sandstream
Guest
Ja, det var ett riktigt lågvattenmärke.Gustav O skrev:2513232SVT24 är ju oerhört mycket bättre än den där pinsamma Viasatgrejen de hade i år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det var ett riktigt lågvattenmärke.Gustav O skrev:2513232SVT24 är ju oerhört mycket bättre än den där pinsamma Viasatgrejen de hade i år.
Erics 1000s skrev:2512769Kul att några verkar läsa här ;-)
Men lite som mitt 2e inlägg ovan - var kommer viljan & förmågan ifrån förare att lägga in ca 300 000,- för att köra i en bilserie....?! Kostnaderna ÄR klart högre att köra i STCC jämfört SM, SO.
Dessutom,![]()
Snackas lite väl fint att klassa upp, ha flera nivåer på "A förare" mm. Men kom loss å inse att det kostar pengar. Pengar som för de flesta INTE finns. Meningen med ett större arrangemang är väl att de aktiva som deltar även ges BRA förutsättningar att få in sponsorer som tex vill synas i TV & media. (BtW finns det ngn som i år läst ett superstockresultat el artikel om 600cc i DN, SVD, Gbg posten etc?)
![]()
Vore kul att höra vad Veidecförarna tycker. Dvs de som betalt hög anmälningsavgift med utlovad TV täckning mm. Vad tror de kommer ändras med 400cc mer - om inget annat görs?! Vad jag förstår har TVn uteblivit. Körtiden minskat och MC i depån ses som ngt som katten släpat in....?
Klart som "17" att jag som så många andra vill få mer fokus & bättre RR arrangemang gärna med SVT som sänder racen. Men nu har jag väldigt svårt att se hur detta kommer ske utan att återigen krama all finansiering av förarna.
SBK förening,
Just därför önskar jag ditt intresse att förena dig för att undvika att bli överkörd eller inte lyssnad på av arrangörerna. Skicka ett mail till mig enl trådstarten (som nära 40% av SBK startfältet redan gjort). Note - Finns ingen garanti att en SBK förening alltid får som den vill - men hur ser alternativet ut?!
/Eric
Kul att höra några förare från stcc som tycker att det varit ganska bra, okay avgifter och att man ser att man fått en ganska central roll i evenemanget.Steny skrev:2513688Jag tycker inte att avgiften är för hög den kan få vara 200 000:- det beror på vad som ingår. MC är definitivt inget som katten släpat in vi står alltid tillsammans med STCC i dom bästa depåerna tex. SEn är det som Mossberg skriver i SM finns inget att erbjuda sponsorern tyvärr, jag har 200 000:- extra intäkter tack vare att jag kör STCC.
fezt skrev:2517541
Men de förare jag pratat med från den cirkusen har gett mig en motsatt bild av den du å mossberg beskriver. Att ni får stå lite i skymundan av bilarna. Ni får arrangera egna gridshows i depån om ni vill ha någon. Ni får åka ut och träna efter bilarna på en osopad bana, likaså på race. Ni får ofta köra sist osv osv...
Det är den bild jag fått beskriven, det är inte egna reflektioner...
Utifrån den beskrivningen så känns inte stcc:s avgifter skäliga för det man får..
Men, som sagt, ni har en annan bild utav det och där kanske avgifterna är försvarbara.
fezt skrev:2517541
Men de förare jag pratat med från den cirkusen har gett mig en motsatt bild av den du å mossberg beskriver. Att ni får stå lite i skymundan av bilarna. Ni får arrangera egna gridshows i depån om ni vill ha någon. Ni får åka ut och träna efter bilarna på en osopad bana, likaså på race. Ni får ofta köra sist osv osv...
Det är den bild jag fått beskriven, det är inte egna reflektioner...
Rätta mig om jag har fel men har inte de bästa förarna kört just 600 de senaste 5-6 åren, dvs det har inte funnits någon SBK-klass som kunnat utvecklas på samma sätt som 600 har gjort?Steny skrev:2513688Sedan tycker jag att man hamnat lite snett när man snackar om det sportsliga i SST 600 vi är snart nere på samma tider som med supersporthojarna med 20 hk mer och det med 20 minuter mindre körtid, däcksbegränsning på tre sett och inga kval däck. Superbike åker inte fortare på tex Anderstorp sedan slutet av 90 talet.
Jag tror det är rätt jämnt mellan toppförarna i de fyra SM-klasserna, men visst var det starka startfält med Cralle, Lindström, Folkesson, Jansson etc.sandstream skrev:2518646Rätta mig om jag har fel men har inte de bästa förarna kört just 600 de senaste 5-6 åren, dvs det har inte funnits någon SBK-klass som kunnat utvecklas på samma sätt som 600 har gjort?
Gustav O skrev:2518648Jag tror det är rätt jämnt mellan toppförarna i de fyra SM-klasserna, men visst var det starka startfält med Cralle, Lindström, Folkesson, Jansson etc.
sandstream skrev:2518646Rätta mig om jag har fel men har inte de bästa förarna kört just 600 de senaste 5-6 åren, dvs det har inte funnits någon SBK-klass som kunnat utvecklas på samma sätt som 600 har gjort?
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife