Ska man hälsa eller inte?

Ejker

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R Firebolt
När man är ute och åker och det kommer mötande bågar,ska man hälsa på glidar hojarna eller är dom ett gäng för sig och sportbågarna för sig?
Av min erfarenhet så hälsar nästan bara sporthojarna.

Jag hälsar på alla hojar när jag är ute. Skit i dem om de inte vill hälsa tillbaks. Just nu har jag ingen hoj men jag brukar vinka som en tok i bilen istället. :D

Jag hälsar på alla som hälsar på mig, ute på vägarna :mattias
I stan blir det väl ett 'peace' med vänstern på alla sporthojar om man orkar...

I morgontrafiken påväg till jobbet så möter man ju hojar var 4meter så då skiter jag i det :ätapiller

Jag hälsar på alla! Och dom flesta hälsar faktiskt tillbaka! :tummenupp

Var ute och körde idag, 1 sporthojförare och 1 motardnisse hälsade.. iofs hälsade inte jag på några andra heller, men jag tycker gynstolförarna tittar så surt..

Hälsar för det mesta, men man får känslan av att man är en mopedist som "de/ni" kollar lite snett på. :3freak :hej

Självklart hälsar man på alla motorcyklister, Kan därimot ibland känna lite ilska mot sånna med solglasögon som mer tittar ner på en som man var dum i huvudet för man vinkade på dom.

Jag brukar heja till hojar om jag har tid/ork/lust. Oavsett vad det är för hoj. (ok, inte mopeder då, annat än när man misstar sig :hihi )

Är inte ute för att heja till mötande hojar, är ute för att köra, därför kommer det i första hand :)

Ingen hälsar på mig när jag är ute och åker :( Min fyrhjuling är ju reggad som mc, fattar de inte det :va

Jodå hälsar på alla. Märkte dock när jag körde motard att antalet som hälsade var betydligt färre men nu när man har sporthoj igen så hälsar de flesta/många iallafall. Även om det för det mesta är jag som hälsar först. :)

Jag hejar nästan alltid med hela handen utom då det går xxx över hastighetsbegränsningen, både på sport,motard och custom.

Jag möte igår en dåre på mc som säkert låg i över 200km/h och då släppte han hela handen från styret och vinkade :eek:

Det skulle jag aldrig våga.

Hälsar på de flesta.
Överlag tycker jag att det är fler custom än sporthoj som hälsar tillbaka.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt