Skånepisk i Linköping

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Drömmen gick i spillror och Wettexservetterna tog slut innan vi hade nått Norrköping på väg hem till Stockholm. Det stod klart efter första kvalet att Oscar skulle vinna ganska ohotad.

Oscar: 57,2
oFFkeFF: 57,9
Nyteknik: 58,1
Racerpellle: 58,9

Andra kvalet innebar inga förändringar i ordningen men Oscar desillusionerade övriga (läs mig) ytterligare genom att köra 56,3. En och en halv sekund snabbare än oFFkeFF och 1,8 snabbare än mig.

Jag höll på att ta starten men istället för att ta fart stönade motorn till och jag fick ta ny fart. Dock kunde jag behålla min tredje startposition in i första kurvan. Inga Aprilior kunde dra tillräcklig nytta av sina lägre ettor.

Vid första passeringen hade Oscar på Nordgrens hoj kapat åt sig en ledning med ett par tiotal meter. Den luckan skulle under racet succesivt öka och i mål var det 22 sekunder mellan honom och tvåan oFFkeFF.

Jag hade ett sjå att hålla mig i kölvattnet av oFFkeFFs Honda och körde så hårt jag vågade för att luckan inte skulle bli ointaglig. Blev förstås ifrånkörd på rakan men kunde ta tillbaka in i Bergskurvan, Esset och framför allt Torparn. Det dröjde bara några varv för mig att inse att jag inte skulle kunna köra ifrån oFFkeFF. Det försprång jag skulle kunna skapa mellan Sviestadböjen och Torparn skulle han ta in på rakan. Men för att stressa honom till misstag körde jag om in i Torparn och i Esset. Det hjälpte tyvärr inte och när målflaggan föll fick jag snällt se mig själv köra över mållinjen 1 sek bakom oFFkeFF.

Jag är jättenöjd och småstolt över att prestera 57,4 under racet med min tio år gamla och otrimmade Yamaha.

Till Oscar vill jag lyfta på hatten och håller tummarna att han kommer köra 250 nästa år.

:tummenupp

Nyteknik skrev:
Drömmen gick i spillror och Wettexservetterna tog slut innan vi hade nått Norrköping på väg hem till Stockholm. Det stod klart efter första kvalet att Oscar skulle vinna ganska ohotad.

Jag är jättenöjd och småstolt över att prestera 57,4 under racet med min tio år gamla och otrimmade Yamaha.

Synd att det inte gick som Du tänkt Dig, men till nästa år har Du ju en "lättkörd" Honda... :hihi

Grattis till Oscar! Bra kört och hoppas att vi ses i 250R nästa år.

Nyteknik skrev:

Oscar: 57,2
oFFkeFF: 57,9
Nyteknik: 58,1
Racerpellle: 58,9

Andra kvalet innebar inga förändringar i ordningen men Oscar desillusionerade övriga (läs mig) ytterligare genom att köra 56,3. En och en halv sekund snabbare än oFFkeFF och 1,8 snabbare än mig.

Jag höll på att ta starten men istället för att ta fart stönade motorn till och jag fick ta ny fart. Dock kunde jag behålla min tredje startposition in i första kurvan. Inga Aprilior kunde dra tillräcklig nytta av sina lägre ettor.

Vid första passeringen hade Oscar på Nordgrens hoj kapat åt sig en ledning med ett par tiotal meter. Den luckan skulle under racet succesivt öka och i mål var det 22 sekunder mellan honom och tvåan oFFkeFF.

Jag hade ett sjå att hålla mig i kölvattnet av oFFkeFFs Honda och körde så hårt jag vågade för att luckan inte skulle bli ointaglig. Blev förstås ifrånkörd på rakan men kunde ta tillbaka in i Bergskurvan, Esset och framför allt Torparn. Det dröjde bara några varv för mig att inse att jag inte skulle kunna köra ifrån oFFkeFF. Det försprång jag skulle kunna skapa mellan Sviestadböjen och Torparn skulle han ta in på rakan. Men för att stressa honom till misstag körde jag om in i Torparn och i Esset. Det hjälpte tyvärr inte och när målflaggan föll fick jag snällt se mig själv köra över mållinjen 1 sek bakom oFFkeFF.

Till Oscar vill jag lyfta på hatten och håller tummarna att han kommer köra 250 nästa år.

:tummenupp

Då körde du och offknuff inte så pjåkigt ändå, 57 är inte alls illa. Hur gick det för 125 R folket? Var det Ronnie och Ullis som körde?

Chris Ash skrev:
Då körde du och offknuff inte så pjåkigt ändå, 57 är inte alls illa. Hur gick det för 125 R folket? Var det Ronnie och Ullis som körde?

Jag är som sagt jättenöjd trots att det inte blev någon seger och 57 var totalt oväntat. Oscar körde jättefint och hans vinst välförtjänt, men jag tror inte jag överdriver om jag säger att han hade ett materiellt övertag i Nordgrens Honda.

Ullis körde som sagt in på en fjärdeplats med sin Honda RS 125. Groucho kvalde in en halv sekund efter Ullis (59,7) men fick något problem och noterades bara för 6 varv. Ronnie Sundström köre i mål som tia med en bästa tid på 1:01,3.

Goodstuff fullföljde och hade en tät uppgörelse med Torkel och nämnde Ronnie. Över mållinjen var Goodstuff en halv sekund före Torkel men en dryg seund bakom Ronnie. Goodstuffs bästa tid 1:01,3 och Torkel 1:01,4.

Nyteknik skrev:
Jag är som sagt jättenöjd trots att det inte blev någon seger och 57 var totalt oväntat. Oscar körde jättefint och hans vinst välförtjänt, men jag tror inte jag överdriver om jag säger att han hade ett materiellt övertag i Nordgrens Honda.

Ullis körde som sagt in på en fjärdeplats med sin Honda RS 125. Groucho kvalde in en halv sekund efter Ullis (59,7) men fick något problem och noterades bara för 6 varv. Ronnie Sundström köre i mål som tia med en bästa tid på 1:01,3.

Goodstuff fullföljde och hade en tät uppgörelse med Torkel och nämnde Ronnie. Över mållinjen var Goodstuff en halv sekund före Torkel men en dryg seund bakom Ronnie. Goodstuffs bästa tid 1:01,3 och Torkel 1:01,4.

Ok, det ser ju bra ut för de flesta, men vad håller Ronnie på med? 1.01.3? Han ska nog vara glad att jag inte var på plats ;)

Nyteknik skrev:
Oscar körde jättefint och hans vinst välförtjänt, men jag tror inte jag överdriver om jag säger att han hade ett materiellt övertag i Nordgrens Honda.
.
Konstigt att oscar körde 2 sek snabbare på sin gathoj. Knivskarpt chassie och vikt/effektförhållandet borde gjort större skillnad....

Nr:18 skrev:
Konstigt att oscar körde 2 sek snabbare på sin gathoj. Knivskarpt chassie och vikt/effektförhållandet borde gjort större skillnad....

det var ju andra gången han körde 250.... någonsin...

men jag tror Brink hade lite med saken att göra.... det verkar som om han gav oscar något extra innan start.... oscar pekar vart ?

Bifogat

• brink vill ha.jpg
    brink vill ha.jpg
    67.6 KB · Visningar: 199

Om jag inte är helt ute och cyklar har han lite mer vana av stor fyrtakare. Det kan ju vara en del av förklaringen. Välkommen till sandlådan! Here we go again...

:rolleyes:

Nyteknik skrev:
Om jag inte är helt ute och cyklar har han lite mer vana av stor fyrtakare. Det kan ju vara en del av förklaringen. Välkommen till sandlådan! Here we go again...

:rolleyes:

Äh,som vanligt är det humlan och Valmers som börjar. Men den får man nog bjuda på, en 1000R är snabbare runt Sviestad.

Men Nyteknik hade coolaste brillorna! :hihi Önskar att det fanns någon bild men den skulle väl hamna under kategorin "förargelseväckande utseende". :rofl

Chris Ash skrev:
Äh,som vanligt är det humlan och Valmers som börjar. Men den får man nog bjuda på, en 1000R är snabbare runt Sviestad.

Ojj, detta är ett ögonblick vi alla kommer at minnas med stor vördnad, finns nästan något religiöst över det.. ChrisHash har sett ljuset!

Sporthojjare kommer att vallfärda till denna post, gömd långt ner i dammiga arkiv i flera år!

/B

Vikt/effektförhållandet är ungefär samma på Nordgrens andrahoj och en R1.
Dock har en R1 mycket mera vrid och har säkert högre toppfart med på den banan.

Men hör med Oscar själv om hur många gånger han höll på att åka av i tex crossböjen för att hojen svängde mer än han var van vid! :)

Ninjaboy skrev:
Men Nyteknik hade coolaste brillorna! :hihi Önskar att det fanns någon bild men den skulle väl hamna under kategorin "förargelseväckande utseende". :rofl

Då tävlar han med ullis o rille.... som tävlade med sina mössor !

Bifogat

• ullis mössa.jpg
    ullis mössa.jpg
    90.4 KB · Visningar: 134
  • rille - mössa2.jpg
    rille - mössa2.jpg
    97.2 KB · Visningar: 123
Ninjaboy skrev:
Coolaste brillorna hade faktiskt Kicki Söderström #15. Dock utan glas...
Skumt race i dag, jag missade starten totalt och precis när man börjat få upp farten så vad ser man? Målflagg... Men det var ändå ett kul race där jag gick förbi Goodstuff och Ronnie efter 5-6 varv bara för att missa nedväxlingen i Torparn så pass att de gick om och fick en ointaglig lucka. :huvet Men det som grämer mig mest är att jag låg på så kassa tider jämfört med i fjol, nu är det dags att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och hålla stumt överallt där det inte bromsas fullt. That should do it!
Therese Scherp körde bra som 17 också! :tummenupp
Alla varvtider och resultat finns förresten på LMS hemsida, gentlemen start your browsers!

Bifogat

• nyteknik.jpg
    nyteknik.jpg
    75.7 KB · Visningar: 122
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Ojj, detta är ett ögonblick vi alla kommer at minnas med stor vördnad, finns nästan något religiöst över det.. ChrisHash har sett ljuset!

Sporthojjare kommer att vallfärda till denna post, gömd långt ner i dammiga arkiv i flera år!

/B
Äsch, effektbana, du vet.

Chris Ash skrev:
Fantastiskt att se ditt inlägg :tummenupp

Oscar imponerade stort, defintivt, stor tummen upp, det enda tråkiga var att man inte ens hann försöka ta rygg på rejset.
Gjorde en halvok start, men Oscar gjorde nog fanken en perfekt start direkt, ut ur esset fick jag en halvrejäl sladd, tyckte inte jag tappade så mycket till oscar de två första varven, sen var han mer eller mindre borta.
Började istället titta lite bakåt på rakan, hade tryggt 50 meter till NyTeknik i början ut på rakan de första varven. Sen ifatt en del varvningar, som inte gick särskilt smidigt, bland annat fick jag själv en blåflagg när jag låg tvåa i loppet :3freak Så nyteknik tog in, sen gick han om i torparn en gång, men plockade tillbaka direkt ut ur svängen, plus att den "jäkeln" smet förbi när jag vart blockad.. Fast det blev dock 1-1 på den fronten, för sedan blev NyTeknik också låst i en varvning och om igen.
Tyckte körningen stämde rätt bra idag, personbästa på 57.3, så är överlag nöjd, men en 56'a hade jag velat sätta iaf.. Får väl ta det nästa år..

oFFkeFF skrev:
Tyckte körningen stämde rätt bra idag, personbästa på 57.3, så är överlag nöjd, men en 56'a hade jag velat sätta iaf.. Får väl ta det nästa år..
Bra kört Offknuff & Nypanik:tummenupp

oFFkeFF skrev:
Sen ifatt en del varvningar, som inte gick särskilt smidigt, bland annat fick jag själv en blåflagg när jag låg tvåa i loppet :3freak

Menar du att du fick blåflagg när du hade fritt framåt? För om det var någon framför så var väl flaggen avsedd för den även om du kanske redan var på väg om. Svårt som f-n med blåflaggen, blev mycket sånt i alla fyra klasserna. Vågar inte uppge vilken postering jag hade med risk för att det var jag som gjorde fel. :hihi

Grattis till andraplatsen i alla fall. :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back