Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är sjukt åksugen, är den bra?! Det du varnar om?! Vill se grus egentligen...heinz_p skrev:Känsliga tittare varnas
Blomquist #14 skrev:Var fan det sista jag ville se just nu när det regnar ute och jag ska börja jobba
05.30 i morrn!!!!!!!
Men den var jävligt bra gjord!![]()
floodi skrev:grymm rulle![]()
heinz_p skrev:![]()
Eftersom alla ville vara med i orginalfilmen så skiljer sig kvalitén på åkningen ganska mycket..
Vi har även gjort en mini-rulle med de bästa klippen. Kandiderar i en filmtävling. Dock är ju alla andra filmbolag också med; Swedish Posse, Free Radicals osv. Får se om vi har någon chans![]()
floodi skrev:jävlar tur med lavinen det kunde slutat riktigt illa , jag hade fan blivit chockad
som fan o bara stå där o titta medans polarn bara följer med in i den.
Då får jag önska lycka till med eran rulle
Bertborge skrev:Var med i en lavin i Cham i vintras, ingen kul upplevelse!!! Som tur var slutade det lyckligt,ingen dog och jag sitter här och skriver. Det var sammanlagt 9 pers som åkte med men dom flästa satt bara till midjan en polare krockade med en sten och rev upp ett sår i midjan. Jag och en engelsman var dom enda som blev helt begravda
. Det är ingen trevlig känsla efter 2 min när man märker att luften börjar ta slut och dödsongesten kommer
. Det var inte så särskilt stor lavin endå, jag åkte med ca 200m.
Jag blev av med båda skidorna och fick åka hellikopter ner, redan samma eftermiddag var jag ut i pudret igen. Det snöade sammanlagt 1,4m väckan vi var där.
![]()
(Jag har bilder men vet inte hur jag mountar dom)
Mark skrev:Fet lina, tar hem den i 1.56 MB7/Sec.!
Baah, de här kan bara inte vara bra för mitt snöbegär.
Puder-Luder
Bertborge skrev:Var med i en lavin i Cham i vintras, ingen kul upplevelse!!! Som tur var slutade det lyckligt,ingen dog och jag sitter här och skriver. Det var sammanlagt 9 pers som åkte med men dom flästa satt bara till midjan en polare krockade med en sten och rev upp ett sår i midjan. Jag och en engelsman var dom enda som blev helt begravda
. Det är ingen trevlig känsla efter 2 min när man märker att luften börjar ta slut och dödsongesten kommer
. Det var inte så särskilt stor lavin endå, jag åkte med ca 200m.
Jag blev av med båda skidorna och fick åka hellikopter ner, redan samma eftermiddag var jag ut i pudret igen. Det snöade sammanlagt 1,4m väckan vi var där.
![]()
(Jag har bilder men vet inte hur jag mountar dom)
heinz_p skrev:Usch. Laviner är aldrig kul! Bra att ni klarade er!
Hade ni bergsguide med er?
No offence, men folk som befinner sig på skidorter endast en vecka lär inte känna området / snön alls på samma sätt. Därav sker de flesta lavinolyckor med turister. Dels för många inte har den rätta utrustningen och dels för att dom inte har vana för berget..
Inte för att jag är bergsguide/lavininstruktör men jag känner ändå mig rätt säker i offpisten utefter mina egna bedömningar av området.
Ride on!
Bertborge skrev:Jag åkte med UCPA så vi hadde en bergsguide och jag är ganska van vid offpisten, har i allafall 1 mån i backen/år och så har jag gått lavin utbildningar mm. Det komiska i dramat var att det var Chandameriet (stavning) som utlöste den, dom skråade ovanför oss.
Bertborge skrev:Det värkar ju finnas en hel del skidåkare på SH, skulle vi inte kunna fixa en SH skidresa?? Var skulle vi åka i såfall?? Det bor ju rätt många i söder så Alperna är ju nästan lika långt som fjällen och trevligare?![]()
Rekommenderas!heinz_p skrev:Kanske något snösäkert ställe i Alperna? Verbier?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |