Ska man vara orolig för mänsklighetens framtid?

Är det verkligen en miljökatastrof om det slår ner en meteorit? I så fall ska jag bli miljövän för det vill jag verkligen inte att det ska göra.

Att 3-4 miljarder människor skulle behöva flytta låter anmärkningsvärt, vid vilken skattesats, förlåt temperaturökning, kan de bo kvar?

Poängen är väl som vanligt att det inte finns något som är svårare att spå om än framtiden. Men historien har visat att det kan hända oväntade saker som kan påverka väldigt mycket. Om havsnivån skulle öka säg 3-4 meter så är det ganska många tätt befolkade områden som inte längre går att bo i. Om det är om 100 år eller 2000 år har jag ingen aning om eller hur många som då bor på jorden. Likaså fallen meteorit, vulkanutbrott, tsunami, jordbävning osv osv som också händer med vissa mellanrum. Detta helt oaktat vad vi människor sysslar med eller inte.

Vi människor tenderar att se världen som till för oss men sanningen är att vi är mycket kortvariga besökare på planeten.

Med vänlig hälsning,

Jag förstår inte vad du menar med ditt antagande.
Att det går alldeles utmärkt att bo på heta platser men det är däremot ett problem med befolkningstillväxten i tredje världen.

Så jag är inte så orolig för vädret, men helt klart kan inte Afrika fortsätta växa som de gör, det har de inte förutsättningar för att hantera.

Att det går alldeles utmärkt att bo på heta platser men det är däremot ett problem med befolkningstillväxten i tredje världen.

Så jag är inte så orolig för vädret, men helt klart kan inte Afrika fortsätta växa som de gör, det har de inte förutsättningar för att hantera.
"Tredje världen"...
Dags för uppdatering av terminologin, tror jag.
Det är inte enbart i Afrika det blir problem att hantera ändrad temperatur och därmed väder som inte beter sig som vi är vana.

"Tredje världen"...
Dags för uppdatering av terminologin, tror jag.
Det är inte enbart i Afrika det blir problem att hantera ändrad temperatur och därmed väder som inte beter sig som vi är vana.
Heter det inte tredje världen längre? Visste inte det var senaste av vedertagna begrepp att hamna på elitens shit list. 😃 U land får man inte säga vet jag, utvecklingsland (dvs u land) är mig veterligen fortfarande politiskt korrekt.

Afrikas befolkningstillväxt är med eller utan, verkliga eller upplevda, vädervariatoner ett reellt problem. Det ser du väl på deras levnadsstandard?

Ja en katastrof kan tex innebära att 3-4 miljarder människor inte kan leva där de lever nu och flyttar på sig. Knappast utan konflikter. Men miljökatastrof kan ju vara som den där meteoriten som träffade Mexiko för 66 miljoner år sedan och utplånade en stor del av de då levande livsformerna.

Med vänlig hälsning,
Apropå Mexico så är det lite komiska scener i filmen "The day after tomorrow" där USA drabbas av fruktansvärd kyla (orkaner som drar ner kall luft från stratosfären) så försöker amerikanarna ta sig över gränsen till Mexico och blir stoppade. Lite tvärtom :yoparty

Sedan "The arrival" med Charlie Sheen där det är aliens som orsakar klimatförändringen för att skapa ett klimat som funkar bättre för dem :hihi

Man brukar väl säga att ”Nothing is certain but death and taxes”. Jag skulle vilja tillägga ”inget varar för evigt”. Det är väl ungefär det enda vi kan konstatera med säkerhet? Det gäller även mänskligheten. Inget att oroa sig för, det är oundvikligt, precis som att vi all ska dö. Det är väl få som går och oroar sig för det?

Man brukar väl säga att ”Nothing is certain but death and taxes”. Jag skulle vilja tillägga ”inget varar för evigt”. Det är väl ungefär det enda vi kan konstatera med säkerhet? Det gäller även mänskligheten. Inget att oroa sig för, det är oundvikligt, precis som att vi all ska dö. Det är väl få som går och oroar sig för det?
Det beror säkert på var man befinner sig i livet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman