Ska jag köpa Yamaha Yzf 750 R ?

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Haha, ja kan tänka mig det :D Fast på er-6an så är det la bara någon liten skruv man pillar ut? körskoleläraren snacka nåt om det, när han skulle köra körskole-er6an privat så skruvade han alltid ur skruven :yoparty :tummenupp

Precis, det är nästan så man hinner strypa den i fallet när man går omkull :hihi
Kommer inte bli lite småsegt att köpa hoj nu å inte få övningsköra den på riktigt förren i mitten av juli?...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! så jag hoppas du KÖPER den fort som fan för snart köper jag den:blah
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Varför tvekar du? Du får ju tebax pengarna om du säljer den och finns en risk att alla hojar går sönder. Sen om den drar massa olja.. se det possitivt, du har alltid fräsh olja i hojen:tungan

Tjöööp:tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Men det är en annan sak! om du försäkrar strypt så blir det som du säger men vad jag vet finns det inga försäkringsbolag som inte försäkrar på fulleffekt. dom vet att folk inte kör strypt så.
är hojen försäkrad på dig på fulleffekt så kan dom aldrig neka dig ersättning för att den var på fulleffekt

Nja, inte om jag inte har behörighet för tung väll?


Vet egentligen inget om den, men du var ju mest intresserad av köphets, så det spelar kanske mindre roll.

Positiva sidor: Du vill ha den! -> Köp! :tummenupp :)

Haha, precis! :tummenupp

Kommer inte bli lite småsegt att köpa hoj nu å inte få övningsköra den på riktigt förren i mitten av juli?...

Nja, jag är så jävla snål så jag väljer att ha det "lilla" suget istället för att betala mer för hojen i vår/sommar :tummenupp Sen känns detta verkligen som rätt läge/rätt hoj så jag vill inte vänta :tummenupp
Sen kanske det händer att jag råkar ta fel hoj någon gång när jag ska ut och åka, när inga föräldrar är hemma :rolleyes: :gnissla

KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! KÖP! så jag hoppas du KÖPER den fort som fan för snart köper jag den:blah

Verkar som att jag måste köpa den då :tummenupp :)

Varför tvekar du? Du får ju tebax pengarna om du säljer den och finns en risk att alla hojar går sönder. Sen om den drar massa olja.. se det possitivt, du har alltid fräsh olja i hojen:tungan

Tjöööp:tummenupp

Haha, Jag tvekar inte, det är farsan som tvekar :tummenupp
Men jag ska dra fram det där om att det knappt går att få någon värdeminskning på dessa redan gammla klenoderna :tummenupp
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Köp, köp, köp. Hade en -93 för alldeles för länge sen. Ett kugg mindre fram och två större bak så kommer du har riktigt roligt med den :tummenupp
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
En sån här go dag är det läge att handla. Tjöta till dig ett bra pris på rettan han har stående också så har du en kompetent extra spis om du får för lite att göra:yoparty
 

VicPrime

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Greveplan
Hoj
Yamaha YZF750R
Tjena!

Tycker absolut du skall slå till. Har haft en likadan i två sesonger utan problem. Endast gjort service på den. Oljan behövs inte fyllas på vid normal körning. Har bytt avgas på den och nu går den som ett skott!

Bara att slå till!!!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En sån här go dag är det läge att handla. Tjöta till dig ett bra pris på rettan han har stående också så har du en kompetent extra spis om du får för lite att göra:yoparty

En sån här dag är riktigt go för att handla på! Antar att du har liknande väder som jag? Ångrar att jag precis vaknade och missade soltimmarna.
Jag ska ivarjefall diskutera lite med farsan idag, väldigt osäkert på ifall det skulle bli någon handling, men får se, kanske imorgon.

Jadu, den rettan chrashade han för fyra år sen eller mer, bil som svängde ut framför, han satte den rakt i sidan, ramen sne men mycket smådelar som är ok, motorn har gått 900 mil och fungerar tydligen utmärkt :tummenupp Men att byta motor o krejjer är ju lite väl jobbigt :) :D

Jag vill fan ut o köra hoj idag, ska kolla termometern först bara :tummenupp
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Trygghansa försäkrar bara på max effekt.
Alltså så kvittar det om den är strypt eller ej.

Sen ska inte försäkringsbolaget ha nått me ditt körkort att göra.
Det är polisen som bryr sig om sånt!

Så bara att köpa
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Hoppas det löser sig med stålarna och farsan. Du kommer säkert trivas med hojen. Lycka till!
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Trygghansa försäkrar bara på max effekt.
Alltså så kvittar det om den är strypt eller ej.

Sen ska inte försäkringsbolaget ha nått me ditt körkort att göra.
Det är polisen som bryr sig om sånt!

Så bara att köpa

Försäkringsbolagen har jätte mycket med körkortet å göra, dom är vääldigt intresserade i om du har haft det i ett år eller 40 och om du är 12 eller 84 år...

Har du inte kort för tung får du inte köra den ostrypt, men det skiter dom flesta bolagen i och beräknar premien på fulleffekt ändå...
Men sen är det inte helt omöjligt att förhandla till ett bättre pris med försäkringsförsäljaren, dom säljer på provision, dom vill sälja. Hävda att du kör den strypt för att du inte har kort för annat, då kan dom mjukna lite.
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Ett liten varning! Ventilerna verkar vara en känslig punkt, eller om det är ventilsätena, men efter några mil blir ventilspelet mindre och mindre för att tillslut inte finnas.. Byta motor eller renovera topp/nya ventiler är lösningen. ingen av det är särskilt billigt. Jag valde det förstnämnda dock.
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Försäkringsbolagen har jätte mycket med körkortet å göra, dom är vääldigt intresserade i om du har haft det i ett år eller 40 och om du är 12 eller 84 år...

jo när du täcknar din försäkring ja.
Vid utredning av olyckan är jag inte säker på att föraren behöver inneha körkort för att få ersättning.

Krockade med en eu-moppe, motpartens fel, och jag hade inget körkort.
Försäkringsbolaget brydde sig inte om hurvida jag hade körkort eller ej.
Kan vara så att det är andra regler när jag har kört korrekt.
Vet ej hur det hade varit om jag orsakat olyckan.
Kanske är hårdare regler för mc.
Har fått dessa uppgifter bekräftade av farsans polare me som är polis.
 

WAKKA

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
blekinge
Hoj
yzf 1000 thunderrace fighterbygge,Yzf750r,crf 450,o en liten fiddy
Handla hojen , köpte en -95 till tjejen i höstas och det är en ruskigt trevlig hoj.
Kör ganska mycket med den själv.
 

Bifogat

  • yzf 750.JPG
    yzf 750.JPG
    115.7 KB · Visningar: 145
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Inskickat av xanlar
är hojen försäkrad på dig på fulleffekt så kan dom aldrig neka dig ersättning för att den var på fulleffekt

blablabla.
Har fått dessa uppgifter bekräftade av farsans polare me som är polis som vet allt men egentligen inte.

Snälla du, läs på lite innan du yttrar dig...

Utdrag av Folksams försäkringsvillkor:
Gemensamma aktsamhetskrav
48. Du ska se till att motorcykeln inte körs av förare som
– saknar giltigt körkort
– kan göra sig skyldig till rattfylleri eller grovt rattfylleri.

och
Vad försäkringen inte gäller för
65. Försäkringen gäller inte för
• bla bla bla...
• bla bla bla...
• bla bla bla...
• bla bla bla...
• brottmål där misstanke om brott eller åtal till någon del avser uppsåtliga
eller grovt vårdslösa gärningar, till exempel rattfylleri grovt rattfylleri eller olovlig körning.
Försäkringen gäller inte heller för tvist som avser skadestånd eller annat anspråk på grund av att den försäkrade begått, eller misstänks ha begått, sådana gärningar.

/besserwisser
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hoppas det löser sig med stålarna och farsan. Du kommer säkert trivas med hojen. Lycka till!

Stålarna har jag, farsan säger att det inte är pengarna som är problemet, problemet är att det är en "dödsmaskin" som han så fint uttrycker det :tummenupp :näsblod :) Men halv 8 ikväll ska vi åka borrt o kolla lite på den, får se om man kan övertala farsan till att det inte är maskinen som är farlig, det är jag som är det :tungan :rolleyes:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag köper om nån säljer en.. ? :)
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Stålarna har jag, farsan säger att det inte är pengarna som är problemet, problemet är att det är en "dödsmaskin" som han så fint uttrycker det :tummenupp :näsblod :) Men halv 8 ikväll ska vi åka borrt o kolla lite på den, får se om man kan övertala farsan till att det inte är maskinen som är farlig, det är jag som är det :tungan :rolleyes:

Du lyckas säkert tala din far tillrätta. Passa på att fråga Mattias om han har en kanot till salu när du är där och klämmer på hojen. Det får honom på extra gott humör för han har nämligen ett genuint kanotintresse:tungan .
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Köp, lacka om fälgarna vita lr svarta!

Sen har du en kanon hoj. Polarn hade lila fälgar på sin Fzr 600 och OJ vad fult det är! :)
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
hehe.. fick iaf ersättning för polarens moppe så jag är nöjd.

Snälla du, läs på lite innan du yttrar dig...

Utdrag av Folksams försäkringsvillkor:
Gemensamma aktsamhetskrav
48. Du ska se till att motorcykeln inte körs av förare som
– saknar giltigt körkort
– kan göra sig skyldig till rattfylleri eller grovt rattfylleri.


/besserwisser
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top