Solid snake
Guest
Förbjud! Förbjud för helvet! 
Livsfarligt! Man håller dessutom i sig med bara händerna ju.
Livsfarligt! Man håller dessutom i sig med bara händerna ju.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dom får väl inte ha mer än 25kW....
...så det får bli en värsting harleymotor i såna fall, för en japansk 250 är väl på mer än så....

Dom får väl inte ha mer än 25kW, så det får bli en värsting harleymotor i såna fall, för en japansk 250 är väl på mer än så....
Hittade detta i
http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1692/88369_fyrhjulingar_utg_6.pdf
Fyrhjulig motorcykel
Ett motorfordon på fyra hjul, som utan last får väga högst 400 kg eller 550 kg om fordonet
är avsett för godstransport. Motorns maximala nettoeffekt får inte överstiga 15 kW. Om motorcykeln är eldriven ska batterierna inte räknas in i vikten.
(nu får jag snart gruppsmisk av Morsan och Jörgen)

Jasså, bara 15kW, då räcker ju en sportstermotor![]()
(nu får jag snart gruppsmisk av Morsan och Jörgen)
Min Far har en Polaris 500 (Arbetsmaskin) och funderade på att byta in den till en nyare likadan fast vägregad maskin, så vi åkte och provkörde en sån, både jag och han blev tveksamma till om den skulle orka skotta snö, men försäljaren skyndade sig att säga att effekten fanns där, om man tog bort strypningarna, dom hade provat utan strypningar, men sedan hade Polisen hört av sig och ville låna maskinen för utvärdering, så dom hade blivit tvungen att strypa den igen....
Återgå till det som gällde förr:
Förbjudna på gata.
Som arbetsfordon är de HELT suveräna.
(men då talar vi arbetsfordon inte flashiga räser-4-hjulingar som körs av flarnar mitt i city på gångbanor osv)
En motorcykel har två (2) hjul, om en farkost har fler eller färre hjul är det något annat!
Tycker jag i alla fall :![]()
Enligt Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle har motorcyklar två hjul..i vissa juridiska aspekter kan de ha 3? också..![]()
Men det är väl bara att vänta snart har väl DN, AB, NTF och andra hojhatare inflitrerat Wikipedia precis som CIA och andra..![]()
Jag tänkte på en sak..om jag kapar av taket på min gamla sura Renault Scenic tar bort ratten och sätter dit ett styre i stället..blir det en 4 hjulig motorcykel då?Jag läste något om att det det inte fick överstiga någon viss effekt oxå?, och vikt..?
Då kanske det inte funkar?![]()
Ahh.... en EPA eller A-traktor det måste ju egentligen vara en motorcykel...Hmm för tung dårå..men i alla fall
Nä skämt åsido, jag tycker bara benämningen 4 hjulig motorcykel låter helt sjukt.
Nä bort med dem från statistiken
Instämmer, men det är ett EU-direktiv att de ska kunna registreras som MC eller moped![]()
Än en gång får jag svart på vitt att jag röstade FEL i EU-frågan...
Än en gång får jag svart på vitt att jag röstade FEL i EU-frågan...
Instämmer, men det är ett EU-direktiv att de ska kunna registreras som MC eller moped
Ta en titt på inlägg 37, fordonsförordningen

Du är inte bra för Sverige...![]()
Erkänsla, jag bad bara om det! Så som jag citerat dig och ändå ser du mig icke!![]()

|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|