Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Joe Hoft?
Samma Joe Hoft som står bakom dessa böcker?
1747832545847.png

Även mannen som raderats from internet och inte har en Wiki

Apropå Bruce Springsteen så kan jag dra anekdoten om hur "han" blev min första ingång till en äkta konspirationsteoretiker. När jag skulle på konserten på Stadion 2009 (?) så sade jag på lunchen att "det är synd att Bruce är en sådan sosse", var på en kollega började snacka om att Bruce var kritisk mot Bush men det var ju Bush som låg bakom 9/11.

Sedan dess har jag haft tillgång till en helt äkta foliehatt som jag annars håller högt och tycker är en bra person. Men han tror på alla konspirationsteorier, även sådana jag aldrig hört talas om, tex att IVF är ett sätt att chippa fostret så det ska vara lydigt mot frimurare, jorden är inte rund osv.

Men, nog om det, Bruce och Donald fortsätter sin battle. Love it.

1000053541.jpg

Jag tror att Trump får svårt att locka folk till sitt kontor om han fortsätter bemöta dem som med Zelensky och Ramaphosa.

Nu gör kreti och pleti allt för att slippa diskutera problemet, känns igen från andra nedtystade ämnen.

"Titta, SD har ett foto på en bil som brinner från FEL stad, SD är så inkompetenta, haha!"

1000053650.jpg

Nu gör kreti och pleti allt för att slippa diskutera problemet, känns igen från andra nedtystade ämnen.

"Titta, SD har ett foto på en bil som brinner från FEL stad, SD är så inkompetenta, haha!"

View attachment 515552
Hade han hållit sig till fakta hade diskussionen möjligen handlat om det han påstod sig vilja ta upp. "Det kunde ha varit sant så det är för djävligt" är sällan en bra strategi för att belysa ett problem.

I diskussionen hade det påståtts att Starlink inte hade fått licens för att arbeta i Sydafrika. Det är förstås helt riktigt, men en anledning till det är att de inte har ansökt.
Det i sin tur verkar komma från en klausul om att visst ägande måste vara av minoriteter i landet när utländska företag vill etablera sig.
Inhemskt inflytande tror jag är bra så att man exempelvis inte får en massa kinesiska företag som äger infrastruktur, men jag är inte säker på att vi skulle behöva ha samer som delägare i gruvor här hemma.

Hade han hållit sig till fakta hade diskussionen möjligen handlat om det han påstod sig vilja ta upp. "Det kunde ha varit sant så det är för djävligt" är sällan en bra strategi för att belysa ett problem.

I diskussionen hade det påståtts att Starlink inte hade fått licens för att arbeta i Sydafrika. Det är förstås helt riktigt, men en anledning till det är att de inte har ansökt.
Det i sin tur verkar komma från en klausul om att visst ägande måste vara av minoriteter i landet när utländska företag vill etablera sig.
Inhemskt inflytande tror jag är bra så att man exempelvis inte får en massa kinesiska företag som äger infrastruktur, men jag är inte säker på att vi skulle behöva ha samer som delägare i gruvor här hemma.
Du har i teorin rätt men i praktiken är det så att framför man högeråsikter så granskas de noggrant och kritiskt och framför man vänsteråsikter så granskas de inte.
Fakta är att vita människor är utsatta för etniskt motiverat våld på olika platser, detta är tabu, Trump bröt tabu, tack för det.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman