Ska man hälsa eller inte?

Hejjar på alla hojjar...

Har dessutom konstaterat att det är mycket effektivare att peka finger när man åker hojj än när man kör bil, offret ser mej garanterat :hihi

Jag hejar på alla motorcyklister, och de hejar nästan alltid tillbaka. Även gynnekologstolar.

Tycker det är en trevlig gest men hälsar inte på guldvingar och trike´s
(stilpolisen inom mig säger ifrån i dessa fall).

/ Johan

Hälsar på alla, och de flesta hälsar tillbaks.

Jobbar för övrigt på mack och en distinkt skillnad mellan de flesta sporthojsåkare och gynstolsåkare är att sporthojsåkarna ser glada ut när de är ute, gynstolsåkarna ser ut som de gör det tråkigaste de nånsing gjort och är arga över det.

UrbanTiger skrev:
Klart att dom måste bita ihop ordentligt efter att dom kört någon mil med en underkroppsvibrator mellan benen. Ketchupeffekten är inte långt borta. Varför tror du att dom har snörjeans av skinn på sig ?
:hihi

Hälsar alltid såklart! De få som inte hälsar är oftast glidare och har nog missuppfattat hela hojgrejen. De använder troligtvis hojen för att få skryta med storleken på plånboken.

Hojbröder, hälsa! :)

Hälsar på alla jag möter. De få som inte hälsar tillbaks brukar tillhöra kategorin custom men det bjuder jag på. Hälsade på en MC-snut min första repa efter att ha fått lappen. De kör ju faktiskt hoj de oxå när dan är slut.

MrMunson skrev:
Hälsar på alla jag möter. De få som inte hälsar tillbaks brukar tillhöra kategorin custom men det bjuder jag på. Hälsade på en MC-snut min första repa efter att ha fått lappen. De kör ju faktiskt hoj de oxå när dan är slut.
Hehe... hälsa han tillbaka? :hihi
Jag tycker man blir uppåt när man hälsar på varandra, så det gör ja alltid. :tummenupp

MrMunson skrev:

Har precis den motsatta erfarenheten, de som inte hälsar tillbaka är oftast kategorin plastraket - eller mc-snut, fast en del av dem hälsar tillbaka men aldrig först!

Jag hälsar på alla och många hälsar tillbaka, inte alla dock.

Håller med någon där uppe i tråden, sporthojare/offroadare/motardare ser ut som de har kul när de kör hoj, många glidarfolk ser mest arga ut, som det är de tråkigaste de gjort på den veckan.

Snoffsiga

Ejker skrev:
När man är ute och åker och det kommer mötande bågar,ska man hälsa på glidar hojarna eller är dom ett gäng för sig och sportbågarna för sig?
Av min erfarenhet så hälsar nästan bara sporthojarna.

Brukar alltid hälsa på alla möjliga hojar men en o annan glidar typ är snoffsiga o hälsar inte även om man sträcker ut hela näven......ja då åker ett finger upp istället...undrar vad de tänker då :rofl
Så jäkla svårt ska det väl inte vara o vinka till.
Fast möter jag glidare nu hädan efter så låter jag dem hälsa först.

Nett skrev:
Det är bara att heja på för fullt, men min erfarenhet är att sporthojar inte hejar lika ofta?
Jag hälsar gärna om jag hinner uppfatta att mötande förare inte framför en glidare, ty de hälsar aldrig. Men en Speed Triple hälsar jag mer än gärna på! Bästa hojpolaren har en sån!

stoffer skrev:
en distinkt skillnad mellan de flesta sporthojsåkare och gynstolsåkare är att sporthojsåkarna ser glada ut när de är ute, gynstolsåkarna ser ut som de gör det tråkigaste de nånsing gjort och är arga över det.

:tummenupp :D :lol :squid :banana

Så är det när man kör hoj för att det är kul/livet och inte bara en cool image!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt