Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Kontakta Allen Millyard.
En sådan motor är antagligen en skitsak för honom att sno ihop.
Det är fusk och räknas inte. Man ska bygga själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kontakta Allen Millyard.
En sådan motor är antagligen en skitsak för honom att sno ihop.
Varför inte lite gocartkänsla med förvuxen optimistjolle..
Tomgångsbruppet är inte att leka med..blir ju inte mycket sämre när han stämplar heller..
Plastbalja
P.

Varför inte lite gocartkänsla med förvuxen optimistjolle..
Tomgångsbruppet är inte att leka med..blir ju inte mycket sämre när han stämplar heller..
Plastbalja
P.
Varför inte lite gocartkänsla med förvuxen optimistjolle..
Tomgångsbruppet är inte att leka med..blir ju inte mycket sämre när han stämplar heller..
Plastbalja
P.

http://www.turbinemarine.com/video_WB.html
Det har varit lite av varje här nu. Och massor av det tilltalat mina
egna öron. Nu frågar jag mig själv hur mycket hårdrock det skulle vara att dra igång en sådan här tingest i Väddö hamn en sommarsolig dag
NU är det bara att sätta sig, luta sig tillbaks och invänta världens första Warp-Drive![]()
Undrar va bränsleförbrukningen ligger på denna pjäs![]()
Brukar köras på diesel. verkningsgraden på såna små gasturbiner skulle jag uppskatta till ca 30%
Ganska törstiga då med andra ord?
Ja, törstiga men låg vikt/effekt. Om man ska ha lång aktionsradie så springer dock bränsleförrådets vikt ifrån gasturbinen vid en viss gräns, efter den så blir helt plöstligt den tyngre kolvmotorn lättare, totalt sett.
Okey, iom att mycket bränsle behövs så blir båten väldigt tung, om jag fattar rätt.
Inte varit sadar fortjust i 600or men ljudet pa denna hojjen ar fan najs!
http://www.youtube.com/watch?v=
[YOUTUBE-ID]e5nyjYhtiBI[/YOUTUBE-ID]
Lyckades klamma in en 1000cc
http://www.youtube.com/watch?v=
[YOUTUBE-ID]v82WEBAUVgM[/YOUTUBE-ID]
www.pbmarkers.co.nz

30% verkningsgrad är väl ganska OK ändå?Brukar köras på diesel. verkningsgraden på såna små gasturbiner skulle jag uppskatta till ca 30%
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |