Ska köpa MC i helgen och har ingen koll

:mad: Köpte ju Prinsessan för två och en halv vecka sen (som man kan se i tråden..) och hade tills igår bara hunnit köra 4-5 mil för jag har jobbat så mycket.

Ska jobba i Trollhättan två månader framåt och tog ner den igår på en lastbil och var skitnöjd med det eftersom det finns jättefina vägar här och inte så mycket att göra när man inte jobbar.

Givetvis dog slynan (ja, nu är det slynan och inte prinsessan) när jag var på väg till kontoret imorse och vägrade starta igen.

Det har hänt några gånger förut att motorn dött när jag kört, men jag har bara tryckt på starten och så har den gått igång igen (jag vet nada om motorer så jag trodde inte det var nåt problem eftersom den gick igång), men idag ville det sig inte.

Så nu står den hos en bärgare, eftersom det inte finns några Apriliaverkstäder i närheten och jag måste ta reda på vart fan bärgaren ska köra den imorgon så att nån kan laga den.

De olika teorier som folk jag pratat med haft är att det antingen är bensinpumpen eller generatorn som är slut och båda ska tydligen vara dyra att laga .

Någon som har nån teori och framför allt tips vart man kan vända sig med ett sånt problem i Trollhättan-Göteborgstrakten utan att bli helt rånad?

Kollade vad det skulle kosta att byta bensinpumpen på Aprilia Center i Haninge och de skulle ha typ 3 700 för allt, medan ett ställe i Göteborg skulle ha 5750 + montering :mad: .

Sen undrar jag också vad som gäller med sånt med tanke på att jag köpt den precis? Jag menar felet måste ju antagligen funnits där innan jag köpte den. De var ju en polis som sålde den och jag tänkte att det var som en garanti för att inte bli lurad...

:huvet

Ja det kan ju faktist vara så enkelt att kabelskorna som ansluter till batteriet legat och glappat och nu trillat av.
Har hänt mig. Ta hjälp av nån som kan meka hoj och gå igenom lite "gör det själv" grejer.
Finns vissa verkstäder eller hojklubbar som har rena "gör det själv kvällar.
Hör dig för så får du napp. Kanske nån här som kan tipsa.
Annars är det lätt att du blir lurad av nån verkstad som bara ser lättförtjänta
pengar...tyvärr.

Jag röstar på att ditt batteri är ruttet. Hade samma problem med min Dakar och det löste sig när jag köpte nytt batteri.

Japp är hojen bara körd korta sträckor så hinner den inte ladda batteriet ordentligt.
Aprilias laddning,(klena kablar från generatorn) kan oxå ha ett finger med i spelet, vet inte hur det är just med Pegason.
Ett mc batteri hänger väl med 4-5 år om det underhållsladdas under vintern och inte lever allt för hårt liv.

Ett nytt bra batteri brukar gå på 7-800 pix.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka