Ska allt få finnas på Youtube ?

säger han som slängde ur sig detta för inte så länge sedan:

beror nog på hur man är som person sj väljer jag o inte krångla till saker , samt lever efter ... sköt dig sj o skit i andra

hört talas om uttrycket skita i eget bo?

Bulls eye.

säger han som slängde ur sig detta för inte så länge sedan:

beror nog på hur man är som person sj väljer jag o inte krångla till saker , samt lever efter ... sköt dig sj o skit i andra

hört talas om uttrycket skita i eget bo?

tror allt du blev lite putt på det där ,, inte bra o gå runt o irritera sig på småsaker

sen för övrigt skrev jag inte att det var oväntat

skita i eget bo är det 08 uttryck :va

Last edited:
njae var en kompis som skickade en länk ,, men frågan är om små barn bör se sådant ,, jag sj förespråkar inte total censur men viss kan va bra

youtube är ju ändå så pass stor så att de flesta vet ju vad det är och hur man söker ,,
Det är inte youtube som ska bestämma vad små barn ska se, det är föräldrarnas uppgift.

Som idiotliberal är jag helt emot censur men inser att jag har ett stort ansvar att uppfostra mina barn när de väl börjar förstå intenet. Frihet under ansvar m.a.o.

Denna debatt känns lite som med yttrandefrihet. Alla medelsvenssons älskar yttrandefrihet tills valfri nazist eller muslimsk fundamentalist säger något som inte är PK, då borde helt plötsligt samma frihet begränsas "lite grann". Är det då en frihet?

Youtube är ju en "snäll" sida. Det finns ju några ruggigt vidriga sajter därute. Jag är inte speciellt äckelmagad av mig, men vissa grejjer får mig nästan att spy i 180 grader....

Som idiotliberal är jag helt emot censur men inser att jag har ett stort ansvar att uppfostra mina barn när de väl börjar förstå intenet. Frihet under ansvar m.a.o.

Denna debatt känns lite som med yttrandefrihet. Alla medelsvenssons älskar yttrandefrihet tills valfri nazist eller muslimsk fundamentalist säger något som inte är PK, då borde helt plötsligt samma frihet begränsas "lite grann". Är det då en frihet?

sjklart inte , men det är skillnad på o censurera groteska bilder + film

det som skall va fritt är folks tycke o tänkande!!!

tror allt du blev lite putt på det där ,, inte bra o gå runt o irritera sig på småsaker

sen för övrigt skrev jag inte att det var oväntat

skita i eget bo är det 08 uttryck :va

om jag blev 'putt' eller ej, vad har det med att du skrivit 'jag sköter mig själv och skiter i andra' som är fakta? :confused:

du tycker inte att det du säger i en tråd, blir motsägelsefullt, när du säger någonting annat i en annan tråd?

som mänsklig varelse, brister du helt och hållet i egenskap av 'insikt'. jag anar att jag snart också kan lägga till orden 'retorik' och 'argumentation' på den listan.

om jag blev 'putt' eller ej, vad har det med att du skrivit 'jag sköter mig själv och skiter i andra' som är fakta? :confused:

du tycker inte att det du säger i en tråd, blir motsägelsefullt, när du säger någonting annat i en annan tråd?

som mänsklig varelse, brister du helt och hållet i egenskap av 'insikt'. jag anar att jag snart också kan lägga till orden 'retorik' och 'argumentation' på den listan.

har du vaknat till idag med :) vi får fortsätta leka en annan dag då mina delar till hojen kommit

det bör kanske finnas ett hårdare kontrollsystem istället för: under 18 = censur, över 18 = allt fritt.

kanske ska man behöva identifiera sig på något vis när man skapar ett youtube konto vilket görs att ens "nivå" bestäms efter ens ålder med flera steg?

men nej, censur för att skydda vuxna människor bör inte finnas.

tolkningsfråga jag nämnde inget om youtube sj skulle censurera , utan en viss censur i det stora hela

Du menar med andra ord statlig censur? För vad annars kan du mena om du inte tycker att Youtube ska censurera (vilket i sig egentligen inte är något uppseendeväckande eftersom Youtube som privat organisation givetvis har rätten att själva välja vad de vill visa på sin tjänst)?

• ingen censur (bestämmer bara youtube)

• folk lägger upp det de vill.

• du tar ditt ansvar för att kolla på det du vill. gnäll inte sedan att du sett någon få stryk eller nåt annat sånt skit. och predika/moralisera inte över vad andra ska eller inte ska se/posta.

• har du barn, så har du ansvar för dem tills de iaf fyllt 18 och därmed också deras surfvanor.

sjklart inte , men det är skillnad på o censurera groteska bilder + film

det som skall va fritt är folks tycke o tänkande!!!

Statlig censur är nånting som åtminstone jag anser är mycket farligt. Då röstar jag hellre för internetkörkort så att såna som inte klarar av att navigera en webbläsare utan hamna vilse på internets mörka bakgator helt enkelt får se på TV istället.

Jag surfar ganska mycket och jag kommer då inte ihåg sist jag såg några såna där äckelfilmer. Det var nog förra året när 2girls1cup började vara överallt. Den var ganska äcklig, men jag kan ju inte påstå att jag inte hade nån aning om vad det kunde tänkas vara när jag klickade.

Låt siterna själva avgöra vad dom vill tillåta och inte tillåta. Accepterar man inte att nånting man inte gillar finns på siten så slutar man helt enkelt att besöka den. Det är väl ganska enkelt?

Att Youtube inte låter folk lägga upp vad dom vill är ju inte annorlunda mot att SH inte publicerar vad för skit som helst. Det är ju som några redan sagt en privat site, och dom bestämmer själva vad dom vill publicera.
Vad gäller Censur så är det ju helt förkastligt att ett fåtal personer skall bestämma vad som är rätt/fel och vad jag skall få ta del av.
Se bara när vår regering försökte stoppa SD och likasinnades websiter. Tycker ni som är för censur att det är OK ?
Vem skall bestämma vad som är rätt eller fel ?
Nä, censur borde förbjudas.

Och till er som förfäras över att era barn får se så mycket skit på TV, Youtube, mm. Ni får helt enkelt se till att ha lite bättre koll på era barn, det är erat ansvar, inte mitt eller någon annans.

Air100 skrev:
...Vad har Youtube för policy egentligen? ...

http://www.youtube.com/t/terms

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back