Skönaste ljudet någonsin!?

åter till mc...

Ók, så BRM har diskuterats, denna då?

Hondas GP 125cc hoj från 1966 - RC166.

CBX i all ära, men nog låter denna något mindre raka sexa mer än den? ;)

hehe, kolla in publiken då de startar den i studion, samt varvmätarn. Så mycket har jag aldrig varvat med min hoj!!! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eaRop_ZMwo0

*****EDIT****

Oj, såg att den visats tidigare åxå!!!

Men denna klassiker som vi kunde höra i våra svenska skogar då?

http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE

AUDI S1, alltid ljud att drömma sig bort till! ;)
 
Last edited:
V8 Over-run

Kom att tänka på när jag var i Adelaide, Australien på Race of the millenium nyårsafton 2000. American Le Mans Series körde då ett 6 timmars race där Amerikanska Panoz var med med sin LMP1 V8.

De körde på Adelaide Street circuit så ljudet studsade mellanväggarna och man var i himlen. VRRRRRRRR...BLAM... BLAM BLAM!!
Den bil som lät häftigast och kännde i hela kroppen när den körde förbi var denna:

[YOUTUBE-ID]U86lf-LRXiE[/YOUTUBE-ID]
 
[YOUTUBE-ID]a67GQE8RefM&playnext_from=TL&videos=WbuWXvP9UUI&feature=grec[/YOUTUBE-ID]

Där har ni gött ljud!:tummenupp
 
Vet inte om den har varit uppe här innan, men i så fall är den värd en dubbel-post :)

[YOUTUBE-ID]FsYr69lAV0E[/YOUTUBE-ID]


Och turbovinet i den här gamla scania-v8an är bara så underbart :yoparty

[YOUTUBE-ID]BD0j8IkoVGk[/YOUTUBE-ID]
 
Jag fick höra en sån här live på midsommarafton.
Jävlar, vad fint de låter!
Lyssna runt 01:57... :banana

[YOUTUBE-ID]W3X0WYvAzys[/YOUTUBE-ID]
 
Tycker min GSX låter rätt mulligt nu när jag fått ihop den. :)

[YOUTUBE-ID]IVcfKXBviLk[/YOUTUBE-ID]
 
Apgamla youtubefilmer men ändå gött ljud. =)

[YOUTUBE-ID]XL10Q8kaSHI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]HhwCKAZ7UCE[/YOUTUBE-ID]
 
Såg att de gamla länkarna inte längre funkar så slänger upp en ny.

[YOUTUBE-ID]eaRop_ZMwo0[/YOUTUBE-ID]

Honda och Mazda leder välljudsligan, lite otippat med tanke på de maskiner de kör med idag. När får vi se prototyp-racing på den här nivån igen?
 
Skapligt ond Porsche...

[YOUTUBE-ID]zyXWa3SygOY[/YOUTUBE-ID]​
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top