Skönaste MC-minne?

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Vad är ditt hittills bästa MC-minne?

Mitt är iaf. när jag som 15-årig snoris (läs 1991) kom åkandes på min Honda MB-5:a på gatan där storebrorsans polare bodde, som tidigare sålt sin Suzuki 125:a -80 till honom och han stod utanför sitt hus med hojen, och då jag frågade honom om jag fick åka med på hans FZR1000 vilket jag gjort så många gånger tidigare, och då i form av vild bakhjulsåka och allmänt tokgasande, då han plötsligt säger: "Du kan ju köra moppe, så du kan väl köra själv. Så stor skillnad är det ju inte. Bara var försiktig med gasen!". Var man sen med att tacka ja? Nope! Han ville ju åka med bakpå, men så gled vi iväg genom villaområdet och ut på 70 och 90 vägarna som låg omkring, och på vägen ut mot Krukebo från Nybro i höjd med Kvarndammen (ni som bor där vet) så gav jag kaffet och mätaren passerade 240km/h. YIHAAAAA!!! Shit... Smilbanden-upp-mot-öronen effekten har nog aldrig varit större på mig än vid det tillfället. Sen åkte vi tillbaks till hans hus i någorlunda lägre hastigheter, d.v.s. 120-180km/h. Att jag sen var iklädd skjorta, shorts och sneakers är en annan fråga, men fan vilket lyckorus. Att sen sätta sig på sin då för tillfället "halvtrimmade" MB-5:a var ju ett sömnpiller.

Vad har du att berätta?

Last edited:
Jag kommer aldrig att glömma vårt mc-bröllop :)

Bifogat

• brollop.jpg
    brollop.jpg
    35.8 KB · Visningar: 158
Att stå bredvid en varm hoj i en vägkant en solig sommardag och plötsligt inse att oj, jag hade kunnat sitta på kontoret men att jag istället fick betalt för att vara just där, just då!

Ibland är livet så bra att man bara måste ha lurat någon på något sätt. Och ofta sitter man på en sadel just de gångerna man slås av den insikten. Det är då man inser varför man har hjälm - för att hålla fast toppen av huvudet då leendet går hela vägen runt!

Detta är egentligen inget MC-minne men härligt va det.

En varm sommarkväll i Sunne.
Köpte en mjukglass med blandströssel o satte mig tillsammans me kusinen på en parkbänk nere vid ån o snacka skit.

:rofl

Detta är egentligen inget MC-minne men härligt va det.

En varm sommarkväll i Sunne.
Köpte en mjukglass med blandströssel o satte mig tillsammans me kusinen på en parkbänk nere vid ån o snacka skit.

:rofl

:tummenupp

Mjukglass är gott jö!

Last edited:
Med gamla gänget "wheeliedevils" från växjö.
Ute på gatorna o kör hejvilt. Iväg till raksträckan för lite stunt. Stunt på hemvägen och i stan. Till statoil för att tanka. Polaren tankar diesel istället för 95 :hihi
Allt skedde på en underbar sommardag 2005!

Andra härliga minnen är när man e ute o kör med tjejen, möter upp gamla polare, fortsääter med dem, hamnar i varberg. Tar en glass på beachen. Gasar hem....35mil den dagen

Nä nu får ni fan sluta med sommartrådar annars är det på aftonbladet ni läser om en 24årings självmord :4skrika

Sommaren 2005 en dag på semestern, sådär varmt så det inte GÅR att ha skinnet på sig och stå still! Man ligger i 150 och det blåser bara varmt... Nytrimmad cbr 900 med fcr 39:or och acra... Stack iväg och "sporttourade" helt allena en hel dag, från morgon till kväll. Bara jag och maskinen med det underbara insugsvrålet! Ingen aning om vart jag skulle, bara att jag inte skulle hem! Vet inte varför just den rundan fastnade, var inte första diekt. Men jag flinar lyriskt än när jag tänker på det! Frihetskänslan är svårslagen! Hade jag skullat köra de milen jag körde den gången för att ta mig till något speciellt ställe hade det inte alls blivit samma sak.

Första gången jag provkörde 500 cross, den var helt vild :)

fösrta gången jag fick åka med den beryktade GSXR1100 när den kom på 80-talet, passerade för första gången 200 km/h, provkörde och köpte en innan jag hade tagit kortet, den var ju helt vild :D

ångrar att jag inte köpte en RD eller RG 500 också....

(Är ju mc-relaterat så borde inte ligga i OT)

Last edited:
Jag ljög för min polare i två månader om att "lämpet kommer nog snart", "pallar inte börja köra än".

Sen tog jag min nya hoj, körde hem till honom och bad honom titta ut på gatan:
där står jag i full mc-utrustning och ny MC.

(Körkort, utrustning, cykel, garageplats, allt kom samma vecka)

Hans första tanke var att jag varit i garaget och snott hans :D

Fan vad kul vi hade den dagen sen.

Första SH-festen 2002 i Örebro tyckte jag var riktigt trevlig. Vi hade jätteroligt och tältet jag tog med mig som tog ett par timmar att bygga upp vaknade jag aldrig ens i utan hittade KGA-Biker i det med en doft inte från denna värld :hihi
Hemvägen togs via Göteborg av nån anledning jag inte alls vet varför men så blev det tydligen.
Ja det var tider :)

Med gamla gänget "wheeliedevils" från växjö.
Ute på gatorna o kör hejvilt. Iväg till raksträckan för lite stunt. Stunt på hemvägen och i stan. Till statoil för att tanka. Polaren tankar diesel istället för 95 :hihi
Allt skedde på en underbar sommardag 2005!

Mitt bästa minne handlar också om att tanka diesel... :hihi

En dag i september 2005, kortet knappt en månad gammalt. Jag skulle ut med tjejen bakpå och två kompisar på en tur i nordvästra skåne. Började med lite sporttouring till Helsingborg och Yamaha Center, lite småshopping och sen vidare kustvägen mot Kullaberg. Solen strålade och det var klart så man såg milslångt när man käkade mjukglassen på Kullens topp och spanade ut över Öresunds intåg i Kattegatt. Sen vidare mot Åstorp och en skön tur över Söderåsen. Det var i Åstorp vi stannade för tankning och en av de andra tankade diesel utan att tänka på det. När vi passerat den höstfärgade Åsen såg jag att det började blåryka ur pipan på framförvarande hoj så när vi stannade i Svalöv för att skiljas åt - jag till Landskrona och de till Malmö - så sa jag det och hojen var bra svårtstartad... Men en liten tur till verkstaden och en tömning av tanken gjorde susen... :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg