Nyteknik
Bannad
Drömmen gick i spillror och Wettexservetterna tog slut innan vi hade nått Norrköping på väg hem till Stockholm. Det stod klart efter första kvalet att Oscar skulle vinna ganska ohotad.
Oscar: 57,2
oFFkeFF: 57,9
Nyteknik: 58,1
Racerpellle: 58,9
Andra kvalet innebar inga förändringar i ordningen men Oscar desillusionerade övriga (läs mig) ytterligare genom att köra 56,3. En och en halv sekund snabbare än oFFkeFF och 1,8 snabbare än mig.
Jag höll på att ta starten men istället för att ta fart stönade motorn till och jag fick ta ny fart. Dock kunde jag behålla min tredje startposition in i första kurvan. Inga Aprilior kunde dra tillräcklig nytta av sina lägre ettor.
Vid första passeringen hade Oscar på Nordgrens hoj kapat åt sig en ledning med ett par tiotal meter. Den luckan skulle under racet succesivt öka och i mål var det 22 sekunder mellan honom och tvåan oFFkeFF.
Jag hade ett sjå att hålla mig i kölvattnet av oFFkeFFs Honda och körde så hårt jag vågade för att luckan inte skulle bli ointaglig. Blev förstås ifrånkörd på rakan men kunde ta tillbaka in i Bergskurvan, Esset och framför allt Torparn. Det dröjde bara några varv för mig att inse att jag inte skulle kunna köra ifrån oFFkeFF. Det försprång jag skulle kunna skapa mellan Sviestadböjen och Torparn skulle han ta in på rakan. Men för att stressa honom till misstag körde jag om in i Torparn och i Esset. Det hjälpte tyvärr inte och när målflaggan föll fick jag snällt se mig själv köra över mållinjen 1 sek bakom oFFkeFF.
Jag är jättenöjd och småstolt över att prestera 57,4 under racet med min tio år gamla och otrimmade Yamaha.
Till Oscar vill jag lyfta på hatten och håller tummarna att han kommer köra 250 nästa år.

Oscar: 57,2
oFFkeFF: 57,9
Nyteknik: 58,1
Racerpellle: 58,9
Andra kvalet innebar inga förändringar i ordningen men Oscar desillusionerade övriga (läs mig) ytterligare genom att köra 56,3. En och en halv sekund snabbare än oFFkeFF och 1,8 snabbare än mig.
Jag höll på att ta starten men istället för att ta fart stönade motorn till och jag fick ta ny fart. Dock kunde jag behålla min tredje startposition in i första kurvan. Inga Aprilior kunde dra tillräcklig nytta av sina lägre ettor.
Vid första passeringen hade Oscar på Nordgrens hoj kapat åt sig en ledning med ett par tiotal meter. Den luckan skulle under racet succesivt öka och i mål var det 22 sekunder mellan honom och tvåan oFFkeFF.
Jag hade ett sjå att hålla mig i kölvattnet av oFFkeFFs Honda och körde så hårt jag vågade för att luckan inte skulle bli ointaglig. Blev förstås ifrånkörd på rakan men kunde ta tillbaka in i Bergskurvan, Esset och framför allt Torparn. Det dröjde bara några varv för mig att inse att jag inte skulle kunna köra ifrån oFFkeFF. Det försprång jag skulle kunna skapa mellan Sviestadböjen och Torparn skulle han ta in på rakan. Men för att stressa honom till misstag körde jag om in i Torparn och i Esset. Det hjälpte tyvärr inte och när målflaggan föll fick jag snällt se mig själv köra över mållinjen 1 sek bakom oFFkeFF.
Jag är jättenöjd och småstolt över att prestera 57,4 under racet med min tio år gamla och otrimmade Yamaha.
Till Oscar vill jag lyfta på hatten och håller tummarna att han kommer köra 250 nästa år.

Men det som grämer mig mest är att jag låg på så kassa tider jämfört med i fjol, nu är det dags att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och hålla stumt överallt där det inte bromsas fullt. That should do it!
Så nyteknik tog in, sen gick han om i torparn en gång, men plockade tillbaka direkt ut ur svängen, plus att den "jäkeln" smet förbi när jag vart blockad.. Fast det blev dock 1-1 på den fronten, för sedan blev NyTeknik också låst i en varvning och om igen.