Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är gränsen för VDSL i meter från stationen?Skalman skrev:Jag har BBB VDSL 12/9. I början tyckte jag det var lite strul, framförallt med att modemet "nedgraderade" sig till en lägre klass, så att jag bara fick ca 6Mbit in och 5.5Mbit ut. Men jag tror det gjordes nån förändring ungefär samtidigt med att jag skaffade BBB IP-telefoni (funkar inte alls lika bra f.ö.) så nu har jag ca 11Mbit in och ca 7.5Mbit ut och modemet nedgraderar sig inte.
Jag är personligen väldigt nöjd med mitt bredband i dag, 11/7.5 i verklig hastighet med äkta full duplex (kan slanga i 1350kB/s samtidigt som jag kan lämna drygt 900kB/s när jag tankar från t.ex. torrents och lämnar data via FTP) kan jag inte klaga på. Visst har det varit driftstopp någon enstaka gång, men det tycker jag man får räkna med kan hända. Hela BBB gick ju t.ex. ner för några veckor sedan.
Därmed inte sagt hur det kommer att funka för dig. Jag har ca 600m till stationen tror jag.
Telefonin är jag däremot missnöjd med.
Mr K skrev:Vad är gränsen för VDSL i meter från stationen?
det sår såhär på bbbs beställningssida.....Skalman skrev:1200m sa de till mig när jag skaffade det.
Maverick skrev:Grattis till ca 35mbits adsl då.. kan väl säga direkt att den hastigheten e totalt omöjlig att komma upp i..
har oxå BBB o har faktiskt bara gott att säga om dom.. kommer dock "bara" upp i 14-15 mbits o bor ca 500 meter från stationen.![]()
Mr K skrev:Jag har idag Felia ADSL 8/0,8 Mbit och betalar 275kr/mån (Specialdeal) .....
BBB erbjuder VDSL 12/9 Mbit för 299kr/mån de 6 första månaderna och sedan 399kr/mån + 495kr installation (modem ingår)
Jag är sugen som fan att byta för 9 Mbit upp e intressant. Någon som har detta? Funkar det bra?
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |