättfärdiga fascistiska handlingar och uttalanden men då ska man står för att man är fascist också.
Inte låtsas om att fascism inte är fascism eller prata ner det för "alla vet ju hur Trump är".
Nåväl, jag önskar dig lycka till genom LA och du får gärna uppdatera oss om vad du ser och råkar ut för.