Ska jag byta til BBB eller inte ....

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har idag Felia ADSL 8/0,8 Mbit och betalar 275kr/mån (Specialdeal) .....

BBB erbjuder VDSL 12/9 Mbit för 299kr/mån de 6 första månaderna och sedan 399kr/mån + 495kr installation (modem ingår)

Jag är sugen som fan att byta för 9 Mbit upp e intressant. Någon som har detta? Funkar det bra?

Joe Schmoe skrev:
Jag har det och det funkar helt utan problem.
Men jag trodde de hade slutat med VDSL?
Ringde en försäljare och skulle kränga 24/1 till mig så jag frågade om VDSL och han sa att det är inget de marknadsför men de har det kvar.

Mr K skrev:
Ringde en försäljare och skulle kränga 24/1 till mig så jag frågade om VDSL och han sa att det är inget de marknadsför men de har det kvar.

EXAKT det hände mej i April förra året.

Jag bad om en broschyr och att få tänka på saken = han tyckte att jag sa ja och satte upp mej som kund :4skrika

var inte hemma över sommaren och led inte av alla påmnnelser och skit de skickade. I September bestämmde jag mej och skickade in "godkännande av byte". Det tog drygt en månad för dem att registrera mej men sen stog det typ 3:e december på inkopplingsdatum. I mellandagarna frågade jag vad de sysslade med. Fick till svar att de inte tänkte koppla in mej eftersom jag hade en "liknande tjänst" hos bostream (ADSL 5/0.8 har jag).
Skällde ut dem och tänkte inte mer på det.

En månad senare fick jag en lapp om att jag kunde få VDSL 12/9 om jag beställde fort. Efter ett snack med dem kom det fram att 10/1 var det jag kunde få.

Slutsats: de har ingen kolla alls på vad de gör.

Om du beställer så lycka till och hoppas det går bättre än för mej. Det är trots allt en fin lina :)

!WARNING!

BBB vlsl rent av SUGER att spela spel på...
annars funkar de fint..

Om man har VDSL 12/9, kommer man in på 10 Mbit hubbarna då? eller är det bara fiber med 10/10 som gäller?

Deadmetal skrev:
Om man har VDSL 12/9, kommer man in på 10 Mbit hubbarna då? eller är det bara fiber med 10/10 som gäller?
Man brukar få dispans till det ..... det gör en speedtest på en ....

Nu har jag ringt och snackat med BBB om VDSL.

12/9 tjänsten säljs fortfarande där det finns lediga platser kvar i stationen och att den är förberedd för VDSL.

För min del sprack det ändå, för långt till stationen (1500 m, max är 1200 m) och stationen inte utbyggd för tjänsten.

Så man får harva vidare med 24/1 istället.

Jag har BBB VDSL 12/9. I början tyckte jag det var lite strul, framförallt med att modemet "nedgraderade" sig till en lägre klass, så att jag bara fick ca 6Mbit in och 5.5Mbit ut. Men jag tror det gjordes nån förändring ungefär samtidigt med att jag skaffade BBB IP-telefoni (funkar inte alls lika bra f.ö.) så nu har jag ca 11Mbit in och ca 7.5Mbit ut och modemet nedgraderar sig inte.
Jag är personligen väldigt nöjd med mitt bredband i dag, 11/7.5 i verklig hastighet med äkta full duplex (kan slanga i 1350kB/s samtidigt som jag kan lämna drygt 900kB/s när jag tankar från t.ex. torrents och lämnar data via FTP) kan jag inte klaga på. Visst har det varit driftstopp någon enstaka gång, men det tycker jag man får räkna med kan hända. Hela BBB gick ju t.ex. ner för några veckor sedan.
Därmed inte sagt hur det kommer att funka för dig. Jag har ca 600m till stationen tror jag.

Telefonin är jag däremot missnöjd med.

BESTÄLL I N TE BBB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Strular väldigt mkt, funkar ett par dar för att sedan ligga nere lika många dagar. Ingen support, 10000 i kö och skulle man mot förmodan komma fram efter ca 2 timmar i kön så får man snacka med en snorvalp som har kompetens som en räka. vad säger ni t ex om det här när jag ringde och felanmälde att jag inte kunde komma ut på nätet.
- Prova att stänga av din brandvägg, vårt när fungerar inte så bra med brandväggar.
VAAA!!!!???

Mr K skrev:
Jag har idag Felia ADSL 8/0,8 Mbit och betalar 275kr/mån (Specialdeal) .....

BBB erbjuder VDSL 12/9 Mbit för 299kr/mån de 6 första månaderna och sedan 399kr/mån + 495kr installation (modem ingår)

Jag är sugen som fan att byta för 9 Mbit upp e intressant. Någon som har detta? Funkar det bra?

Jag har haft BBB 10/1 i nästan ett år, inga som helst problem för mig.
Har haft brandväggar som fungerar perfa till det också.
Jag dock graderat mig till 10/10 Fiber :)

Last edited:
Fördelar: När det funkar, så funkar det jävligt bra. Både Telefoni och bredband.

Nackdelar: När det inte funkar (det händer) så är telefonköerna inte av denna värld.

Jag har lagt in en beställning nu och när jag får bekräftelsen så skulle där stå exakt vilken hastighet jag skulle få. Om det inte dög kunde jag anullera beställningen.

Har BBB 24/1Mbit/sek o är väldigt nöjd ännu iaf.Däremot har jag märkt att dom som har BBB 10/10Mbit/sek verkar ha minst lika bra prestanda när vi jämför genom att tanka på samma ställen.Det kostar ju ändå en hundring mindre per månad så i dagsläget tror jag nog att jag skulle tagit det alternativet istället.Mitt hastighetsrekord hittills är iaf 4,3 M/sek.tog typ 3 minuter att tanka hem en hel film :tungan Har inte haft några avbrott alls på 3 månader heller.

ktmjacke skrev:
Har BBB 24/1Mbit/sek o är väldigt nöjd ännu iaf.Däremot har jag märkt att dom som har BBB 10/10Mbit/sek verkar ha minst lika bra prestanda när vi jämför genom att tanka på samma ställen.Det kostar ju ändå en hundring mindre per månad så i dagsläget tror jag nog att jag skulle tagit det alternativet istället.Mitt hastighetsrekord hittills är iaf 4,3 M/sek.tog typ 3 minuter att tanka hem en hel film :tungan Har inte haft några avbrott alls på 3 månader heller.

Grattis till ca 35mbits adsl då.. kan väl säga direkt att den hastigheten e totalt omöjlig att komma upp i..

har oxå BBB o har faktiskt bara gott att säga om dom.. kommer dock "bara" upp i 14-15 mbits o bor ca 500 meter från stationen. :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år