Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Det vore väl det första bra tjej-sur gjort på länge isf.
Det finns väl ett antal anklagelser för sexuella trakasserier även där?
Jag kan mycket väl tänka mig att Vance har taffsat på Murdoch tidigare och Murdoch lär väl ha gjort samma sak på andra genom åren.

Det var ett av hans vallöften att släppa mlkfilerna, så det tycker jag inte. Men nu är det dags för Epstein med.
View attachment 518665
Släppta sen tidigare:
https://joshwho.net/EpsteinList/gov.uscourts.nysd.447706.1320.0-combined.pdf (verifierat från domstolen)
https://joshwho.net/EpsteinList/black-book-unredacted.pdf (Epsteins lilla svarta bok också verifierat sen innan)
https://www.documentcloud.org/documents/21165424-epstein-flight-logs-released-in-usa-vs-maxwell/ (flygloggarna

Glöm nu inte veckans riktigt viktiga! :mattias
Att Washington och Cleveland byter tillbaka sina namn till Red Skins och Indians.
Annars ska Washington inte få tillstånd att bygga ny arena.

Gubb-sur är så jävla trasig! 😅

Och Trump ska byta tillbaka till det ursprungliga familjenamnet, Drumpf.

Att Washington och Cleveland byter tillbaka sina namn till Red Skins och Indians.

Ja alla frågor är viktiga om de kan distrahera från Epstein.

Sen kan man undra vad USAs president har med lokala bygglovsansökningar men det kommer nog komma regler i framtiden som begränsar presidentens förmåga till dylik utpressning. Har inte behövts tidigare men det har ju visat sig att en president helt utan skrupler behöver staket över vad h*n får göra, är ju bara senaste i raden av sån skit.

Att USA återigen lämnar UNESCO är väl inte så konstigt, egentligen? Utbildning, vetenskap och kultur är inte direkt något jag förknippar med nuvarande styre där.

Jag tycker att UNESCO i vissa fall bör ha kritik, men förändringar görs lättast inifrån. Med det sagt så kanske organet får en mer högtstående vetenskaplig funktion utan USA...

Jag läste den artikeln i en dagstidning och resultatet blir att man INTE byter tillbaka till det gamla, av samma anledning som här i duktiga Sverige, att det kan uppfattas stötande.
Titta inte bak, det är passerat.

Tillräckligt många republikaner har visat ryggrad för att man skall kunna rösta igenom ett offentliggörande av Epstein-filerna. 👍
Så då skickar skenhelige-Mike hem huset i förtid för att undvika röstning.
-"We are the most transparent administration ever and we will drain the swamp!"

Sånna jävla hycklare! 😂

Tillräckligt många republikaner har visat ryggrad för att man skall kunna rösta igenom ett offentliggörande av Epstein-filerna. 👍
Så då skickar skenhelige-Mike hem huset i förtid för att undvika röstning.
-"We are the most transparent administration ever and we will drain the swamp!"

Sånna jävla hycklare! 😂
Paus till september. Pajaser!

Paus till september. Pajaser!
Så vilken konflikt/krig kommer att vara i full gång i september för att wag the dog och ta bort uppmärksamheten från Epstein?
Samt kommer Maxwell ha ramlat från fönstret i cellen vid den här tidpunkten?

Blev lite överraskad över det uppblossade intresset för Epstein den senaste veckan, är det Musk som lyckades dra igång det eller var det ändå på gång när han släppte sina fylle-tweats?
Det drog igång när Bondi sa att det inte fanns nån lista, och hade inte mycket med Musk att göra. Iaf inte bland MAGA-folket. Men har man i flera år tjatat om att man ska släppa både ditten och datten så kan det kanske bekymra folk när man inte gör det sedan.

Blev lite överraskad över det uppblossade intresset för Epstein den senaste veckan, är det Musk som lyckades dra igång det eller var det ändå på gång när han släppte sina fylle-tweats?
Det drog igång när Bondi sa att det inte fanns nån lista, och hade inte mycket med Musk att göra. Iaf inte bland MAGA-folket. Men har man i flera år tjatat om att man ska släppa både ditten och datten så kan det kanske bekymra folk när man inte gör det sedan.
Jag kan tycka det är intressant hur hans MAGA bas har tagit trumpens parti i ALLT och böjt allt med verkligheten till absurdum för att motivera saker som går emot deras egna intressen.. Men Epstein var tydligen gränsen?

Helt jävla vansinne..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...