Skåpbilar...

Av de olika lätta lastbilarna jag brukar använda så är renault master överlägset alla andra märken, helt klart. Men samtidigt har jag hört från andra att de suger så jag vettefan. Bästa bilen tycker jag iaf helt klart, billig i soppa och bra maskin. Vad du än gör så skaffa inte en merca! Sen så blir det ju billigare att lacka om en renault-buss också om jag får låna den ibland :rolleyes:

Dee_cati skrev:
Av de olika lätta lastbilarna jag brukar använda så är renault master överlägset alla andra märken, helt klart. Men samtidigt har jag hört från andra att de suger så jag vettefan. Bästa bilen tycker jag iaf helt klart, billig i soppa och bra maskin. Vad du än gör så skaffa inte en merca! Sen så blir det ju billigare att lacka om en renault-buss också om jag får låna den ibland :rolleyes:
du får låna, då får du måla gratis :hihi

Hmmmm.... hur mycekt får jag låna :) Får jag låna den två gånger i månaden a 170 mil så kanske vi kan lösa nåt.....

Diesel tar jag för givet att du ska ha swedie? Då kan jag fixa många 25-liters dunkar så kan du få tanka billig diesel.

Hmm! Får en Sukka Swift 3 dörrars plats i en VW Transporter 91a?

Annars behöver jag någon i E-tunas närhet som kan haka på o köra hem antingen skåpbilen eller swiften. Ta tåget det vågar jag inte... =)

Swedie skrev:
Hmm! Får en Sukka Swift 3 dörrars plats i en VW Transporter 91a?

Annars behöver jag någon i E-tunas närhet som kan haka på o köra hem antingen skåpbilen eller swiften. Ta tåget det vågar jag inte... =)

Nej akta dig för tåget! jag testade i två månader och höll på att dö av tristess...

Hittar du ingen annan i byn så hör av dig så kanske jag kan slita mig från att förgås av leda ... Du har väl nummret?

Tjipp!

raceman_peps skrev:
Nej akta dig för tåget! jag testade i två månader och höll på att dö av tristess...

Hittar du ingen annan i byn så hör av dig så kanske jag kan slita mig från att förgås av leda ... Du har väl nummret?

Tjipp!
japp! har numret. ringe rimorgon kanske... typ vi drar på eftermiddagen.

Skit oxå! Blev inget köp då bilen dog under testköring. Fick inte igång den efteråt heller. Fick bogsera ett stort skåp med en liten swift. Knaka lite i svetsfogarna tror jag allt.

Nån annan med ett skåp åt mig? VW Transporter i sig verkar dock schyst...

Swedie skrev:
Skit oxå! Blev inget köp då bilen dog under testköring. Fick inte igång den efteråt heller. Fick bogsera ett stort skåp med en liten swift. Knaka lite i svetsfogarna tror jag allt.

Nån annan med ett skåp åt mig? VW Transporter i sig verkar dock schyst...

Ska du köpa transporter så kolla vxlådan ordentligt så slipper du möta samma öde som fastcorner

ingen back

Svärfar köpte en sånhär transporter TDi 2.5 högskåp för 37´. En 99a. Körd i budtjänst, 30000 mil ca.

Kolla hos bud/transportfirmorna i stan!

83-83416501183.jpg

//jaG

Har haft med VW Transporter att göra i drygt tio år, närmare bestämt årsmodellerna 78-96 samt Ford Transit t o m årsmodell 97.

Dieselversionen (lilla motorn) av VW är driftsäker, iaf upp till 5000 mil.
Problemet som jag hade med min var att den orkade inte riktigt uppför backen hemma. Kopplingen är för klen på den här modellen. Fick kopplingen bytt på garantin e 500 mil, men efter ca 10 mil så börjar den att "hugga/slå/dunka i drivknutarna" igen.

Det där med vxl-lådan känner jag inte riktigt igen, däremot så var det MÅNGA kopplingsbyten... Men det hänger väl mer på vem som kör än fordonet men vi sålde bilarna när det rullat lite drygt 10 000 mil.

VW-verkstäderna är de sämsta jag någonsin haft med att göra. SÅ SE UPP här!!!!

Ford Transit har problem med framvagnen fram t o m årsmodell -97. Tidigare var det bakaxeln som slets fort på dem, höll ca 10 000 mil. Har ingen erfarenhet av nyare modell.

Renault Master (gäller dom tidiga modellerna) har klent chassi, bli inte förvånad om skjutdörren krånglar Enl verkstaden är det klena chassit som är orsaken, kort sagt inget annat att göra än att justera skjutdörren så gott det går.

Någon med erfarenhet av Cheva Van (Extended) ? Jag fick nys om en sådan med både bra plats för passagerare och hojtransport. Stark motor (och törstig :3freak ) och goda utrymmen. Men hur är den mekaniskt ? Vad är ett bra pris på en tidig nittiotalare som inte gått så långt ?

Nuvarande MB Viton är iofs OK, men är aningens klen i mitt tycke och så saknas utrymme om man ska åka flera (måste ju ha familj och mekaniker med sig :D ).

Har en Transit diesel jag kan sälja till dig.
Det är en -00 2,5D.
Det finns lite att fixa på den, fixar du det själv kan du få ett bra pris.
det är en automatlåda som slirar på 4:an, så är det en styrled som måste bytas samt vindruta.
Den är vit, har larm och motorvärmare, går som en klocka, har rullat 9000mil, sprillans dubbdäck och ok sommardäck.
I bef. skick kan du få den för 45000.
Nyskatt och nybes (med anm. på styrled och ruta)

TomK skrev:
Någon med erfarenhet av Cheva Van (Extended) ? Jag fick nys om en sådan med både bra plats för passagerare och hojtransport. Stark motor (och törstig :3freak ) och goda utrymmen. Men hur är den mekaniskt ? Vad är ett bra pris på en tidig nittiotalare som inte gått så långt ?

Nuvarande MB Viton är iofs OK, men är aningens klen i mitt tycke och så saknas utrymme om man ska åka flera (måste ju ha familj och mekaniker med sig :D ).

Har haft flera cheva vanar genom åren och man kan väl säga att maskinellt är det inga problem men man kan nästan se när rosten tuggar i sig dörrarna :( En tidig 90 talare kan kosta från 10000:- till 50-60000 beroende på skick och utrustning men bekvämare å manligare bil får man leta efter :yoparty Servar man maskin å låda med jämna mellanrum vill dom ha 1,2-1,5 liter milen i motorvägsfart, inte farligt tycker jag iallafall :)

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7