Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Vad är det som gör att ni inte förstår relationen mellan Putin och Trump? Den är väl inte speciellt komplicerad givet läget men jag kanske överskattar eran tankeförmåga?

Vad är det som gör att ni inte förstår relationen mellan Putin och Trump? Den är väl inte speciellt komplicerad givet läget men jag kanske överskattar eran tankeförmåga?

Nej särskilt komplicerad är den inte. Trump är en frontallobsdement och ganska svagt begåvad fullblodsnarcissist och beundrar Putin som auktoritär ledare (diktator). Putin är lite smartare och utnyttjar detta.

Sedan finns det en del ”oklarheter” i Trumps bakgrund vad gäller relationen till Ryssland ända sedan åttiotalet; främst ekonomiska sådana. Det kommer att visa sig inom några år när Trump är utspelad politiskt och därmed värdelös. Det blir en eftertankens kranka blekhet för alla som inte har förstått det för länge sedan.

Tyvärr är det just nu Ukraina som får betala det hårdaste priset, men amerikanska befolkningen kommer även de att få skörda ”frukterna” av Magadårarnas politik i decennier.

Ryssland, tja det är att se som ett förlorat land åtminstone en mansålder framåt. Ekonomin i spillror; demografin i spillror; framtiden i spillror - samhällskollaps på riktigt, men alla som antyder detta skickas i fängelse eller ramlar ut från ett fönster.

Det kommer en ny administration efter Trump och med viss sannolikhet blir det en backlash från tokerierna. Demokratiska länder håller någonstans ändå ihop mot diktaturer och andra skurkregimer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...