Skön skid/snowboardfilm!

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Kolla in vår skid/snowboard-film från denna vinter i Bad Gastein, Österrike.

Swedification-BadGastein04_05-DVDrip-DivX.avi , 29min 20 sec, 400mb

länk

Känsliga tittare varnas:)

OBS, endast för privatbruk :näsblod

heinz_p skrev:
Känsliga tittare varnas
Jag är sjukt åksugen, är den bra?! Det du varnar om?! Vill se grus egentligen... :hihi
Putsade på brädan i veckan faktiskt... Fan va sjukt... :D :yoparty

Edit: 80% downloaded... Bra fart! :tummenupp

Var fan det sista jag ville se just nu när det regnar ute och jag ska börja jobba
05.30 i morrn!!!!!!!

Men den var jävligt bra gjord! :tummenupp

Blomquist #14 skrev:
Var fan det sista jag ville se just nu när det regnar ute och jag ska börja jobba
05.30 i morrn!!!!!!!

Men den var jävligt bra gjord! :tummenupp

Tackar!
Hela filmen klipptes och redigerades på plats i Österrike (hade dator med oss).
Är dock lite lång, alla ville ju vara med..

Är jälvigt sugen på att se, men har begränsad hd-plats och sunkuppkoppling. Får bli vid ett senare tillfälle.

floodi skrev:

:tummenupp
Eftersom alla ville vara med i orginalfilmen så skiljer sig kvalitén på åkningen ganska mycket..

Vi har även gjort en mini-rulle med de bästa klippen. Kandiderar i en filmtävling. Dock är ju alla andra filmbolag också med; Swedish Posse, Free Radicals osv. Får se om vi har någon chans:)

heinz_p skrev:
:tummenupp
Eftersom alla ville vara med i orginalfilmen så skiljer sig kvalitén på åkningen ganska mycket..

Vi har även gjort en mini-rulle med de bästa klippen. Kandiderar i en filmtävling. Dock är ju alla andra filmbolag också med; Swedish Posse, Free Radicals osv. Får se om vi har någon chans:)

jävlar tur med lavinen det kunde slutat riktigt illa , jag hade fan blivit chockad
som fan o bara stå där o titta medans polarn bara följer med in i den.
Då får jag önska lycka till med eran rulle

floodi skrev:
jävlar tur med lavinen det kunde slutat riktigt illa , jag hade fan blivit chockad
som fan o bara stå där o titta medans polarn bara följer med in i den.
Då får jag önska lycka till med eran rulle

Visst var det läskigt..
Det värsta var ju att jag och 2 till åkt där precis innan lavinen släppte - på samma ställe.
Det var efter ett snöfall, klockan 10 på förmiddagen. Solen hade alltså inte hunnit ligga på. Enligt våra beräkningar så skulle det inte vara särskilt lavinfarligt.
Vi hade ju alla lavinsändare, spade, sond. Så om olyckan hade varit framme och han begravts så hade chanserna varit lite större iaf..
Som du kan se på filmen så börjar vi kuta mot honom så fort vi lokaliserat var han stannat.

Lavin...

Var med i en lavin i Cham i vintras :näsblod , ingen kul upplevelse!!! Som tur var slutade det lyckligt,ingen dog och jag sitter här och skriver. Det var sammanlagt 9 pers som åkte med men dom flästa satt bara till midjan en polare krockade med en sten och rev upp ett sår i midjan. Jag och en engelsman var dom enda som blev helt begravda :gnissla. Det är ingen trevlig känsla efter 2 min när man märker att luften börjar ta slut och dödsongesten kommer :( . Det var inte så särskilt stor lavin endå, jag åkte med ca 200m.
Jag blev av med båda skidorna och fick åka hellikopter ner, redan samma eftermiddag var jag ut i pudret igen :yoparty . Det snöade sammanlagt 1,4m väckan vi var där. :tummenupp

(Jag har bilder men vet inte hur jag mountar dom)

Bertborge skrev:
Var med i en lavin i Cham i vintras :näsblod , ingen kul upplevelse!!! Som tur var slutade det lyckligt,ingen dog och jag sitter här och skriver. Det var sammanlagt 9 pers som åkte med men dom flästa satt bara till midjan en polare krockade med en sten och rev upp ett sår i midjan. Jag och en engelsman var dom enda som blev helt begravda :gnissla. Det är ingen trevlig känsla efter 2 min när man märker att luften börjar ta slut och dödsongesten kommer :( . Det var inte så särskilt stor lavin endå, jag åkte med ca 200m.
Jag blev av med båda skidorna och fick åka hellikopter ner, redan samma eftermiddag var jag ut i pudret igen :yoparty . Det snöade sammanlagt 1,4m väckan vi var där. :tummenupp

Fy fan rent ut sagt... Snackade med en kompis om det där med laviner idag kan inte vara någon rolig upplevelse alls!

Själv drar jag förövrigt upp till Åre i augusti svenska skidlärarlinjen väntar! :banana

Fet lina, tar hem den i 1.56 MB7/Sec.!

Baah, de här kan bara inte vara bra för mitt snöbegär.

Puder-Luder

Bertborge skrev:

Usch. Laviner är aldrig kul! Bra att ni klarade er!
Hade ni bergsguide med er?
No offence, men folk som befinner sig på skidorter endast en vecka lär inte känna området / snön alls på samma sätt. Därav sker de flesta lavinolyckor med turister. Dels för många inte har den rätta utrustningen och dels för att dom inte har vana för berget..
Inte för att jag är bergsguide/lavininstruktör men jag känner ändå mig rätt säker i offpisten utefter mina egna bedömningar av området.

Ride on!

heinz_p skrev:
Usch. Laviner är aldrig kul! Bra att ni klarade er!
Hade ni bergsguide med er?
No offence, men folk som befinner sig på skidorter endast en vecka lär inte känna området / snön alls på samma sätt. Därav sker de flesta lavinolyckor med turister. Dels för många inte har den rätta utrustningen och dels för att dom inte har vana för berget..
Inte för att jag är bergsguide/lavininstruktör men jag känner ändå mig rätt säker i offpisten utefter mina egna bedömningar av området.

Ride on!

Jag åkte med UCPA så vi hadde en bergsguide och jag är ganska van vid offpisten, har i allafall 1 mån i backen/år och så har jag gått lavin utbildningar mm. Det komiska i dramat var att det var Chandameriet (stavning) som utlöste den, dom skråade ovanför oss.

Bertborge skrev:
Jag åkte med UCPA så vi hadde en bergsguide och jag är ganska van vid offpisten, har i allafall 1 mån i backen/år och så har jag gått lavin utbildningar mm. Det komiska i dramat var att det var Chandameriet (stavning) som utlöste den, dom skråade ovanför oss.

Ok, då var det inte dig jag vände mig till i inlägget:)

Finns väldigt många "turister" out there som tror dom är odödliga i offpisten.

Farligt farligt att skråa över varandra, det borde speciellt dom veta!

Det värkar ju finnas en hel del skidåkare på SH, skulle vi inte kunna fixa en SH skidresa?? Var skulle vi åka i såfall?? Det bor ju rätt många i söder så Alperna är ju nästan lika långt som fjällen och trevligare? :yoparty

Bertborge skrev:
Det värkar ju finnas en hel del skidåkare på SH, skulle vi inte kunna fixa en SH skidresa?? Var skulle vi åka i såfall?? Det bor ju rätt många i söder så Alperna är ju nästan lika långt som fjällen och trevligare? :yoparty

Jag är sugen på staterna i år. Kan bara vara iväg en månad i dec pga det militära.

Kanske något snösäkert ställe i Alperna? Verbier?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul