Ska du "langa" till nån på valborgs?

Ska du "langa" till nån på valborgs?

• Antal röstningar
    0
Tror det heter " nu scka jag dricka .....den där , vakker ) schkåål...

Nej jag skulle inte langa. Fick frågan av smågrabbar (15-17) på min gata härromdagen. Sade till dem att jag skulle tänka på saken (har svårt att säga nej i allmänhet). När de kom tillbaka så sade jag att jag var ledsen men jag kunde inte för jag är ju sjuksköterska och det skulle strida mot vad jag jobbade för. Kände mig lite taskig men det kändes bättre i själen efter. Det kändes ännu bättre då en av dem kom tillbaka nästa dag och sade: "du gjorde rätt i att inte köpa ut till oss, ursäkta att vi frågade" :) (jag gapade av förvåning)

Langa?

Jag är 17 och köper import.
Har 1mil till öl och spritförsäljningen.

Jag har köpt genom systemet en gång, aldrig mer. Kände mig fullständigt ruinerad.

Jag ska inte langa till någon men jag hade absolut kunnat göra det om det var någon jag kände väl som ville ha sprit men inte hade åldern inne.

Har köpt några öl åt lillebror. Fast han är både större och tål alkohol bättre än vad jag gör. :rodnar När han hämtade mig på jobbet (dagis) häromdagen så trodde en av vikarierna att han var pappa åt något av barnen. :hihi

Någon som bor i Malmö som har ett par Lapin Kulta över? :rolleyes: Jag glömde bort att handla på Systemet igår. :tungan

ser inte grejen med att langa :va

skulle inte langa till syrrans 16åriga dotter för den delen.

vill de dricka sprit får de göra som en annan gjorde på den tiden.
brygga mesk o dricka det som en man :fyllisar

Ärligt talat så vete fan. Jag ser hellre att kidsen dricker langad öl än att de häller i sig något tveksamt hemkört. Jag är kluven.

Tycker de som langar kan ta sitt ansvar och ta rätt på kidsen när de ligger i nån buske och spyr....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg