Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Vilket är problemet. Ingen borde rösta på en sådan.

Valsfläsk borde rimligtvis kunna lagföras som både bedrägeri och landsförräderi. Å den allvarligaste graden dessutom.
Short drop & a sudden stop.
Medhåll. De kan som politiker efter de blivit valda göra det mesta dumheter - inga verkar reagera

Helt sjukt att Los Angeles hellre låter staden brinna upp än att ta den hjälp de behöver.

Svensk media hakar på och förstår inte vad som händer, som vanligt.

Trump, a Republican, said in a post on his social media site that the city would have been “completely obliterated” if he had not sent Guard members.
Säger Trumpen.

California Attorney General Rob Bonta said the state would seek a restraining order “to set aside the president’s unlawful action federalizing the California National Guard.” He said there was neither a migrant “invasion” nor an active rebellion to warrant the takeover.
Robban säger något annat...

Jag får ha en åsikt då jag kört motorcykel i Los Angeles och upp i bergen. Rock Store. :tummenupp :krama :tungan

När man ser eländet och propagandan, då är det lätt att sympatisera med Trump trots hans uppenbara brister.

Nu lägger sig FN i och har åsikter. Allt för att få dränka väst i migranter.

Det här är som en surrealistisk film, vi hade kontroll påstår CA, ofattbart.

Trump vill nog gärna ha mer sånt här så att han kan införa undantagstillstånd och ställa in valen i framtiden.
Ja, det var nog vad han önskade.

Är det slut på "worst of the worst" om man börjar plocka folk från Home Depot och i skolor?
Det var väl 20-40 miljoner som skulle deporteras, hur många är kvar?

Det är ju bara för demonstranterna att klä ut sig till "MAGA morons" så blir dom benådade efteråt. ;)

Jag kommer aldrig tycka det är OK att plundra, attackera poliser eller bränna bilar oavsett vilket "nobelt" syfte man tycker sig ha.
Gäller BLM, J6 och även dessa demonstrationer.

Trump vill nog gärna ha mer sånt här så att han kan införa undantagstillstånd och ställa in valen i framtiden.
Det är ett sätt att se det.
Ett annat är att Demokraterna kraftsamlar för att haverera Trumps politik som han vann valet på.
Vad som nu är så demokratiskt med att tillåta upplopp som ämnar hindra folkets vilja.
Varför underblåser media och vänstern hela spektaklet? De ville aldrig utvisa dessa människor, nu startar de krig.

Om gubb-sur gör allvar av sina hot och arresterar Newsom vet vi att han nått "full fascist".

Frågan är väl vem som skall göra något åt det isf?

Trump ska ha militärparad i Washington den 14/6. Tydligen Arméns 250-års dag, ja just det det är hans födelsedag också!

Man kunde ställa några ledande frågor i stil med SVTs agendasättande journalistik fast med en annan agenda om man verkligen vill tömma denna tråd.

Är det ett demokratiskt problem att medierna undanhåller sanningen för folket och säger det i så fall något om detta och tidigare valresultats legitimitet?

Nu ser vi nog inte tjotahejtifolket på ytterligare tre månader.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman