Ska jag höja bakpartiet?

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Två bilder. En som det är nu och en som jag vill ha.
Jag är en lång människa och det gör att det är skönare att sitta som på bild 2.
Tänkte på det här med tyngdpunkt men har svårt att tro att det gör så mycket eftersom andra har höjt på samma sätt, utan problem. Vad tror ni?

EDIT: Den tredje bilden är det färdiga resultatet...

Bifogat

• 22.jpg
    22.jpg
    101.7 KB · Visningar: 341
  • 3.jpg
    3.jpg
    72.6 KB · Visningar: 454
  • 1.jpg
    1.jpg
    84.9 KB · Visningar: 159
Last edited:
Tycker det ser keff ut med så mycket höjt bakparti. Nånstans mitt emellan skulle nog funka bra.

Nej, låt bli att höja. Det ser helknasigt och smaklöst ut. Jag fattar inte vem som kläckt den dumma idén att bakändan skall höjas. Hojen ser ju krockad ut.

Sitter du dåligt på hojen så köp en annan istället. Andrahandsvärdet måste ju rasa i botten om du ger dig på att höja den.

pidda skrev:
Nej, låt bli att höja. Det ser helknasigt och smaklöst ut. Jag fattar inte vem som kläckt den dumma idén att bakändan skall höjas. Hojen ser ju krockad ut.

Sitter du dåligt på hojen så köp en annan istället. Andrahandsvärdet måste ju rasa i botten om du ger dig på att höja den.
Varför skulle andrahandsvärdet sjunka? Jag lägger ju bara en distans. Det är allt jag gör. På 5 min är den tillbaka till original.

Mech skrev:
Varför skulle andrahandsvärdet sjunka? Jag lägger ju bara en distans. Det är allt jag gör. På 5 min är den tillbaka till original.

Okej, då sjuker inte andrahandsvärdet.
Men det ser inte bra ut med "hög svansföring" - tasteless är ordet.

NEJ!

Det ser minst sagt keff ut. Om dom japanska konstruktörerna, som minutiöst räknat på geometrin på hojjen, tyckt att den skulle ha högre rumpa, tror du inte dom hade gjort den högre ? Sporthoj är inte bekvämt, sporthoj är snabbt. :rolleyes:

Höj för satan!
Kanske inte så där högt, halvvägs vore snyggast! :yoparty

Mech skrev:
Två bilder. En som det är nu och en som jag vill ha.
Jag är en lång människa och det gör att det är skönare att sitta som på bild 2.
Tänkte på det här med tyngdpunkt men har svårt att tro att det gör så mycket eftersom andra har höjt på samma sätt, utan problem. Vad tror ni?

Höj!! Skulle lätt höjt den! ser fräckare ut också för den delen :tummenupp
Höj den som på bild 2! det blir klockrent! :)

hållundan skrev:
Höj! Om inte annat för utseendemässighetens skull! Klockers! :tummenupp
Tänk på att OM du höjer hojen med fjädringen så finns risk att kedjan och baksvingen kommer att få ett tuft liv ihop....

På vilket sätt blir det bekvämare när man är lång? :rolleyes:
Jag tycker mer det skulle vara jobbigt att sitta framåtlutad?

Höj litegrann, men kanske inte riktigt så mycket som på bild två. :tummenupp

Tänk också på att om du höjer hojen med fjädringen så ändrar du köregenskaperna rätt rejält. Hojen kommer att bli väldigt lättsvängd...fast också betydligt mer nervös. Har du styrdämpare är det väl inget större problem, kör du utan, var beredd på att få styrslag (vobbel) mycket oftare än förut.

ser fel ut på den hojen att höja röven... ser ut som e.. ja vet inte.. ser bara lite oanständigt ut!
Rettor passar me hög röv , det smälter lixom in i desigen...
aja, min ödmjuka åsikt! :tungan

*/ ?>
Back