Skönaste ljudet någonsin!?

Nu hittar jag ingen bra ljud på båten, men jag fick tillfälle att åka med Motortorpedbåten T56 den 26 september i år.
3st W18 á 57 liter som ger 3x1700hk.
Den lät rätt häftigt på tomgång :)
:tummenupp Här är en film som togs den dagen du var med.

[YOUTUBE-ID]ZSDg_hFUUVs[/YOUTUBE-ID]

/Maskinist på T46 sedan 1989

Återigen en CBX.

Av någon anledning börjar jag skratta i rent vansinne när jag hör den här hojen.

[YOUTUBE-ID]zQfI6TPbIfg[/YOUTUBE-ID]

Tillåter ekonomin så köper jag den jag provkörde i höstas.

Last edited:
CP porsche, ingen riktig man skulle väl någonsin köpa en sån bil ;) Alla vet att det är lambo som gäller när man kommer upp i dom summorna! Ferrari fans behöver sig inte göra besvärt till motkommentarer, NEJ är svart :mattias

Sicket ljud, sportigare än så kan det fan inte låta! :tuttar Om jag nånsin köper en literhoj så får det fan bli en sådan. :yoparty

Återigen en CBX.

Av någon anledning börjar jag skratta i rent vansinne när jag hör den här hojen.

Återigen en CBX.

Ja ljudet på de hojarna är verkligen obetalbart!! Synd bara att resten utav hojen är lite .... hrrmmm... dålig?

[YOUTUBE-ID]j7oKULe0ryE[/YOUTUBE-ID]

Tycker de där va rätt skönt ljud. Fyy fan för att köra Isle of man så fort, men tänk er att åka bredvid med ingen kontroll :brinnerup

Varje gång jag hör en CBX blir jag sugen på att bygga en modernare MC-motor med rak sexa. Tanken är ett att utgå ifrån en gammal Gixxer 1100 motor. men modifierad för en sex cylindrar från en modern 600-motor. Tänk er ljudet från en 900cc sexcylindrig motor på 16000 rpm!
Motorn skulle jag placera i ett fightat gixxer 750-chassi. Och motorn ska vara luftkyld och bred som en lagårdsdörr.

Sen vaknade jag....

[YOUTUBE-ID]IFwS_CQHjqk&NR=1&feature=fvwp[/YOUTUBE-ID]:Bugar
[YOUTUBE-ID]jOfBMRKLCCA&feature=related[/YOUTUBE-ID] Är det nya vithajen :D

Last edited:
den andra, där han spinner runt, den har jag som bokmärke bara för att få höra på då jag vill bli på bättre humör ;)

Varje gång jag hör en CBX blir jag sugen på att bygga en modernare MC-motor med rak sexa. Tanken är ett att utgå ifrån en gammal Gixxer 1100 motor. men modifierad för en sex cylindrar från en modern 600-motor. Tänk er ljudet från en 900cc sexcylindrig motor på 16000 rpm!
Motorn skulle jag placera i ett fightat gixxer 750-chassi. Och motorn ska vara luftkyld och bred som en lagårdsdörr.

Sen vaknade jag....

Kontakta Allen Millyard.
En sådan motor är antagligen en skitsak för honom att sno ihop.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!