Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Han ville ha en bild på garaget i färdigt skick.Förstår ej vad du vill ha färg bild på ???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han ville ha en bild på garaget i färdigt skick.Förstår ej vad du vill ha färg bild på ???
Det är ju sant, vet ej vad stålbalk kostar och hur länge den klarar korrision. Limkträbalk kostar ju skjortan. Vad mina funderingar var när jag skrev det där var att det skulle kosta "lite"Limträbalk å stålbalk går ju att göra nästintill oändligt lång, om man inte sätter sin ära på att tälja ut hela bygget ur samma buske...
Han ville ha en bild på garaget i färdigt skick.
Klinker i garage är nog inte speciellt tåligt.
Bättre att du gjuter en platta med färgad betong som du sedan lägger en epoxylack på. Blir tåligt som fan.
Golvbrunn ett måste, så att det går att spola av.
Rejält med lyse är aldrig fel.
Vattenburen golvvärme ger skön värme, samt att man slipper klä väggarna med element. Dom vill man ha till annat, väggarna alltså.
![]()
Det är ju sant, vet ej vad stålbalk kostar och hur länge den klarar korrision. Limkträbalk kostar ju skjortan. Vad mina funderingar var när jag skrev det där var att det skulle kosta "lite"
Nu vet jag inte om detta var menat som en byggrådstråd eller bara fria fantasier om hur man skulle göra sitt garage om man fick en miljard... verkar va lite av båda.![]()
Korrosion tror jag inte e farligt i ett någorlunda varmt och bra ventilerat utrymme, på många år. Det är ju ytbehandlat.
Man ska nog inte spola hej vilt förstås.Jag har en kaklad kant nertill just för att undvika uppsug underifrån. Men att spola av golvet lite försiktigt om man kladdat ner det funkar ju.
Om golvvärme i betongsula är effektivare än något annat material vet jag inte, men det ÄR effektivt.
man lägger ju markisolererig !! Minst 300mm är ett måste säger viss, en del säger 100mm, jag la 200mm.
Alltinh handlar om hur gammal "betongaren" är som man frågar. Ju yngre dest mer isolering
Förstår ej vad du vill ha färg bild på ???
Endast om garaget är 90kvm eller större, många fixar in en "vägg" i garaget på ritningen som ska bli ett förråd. Denna ritning ska du lämna hos byggkontoret i din kommun som ska godkänna den. OCh vips så har du ett mindre garage.Om du monterar en golvbrunn i nybyggda garage så tror jag att du måste ha en oljeavskiljare.
Korrosion tror jag inte e farligt i ett någorlunda varmt och bra ventilerat utrymme, på många år. Det är ju ytbehandlat.
Lite bilder på mitt garage som snart är klart.
Ca: 50kvm med loft som blir mitt nya vardagsrum med tv, soffa och ölkyl.![]()
Endast om garaget är 90kvm eller större, många fixar in en "vägg" i garaget på ritningen som ska bli ett förråd. Denna ritning ska du lämna hos byggkontoret i din kommun som ska godkänna den. OCh vips så har du ett mindre garage.
Slipad betong eller helst epoxylack ger ett starkt å lättstädat golv.
Men vattenburet i ett fristående garage känns slösaktigt värre, oavsett hur mycke markisolering man har.
Klinker i garage är nog inte speciellt tåligt.
Bättre att du gjuter en platta med färgad betong som du sedan lägger en epoxylack på. Blir tåligt som fan.
Golvbrunn ett måste, så att det går att spola av.
Rejält med lyse är aldrig fel.
Vattenburen golvvärme ger skön värme, samt att man slipper klä väggarna med element. Dom vill man ha till annat, väggarna alltså.
![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |