Nu har jag kollat upp banan, jag var där igår o kollade, asfalten är i klass med kinnekulle förra året (dvs sågott som ny).
När jag var där igår så pratade jag med dom, alla pratar bra engelska, och lite spontant så frågade jag om de finns någon tid ledig, och japp. 18.30 på kvällen i 1timme. 110kr kostade det och hyra banan per person, och jag var helt ensam på banan, vilket iofs var skönt så man fick känna på den. Ett varv för mig tar en bit över 1 minut, man får ALDRIG vila, antingen svänger de åt höger eller åt vänster, på rakan när man accelererar så slår man av snabbt för o bromsa, så inte ens där får man "vila"
Självklart har jag spelat in lite med gopro, det blev "sådär" video. se själv så förstår ni varför

den kamera vinkeln jag ville haft egentligen funkade inte så bra
https://www.youtube.com/watch?v=vUrbT-foahI
Det är inga bullerkrav!
Vad har jag att säga om banan såhär i efterhand då?
Jo, jag har aldrig varit så trött i min kropp efter ett pass någonsin, man får verkligen bränna kalorier här, kinnekulle (min enda tidigare erfarenhet) var mycket mer avslappnad o köra
Banan funkar utmärkt till o bara ha skoj,öva, förbättra sig eller avrosta sig (Svarva däck... hehe).
Man kanske inte skall åka till Gdansk med målet att åka till banan, om man nu inte är en större grupp. det kostar 600zl (1400kr) att hyra hela banan för en grupp i 3 timmar, jag uppskattar att ca 5-8motorcyklar åt gången är rimligt för banan, den är ju bara 1km lång. så är man ett gäng på 10pers kan man köra 2 grupper om 5+5 pers i pass om 10-15 minuter, de räcker för o bli dötrött (iaf jag)
Har man vägarna förbi Gdansk av någon anledning så skall man absolut besöka den, det kostar ju bara 110kr att köra i 1 timme. man kanske kör en europa tour eller något och tar polen som genomresa, så varför inte ha lite skoj påvägen? du kan köra vad som helst på banan, det är bara du som sätter gränsen för vad.
Personligen kommer jag att "knarka" den här banan en del bara för att bygga upp mina färdigheter vad som gäller o ta kurvor och framförallt bromsa, i videklippet så låser jag bakbromsen på mitt andra varv (gick i ca 125 på mätaren och då hade jag snigel fart ut ur kurvan innan målrakan, de hävdas att om man är en duktig motorcyklist så kan man nå 150-160 på rakan innan man måste tvärnita inför den 180gradiga högerkurvan)
Lämpligast motorcykel: Aprilia RS125 eller någonting annat sketlätt, men vad som helst funkar, jag tror att supermotard mm drar sporthojar på den här banan.
Jag hoppas kunna nå över 100 i den långa vänster kurven med knät nere i framtiden, så det går inte mkt fortare än så (rent tekniskt sätt så är det ju föraren som är hastighets begränsningen i detta fallet - dvs jag, hjärnspöken..), men man blir ju alltid lite försiktig när man är på ett nytt ställe.
suzukin har definitivt för mkt kraft för den här banan, jag körde i "A" dvs full power, ska testa o köra i B och C nästa gång för o se om jag kan får mjukare gas kontroll i kurvorna