Sköna konspirationsteorier! (Fr. Stockholmare)

Is this guy for real?
TROR han själv på detta? (jag tänker: det MÅSTE han ju göra...varför annars lägga ned tid på att skapa en sida om det? Och: Allt han räknar upp är ju ÄNDÅ följder av missbruk.)
Märkligt....

Dessutom: Killen är så osammanhängande i sitt snack så man misstänker ju ett och annat. Det går ju liksom inte att följa hans lösryckta meningar som pekar åt alla håll samtidigt...

Magnus Ladulåsgatan 32C, det måste vara det stora "ungkarlshotellet" nere vid änden på Rosenlundsparken... Där bor det en hel del lirare. Jag bor en bit därifrån men jag har aldrig sett den här pajsaren, åtminstone inte iförd kepsen på bilden.

Egentligen är det ju tragiskt, rätt tydliga tecken på drogrelaterad paranoia. Han uttrycker sig dock relativt välformulerat om än förvirrat. Faktum är att han uttrycker sig på en betydligt bättre svenska än många av sporthojs medlemmar trots att han är en heroinmissbrukare med uppenbara psykiska problem, men det säger väl mer om medel-sporthojarens allmänna bildning än om heroinister.....

Jag var tvungen att söka vidare efter mer info om PReong-mannen och hittade den här bloggposten med medföljande kommentarer. Ett veritabelt lexikon över alla konstiga orginal som vandrar på huvudstadens gator :). Intressant läsning. Många av pajsarna känner jag igen, men långt ifrån alla.

Nä vi ändå är inne på orginal, någon som vet mer om "Cykelmannen med hunden på flaket såg jag skitofta för 10 år sedan när jag bodde i midsommarkransen, han gjorde ofta armhävningar i t-banan, och så helt plötsligt en dag för ett pat tre veckor sen så kommer han o leder cykeln på hantverkargatan vid pilgatan på kungsholmen. Såg ut som han hadde en ny (likadan) jycke." Har sett honom i så många år, men aldrig läst något om han.

*/ ?>
Back