Sköna Mc oneliners

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Nådens år 1999, min nya R1:a står parkerad utanför MAX hamburgerrestaurang och två grabbar i 10-årsåldern står länge och tittar på den, går närmare, insuper alla detaljer...
Till slut går de fram och tittar på instrumenten för att se hur fort den går (man gjorde så på den tiden) och den ena grabben tittar storögt, vänder sig mot sin polare och med viskande röst väser fram...
"-Asså kolla, den går 12000...!!!!!!!!!!"

- Oh, då går min i 15 000! Behövs det kiselplattor på framkåpan då tro..?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
"Kör du före så väntar jag där framme"...

Jag har faktiskt praktiserat den i verkligheten med en ytterst snacksalig MC-vän för många år sedan. Han hade köpt "den bästa" hojen att köra fort med på landsväg, det hade han räknat ut (en TRX850). Nu ville han ut och köra. Han frågade om jag ville med men bad om ursäkt för att han skulle köra ifrån mig men lovade att vänta vid korsningarna, detta repeterades många gånger innan helgen... Vi hade aldrig kört ihop så jag tänkte att är man så självsäker så stämmer det väl.

Jag tog med tjejen bakpå och så stack vi iväg på fina vägar. Ganska snart upptäcker jag att vi ligger 10 km/h över hastighetsgränsen och han har inga planer på att öka så jag kör om, stannar vid nästa korsning och väntar... länge. -"Kalla däck, vill inte chansa", var det första han sade när han stannade. Denna procedur upprepades med nya förklaringar resten av dagen (missljud, såg en polis, såg en älg o.s.v). Sedan ville han inte köra ihop något mer.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top