morlock skrev:Jag såg Marilyn Manson live idag i HD.![]()
Kan säga att han var fulare än vanligt när man såg honom i HD.![]()

Jag skulle inte skaffa en lågupplöst maskin idag.
Själv inhandlade jag 1280x720-upplösning.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morlock skrev:Jag såg Marilyn Manson live idag i HD.![]()
Kan säga att han var fulare än vanligt när man såg honom i HD.![]()
Kuritas skrev:Om man bor i en bunker och kan få mörkt på beställning är en projektor bra!
R1 Uffe skrev:Nu pratar vi om unga "pojkar" som vi här på SH, vi är ju pryl bögar så skulle jag köpa en idag så skulle jag skaffa HDTV kanal, men nu väntar jag på att bygga hus, så när det är färdigt så blir det HDTV för hela slanten
I disagree. Högupplöst TV borde alla ha, vare sig de nyttjas till högupplöst material eller vanlig digital-tv och DVD. Endast 480 linjer är lika värdelöst som 8-bitars signalbehandling.eisbaer skrev:Men för medelsvensson är hdtv lurendrejeri.
morlock skrev:I disagree. Högupplöst TV borde alla ha, vare sig de nyttjas till högupplöst material eller vanlig digital-tv och DVD. Endast 480 linjer är lika värdelöst som 8-bitars signalbehandling.
Tecknade filmer har bäst bild helt enkelt. Man vill ju se hur bra bild det kan bli. Jag är då inte intresserad av att se hur dålig bild det blir om man ser svt2 från bordsantennen fast det kanske bara är jag.Bandido skrev:Aldrig funderat på varför tv-handlarna alltid kör tecknat eller dvd-film på demo-exen? Jo, du upptäcker inte den dåliga bilden innan du kommer hem och slår på SVT........
JAg röstar fortfarande på dessaJoUh skrev:Fasen också, efter en hel dags forumsurfande så har jag blivit än mer förvirrad.
Nu lutar det mer åt den högupplösta varianten LG 42PXRV.
Men sen är det 7 000kr upp till den, samtidigt som den lågupplösta varianten ska ha vassare bild så länge det inte rör sig om högupplöst material.
Hjälp mig här!!![]()
Det är säkert bara du.honkiie skrev:Tecknade filmer har bäst bild helt enkelt. Man vill ju se hur bra bild det kan bli. Jag är då inte intresserad av att se hur dålig bild det blir om man ser svt2 från bordsantennen fast det kanske bara är jag.
Kuritas skrev:Om man bor i en bunker och kan få mörkt på beställning är en projektor bra!
Det där låter som om du kikat på en LCD som har 8 alt. 10-bitars signalbehandling. Många billiga plasmor och LCDs-skärmar idag lider också av det där fenomenet. De billigaste skärmarna (LCD och Plasma) har 256 (8-bit) eller im bästa fall 1024 (10-bit) grånyanser. På sådana syns det väldigt tydligt när en nyans går över till en annan. Speciellt i mörka partier på filmer.DaLorD skrev:Har du ett fält som går från svart till vitt på en LCD så blir inte övergången snygg i de grå pixlarna... på plasma var det mycket bättre faktiskt... jag ändrade min uppfattning iaf..
morlock skrev:I disagree. Högupplöst TV borde alla ha, vare sig de nyttjas till högupplöst material eller vanlig digital-tv och DVD. Endast 480 linjer är lika värdelöst som 8-bitars signalbehandling.
Är det bättre att köra den där "äkta hd-signalen" på en 852x480-panel då menar du?Dee_cati skrev:Sant, men det är synd om alla som "går på" detta med HD-ready märkta produkter. Varför märka något som inte är korrekt? Om du kör upp en en hd-sändning i äkta upplösning (1920 samt nånting) på en "hd-ready"-märkt tv som har endast upplösningen 1280x768 eller nåt liknande så får du inte en korrekt bild.
Så för vanliga svenssons är det bara onödigt samt enligt mig lurendrejeri.
Min tv har en upplösning på 1366x768 men inte kallar jag den hd-ready för det![]()
Endast för att sälja mer prylar till svenssons som är insatta via "fika-bordet"...
morlock skrev:Köper du en TV idag som är HD-förberedd eller HD-klar så vet du att du får ut en mycket högkvalitativ bild av HD-sändningar. Köper du en TV med full HD-upplösning så vet du att du får ut max ur nästa gen. filmmedia.
Om definitionen för HighDefinition-TV är minst 720 linjer ända upp till 1080 linjer, är inte en TV då som har 768 linjer en HDTV menar du?!Dee_cati skrev:Jepp, man lurar köparna att tro att de har hd-upplösning mao. Iofs så är det som du säger givetvis bättre bild än på en vanlig 852x480 men likförbannat så är det ingen hd-upplösning även om de vill få det att låta som det.
I dom summerna skulle jag nog köpa om det gäller plasma pioneers nya serie http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=112970 FDE modellen http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=112960 är några tusen kr billigare.DaLorD skrev:Jag har också snokat runt i nån månad sådär efter en ny dumburk...
allt från 25k till 37k...
morlock skrev:Om definitionen för HighDefinition-TV är minst 720 linjer ända upp till 1080 linjer, är inte en TV då som har 768 linjer en HDTV menar du?!
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |